A Netflix mindennel próbál több bevételt elérni, de az új módszerek eddig nem arattak osztatlan sikert. A vállalat amellett, hogy a szabálytalan jelszómegosztókat egyéni előfizetések, valamint fizetős jelszómegosztások felé terelgeti, elindított egy reklámokkal megtámogatott előfizetési opciót is, ami elsőre nagyon rossz fogadtatásban részesült, de friss információk szerint egészen jól alakul ennek a sorsa.
A Bloomberg belső dokumentumokra hivatkozva arról számolt be, hogy a novemberben elindított, reklámokkal megtámogatott előfizetéses csomag már több mint 1 millió aktív előfizetővel rendelkezik, és nagyon úgy fest, hogy egyre nagyobb tempóval emelkedik azoknak a száma, akik erre szavaznak. A kezdeti bizonytalanság ellenére úgy fest, hogy akár sikersztori is lehet még ebből a csomagból.
Kezdetben az embereknek kevesebb mint a 10 százaléka választotta a reklámokat tartalmazó, de ennek köszönhetően olcsóbb csomagot, a friss infók viszont már arról szólnak, hogy ez az arány 19 százalékos szintre emelkedett.
Már több mint kétszer annyi ember választja az Egyesült Államokban a reklámos Netflixet, mint az indulást követően. Ebből pedig arra a következtetésre lehet jutni, hogy nagyon jók a felhasználói tapasztalatok. Mondhatni ötből egy új előfizető már ezt az utat választja, és könnyen lehet, hogy a következő időszakban ez az arány még tovább fog növekedni. Fontos, hogy nem hivatalos és nem is teljesen friss adatokról van itt szó, de mindenképpen úgy fest pillanatnyilag, hogy a kezdeti nehézségek ellenére jó döntést hozott a Netflix.
Eleinte a rossz előfizetési arányok miatt sok hirdető elpártolt a Netflix támogatásától, nem jó irányba indult el a 7 dolláros összegért cserébe elérhető csomag, de a friss információk fényében már sokkal jobb lehet a helyzet. Fontos, hogy az általános előfizetési lehetőségekkel szemben, ebben az esetben nagyon fontos a Netflixnek, hogy mennyi előfizetőt tud elérni, hiszen ez alapján tudja a reklámokat beárazni, és nagy elérés mellett kaphatnak kedvet a cégek ahhoz, hogy a Netflix felületén hirdessenek.
Azt is külön megjegyezte a Bloomberg, hogy a számok alapján aránylag kevesen vannak, akik a meglévő csomagjokat váltják le a reklámos előfizetésre. Tényleg inkább az a jellemző, hogy olyanokat ér el ezzel, akik egyébként eddig nem fizettek volna elő a Netflix használatára, de a 7 dolláros áron már tesznek egy próbát.
A vállalt az elmúlt napokban egészen szépen szerepelt a tőzsdén is, miután februárban egy lassú lejtmenet indult el. Úgy fest, hogy a befektetők pozitívan állnak a jövőhöz. Március 10-étől újra erősödni tudott, ami már talán annak köszönhető, hogy a befektetők egy pozitív első negyedéves beszámolóban reménykednek. Mindenképpen érdekes lesz azt látni, hogy változik a vállalat bevétele, miután már a szabálytalan jelszómegosztások esetén is elkezdett határozottabban fellépni.
Tavaly a Netflix az eddigi legnagyobb válságába került, de tudott fordítani a helyzetén, és most nagyjából azon a szinten áll a részvényárfolyamok szempontjából, ahol 2020 elején, de immáron úgy fest, hogy túl van a hullámvölgyön, és innentől jöhet a lassú, de kitartó növekedés.
A reklámokkal megtoldott előfizetési lehetőségekkel szemben az összes nagy streaming szolgáltató elég jól áll mostanra, amit korábban kevesen gondoltak volna. A Disney+ az, ahol tényleg kifejezetten nagy az érdeklődés ez iránt a legutóbbi számok alapján, ott az előfizetőknek a 36 százaléka választja a hirdetéseket némi spórolás érdekében, míg az HBO Max esetében ez az arány 21% körül alakul.
Az HBO Maxnál már 2021 júniusa óta van ilyen opció az Egyesült Államokban, a Disney+ pedig nem sokkal a Netflixet követve, tavaly decemberben indította el ezt az opciót.