A Xiaomi mélyrepülése továbbra is tart, egy ideig úgy tűnt, hogy a vállalat átveheti majd a Huawei helyét, nagyon úgy fest, hogy ez nem fog neki összejönni. Az utóbbi időben egyre gyengébb eredményeket produkál, és a legfrisebb elemzések azt mutatják, hogy az egyik legfontosabb piacot is elveszítették.
India a legnagyobb felvevőpiac, ahol a Xiaomi vezető szerepet tudott betölteni, tudniillik a márkának a hazájában sincs túl nagy sikere, általában a dobogóra sem tud felkerülni. Indiában azonban kiváló eredményeket tudott elérni legalábbis 2021 első feléig. Ott jött egy hatalmas törés, ami oda vezetett, hogy már az elsőségét is jelentősen elbukta.
Zsinórban 20 negyedéven keresztül volt első a Xiaomi Indiában, a 2017 óta tartó sikerszériája szakadt most meg.
Hosszú ideig volt piacvezető a Xiaomi Indiában, most azonban egyetlen negyedév alatt a harmadik helyre zuhant vissza, és igazából csak egy hajszálon múlt az is, hogy nem lett rögtön a negyedik az első pozícióból. Jelentősen átrendezőtek az erőviszonyok három hónap leforgása alatt, és a pontos okokat egyelőre nem lehet tudni, de valósággal kirántották a szőnyeget a cég alól.
Az indiai eladások nagyot estek, 27 százalékkal csökkent az új okostelefonok forgalma az ünnepi időszakban. A Xiaomi forgalma viszont 40 százalékkal lett kisebb, miközben a Vivo 13 százalékot tudott erősödni, így könnyedén lépett át a riválisa felett, és igazából ahhoz is nagyon közel került, hogy az első helyet átvegye a Samsungtól. A Galaxy mobilokból 6,7 millió fogyott az utolsó negyedévben Indiában, míg a Vivo 6,4 milliós értékesítési eredményt produkált.
Az Oppo nagyjából ugyanannyi okostelefont tudott eladni, mint a Xiaomi, neki is sikerült egy 9 százalékos növekedést összehozni a nehéz gazdasági körülmények ellenére. A Canalys által publikált adatok alapján a Xiaomi mellett a Realme volt az indiai piac nagy vesztese, egy ünnepi időszakban a piaci részesedése szinte a felére zuhant vissza. A Realme-nek sikerült a Xiaominál is nagyobbat buknia: 65%-kal csökkent a forgalma.
Nem tudni, hogy a Xiaomi esetében mi segítene most, de a vállalat nagyon rossz irányba indult el a jelek szerint. India elvesztése egy olyan kulcsmomentum lehet, ami további jelentős visszaeséseket okozhat. Eddig arra mindig tudott alapozni a vállalat, hogy Indiában jó eladási számokat produkált, most azonban ennek átmentileg egészen biztos, hogy vége. Az új év talán új stratégiát hoz majd, de egyelőre nem látni azt, hogy bármit változtatni szeretne a cég.
A Xiaomi visszaesése a teljes piac számára rossz, ugyanis a piaci verseny ezáltal kevésbé lesz kiélezett, ami pedig a fejlődés lassulását is eredményezheti. Szerencsére a Samsungnál nem úgy látszik, hogy fékeznék az innovációt, de hosszabb távon az, hogy a mobilpiac lassan kétszereplős lesz, jelentős károkat okozhat.