Shop menü

KULCSFIGURA HAGYJA EL A XIAOMIT, ÚJABB JELE EZ ANNAK, HOGY BAJBAN A CÉG

Majdnem 10 évet követően hátrahagyja a Xiaomit a vállalat globális alelnöke, az indiai részleg korábbi vezetője.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Kulcsfigura hagyja el a Xiaomit, újabb jele ez annak, hogy bajban a cég

A Xiaomi háza tájáról mostanában nem túl sok jó hír érkezett. Néhány nappal ezelőtt arról számolhattunk be, hogy a vállalat a negyedik negyedévben és 2022 egészében is gyengélkedett. Ezt megelőzően pedig arról szóltak a hírek, hogy a cég elveszítette az indiai piaci elsőségét, amit hosszú évek óta stabilan őrzött.

Most pedig arról számolhatunk be, hogy egy kiemelt vezető, Manu Kumar Jain is elhagyja a Xiaomi fedélzetét.

Manu Kumar Jain kilenc éven keresztül dolgozott a Xiaominál, a jövőben viszont máshol folytatja. A szakember 2014 első felében csatlakozott a vállalathoz, és Indiában vezető szerepet töltött be. Egyebek mellett az ő érdeme az, hogy a vállalat piacvezető szerepet tudott szerezni 2017-re Indiában, és ezt hosszan meg is tartotta.

Galéria megnyitása

2017-ben kinevezték a Xiaomi globális alelnökévé, és ezen a poszton is sikeres volt. Végig szerepe volt abban, hogy képes volt egyre növekedni a vállalat, és igazából már a Xiaomi előtt is szép karrierrel büszkélkedhetett. Társalapítója volt a Jabong nevű divat és kiegészítő kereskedelmi portálnak, amit később felvásárolt a Flipkart. Ezt követően nyergelt át a Xiaomihoz. Azt pedig egyelőre nem árulta el Manu, hogy hova szeretne most igazolni, kicsit szabadságra vonul, és a pihenést követően fogja a következő szakmai kihívást keresni.

Azt nem közölte Manu Kumar Jain, hogy mi áll a döntése hátterében, de az egészen biztos, hogy most éppen a Xiaominál is lenne kihívás, ha szeretné újra növekedő pályára állítani a vállalatot. A Twitteren jelentette be a hírt a szakember, és elmondta, hogy büszke arra, amit elért és átélt a Xiaomival, és örökké emlékezni fog erre az időszakra és az ott tanultakra.

Galéria megnyitása

A globális alelnök távozása semmi esetre sem nevezhető jó jelnek, a Xiaomi egy olyan mélyponton van, ahol lassan tényleg kénytelen lesz drasztikus változtatásokat eszközölni, ha nem akar hátra csúszni a rangsorban. Az egyetlen szerencséje, hogy a mögött álló riválisai sem állnak túl jól az utóbbi időben.

Az IDC adatai alapján nagyjából arra a szintre esett vissza 2022-ben a Xiaomi, ahol 2020-ban, a koronavírus járvány által sújtott évben volt. Persze lényeges különbség, hogy akkor az eladásai még emelkedtek, ma pedig már a forgalom csökkenésének „köszönhető” ez a helyzet.

A Xiaomi már 2021 harmadik negyedévében esésbe fordult, pedig akkor még szinte minden konkurense növekedni tudott. 2022-ben pedig minden negyedévben gyengébben teljesített, mint az azt megelőző évben. A vállalat számára 2021 második negyedéve jelentette a csúcsot, amikor egészen tisztességes előnnyel tudta megelőzni az Apple-t, és a Samsung mögött a második helyen állt.

Galéria megnyitása

Akkor úgy tűnt, hogy tényleg képes lesz a Xiaomi arra, amit sokan vártak tőle: hogy a Huawei helyébe lépjen. Viszont a történet egészen más irányt vett. Azt nem tudjuk, hogy milyen döntések vezettek ide, de az például biztos, hogy szó nincs már arról, hogy szinte minden árkategóriában Xiaomi termékek lennének a legjobb vételek, mint korábban. A cég valószínűleg szeretett volna nagyobb bevételt elérni, lassan emelte az árakat, de kiderült, hogy sokan igazából csak a kedvező árak miatt voksoltak a márkára.

Azt nem tudni, hogy a Xiaomi mikor szánja el magát arra, hogy változtasson a stratégiáján, de az mér nagyjából borítékolható, hogy enélkül képtelen lesz újra erősödni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére