Shop menü

2014-BEN TÖBB OKOSTELEFON FOGYOTT, MINT TAVALY, AZ ÜNNEPI SZEZON IS SIRALMAS VOLT

A negyedik negyedévben legutóbb a 2013-as ünnepi időszakban láttunk annál rosszabb eredményt, mint a mostani.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
2014-ben több okostelefon fogyott, mint tavaly, az ünnepi szezon is siralmas volt

Megérkezett az IDC részletes jelentése arról, hogy alakult 2022-ban a mobilpiac, és milyen lett a negyedik negyedév. Nagy meglepetés igazából már nincs, de mindenképpen döbbenetes, hogy milyen mélypontra zuhant a szegmens. A COVID-19 sem jelentett akkora csapást, mint a háború és az elszabaduló infláció.

1,3 milliárd okostelefont adtak el a világon, 2014-ben. Idén csak 1,2 milliárd készülék fogyott összesen.

Egyében 1 milliárd 205,5 millió okostelefon fogyott globálisan 2022-ben, és erőteljesen visszarántotta a forgalmat, hogy az ünnepi időszakban óriási zuhanást tapasztalhattak a piaci szereplők, miután 300,3 millió készüléket sikerült eladni világszerte. 2013 negyedik negyedévében volt ehhez hasonló eredmény a mobilok szegmensében, akkor 290 milliós darabszámról szóltak a hírek.

Galéria megnyitása

Az IDC számításai szerint 18,3 százalékkal esett vissza az eladási szám az utolsó negyedévben, 2021 azonos időszakában még 367,6 millió okostelefon fogyott. Nem volt olyan gyártó, akinek nem esett vissza a forgalma, csak abban vannak különbségek, hogy kinek mekkora mínuszt sikerült összehoznia. A rossz körülmények között az Apple tudott az élre állni, de ez nem meglepő, mivel a negyedik negyedévben általában ez így szokott lenni.

Galéria megnyitása

Az iPhone-ok iránt legendásan nagy az érdeklődés az ünnepi időszakban, még akkor is, ha éppen egy gazdasági válság van kibontakozóban. Az Apple-nek ezúttal 72,3 millió készüléket sikerült leszállítania, ami 12,7 millióval kevesebb, mint a tavalyi eredménye, de igatából még így is kisebb csodának számít. A vállalatnak az utolsó negyedév során több okból is ellátási nehézségekkel kellett szembesülnie. A cég éves forgalma 226,2 milliós darabszámot hozott, ami 4%-kal marad el az egy évvel korábbitól.

Galéria megnyitása

Az egész éves eladásokat tekintve idén is a Samsung lett az első 260,9 millió Galaxy modell eladását követően, az utolsó negyedévben pedig 58,2 millió készüléket tudott eladni. Az évet a dél-koreaiak egy 15,6 százalékos visszaeséssel zárták, de éves szinten sikerült a cégnek mindössze 4,1 százalékos csökkenéssel zárnia.  A toplista további helyeit elfoglaló kínai vállalatok örültek volna egy ilyen eredménynek is.

Galéria megnyitása

A Xiaomi lett a harmadik, és a vállalat forgalma az ünnepek alatt több mint 26 százalékkal csökkent éves összevetésben. A negyedik negyedév leforgása alatt csak 33,2 millió okostelefont tudott eladni a cég, ami egy új mélypontnak tekinthető. Folyamatosan esik a Xiaomi piaci részesedése is, egyszerűen nem tudja fékezni azt a lejtmenetet, ami a vállalat egész évét jellemezte. 153,1 millió okostelefont tudott eladni a cég 2022-ben, holott egy éve még 191 milliós forgalmat bonyolított.

Galéria megnyitása

A negyedik és az ötödik helyen ezúttal is az Oppo és a Vivo szerepel. Ez a páros szinte ugyanolyan eredményeket szokott hozni, attól függetlenül, hogy a stratégiájuk eltér, de az utolsó negyedévben az Oppo egy kicsit jobban tudott szerepelni, csak annyit esett a forgalma, mint a Samsungnak, így 25,3 millió eladott okostelefonnal zárt, a teljes értékesítési mennyisége pedig 103,3 millió lett.

Galéria megnyitása

Az ünnepi időszak a Vivónak különösen rosszul sikerült, éves szinten több mint 5 millióval esett a forgalma, csak 22,3 millió mobilon tudott túladni, és csak annak köszönhetően tudott éves szinten 99 milliós darabszámot produkálni, hogy az év első felében még aránylag jól futott a szekere. Azt nem tudni, hogy a BBK Electonics, ami a Vivo és az Oppo mögött áll, fontolgat-e valamilyen stratégiaváltást, de ennek már éppen itt lenne az ideje, mert a mostani lejtmenet nem sok jóra vezet.

Galéria megnyitása

Az kisebb gyártók továbbra is a piac harmadán kénytelenek osztozni, 30 százalék körül alakul a piaci részesedése azoknak, akik nem tudnak bejutni az első 5 gyártó közé. Ez azért nagyon szomorú, mert így szinte alig van esélye másnak komoly bevételre szert tenni, és éppen ezért azt látjuk, hogy próbálkozások sem igazán vannak már. 2022-ben új szereplő volt a mobilpiacon a Nothing, de nem is tudott eladni több mobilt néhány százezernél.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére