Shop menü

DLSS 4 ÉS MULTI-FRAME GENERATION TÁMOGATÁSSAL BŐVÜLT A 3DMARK NVIDIA DLSS FEATURE TEST

Az új kiadással végre kipróbálhatóvá váltak a GeForce RTX 50-es széria legfrissebb tagjainak újításai.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
DLSS 4 és Multi-Frame Generation támogatással bővült a 3DMark Nvidia DLSS Feature Test

Az UL Benchmark gondozásában fejlődő 3DMark egy fontos mérföldkőhöz ért, ugyanis megkapta a GeForce RTX 50-es sorozat által bevezetett friss technológiák támogatását, amelyek már el is érhetőek az Nvidia DLSS Feature Test alatt, hála az Nvidia csapatával folytatott szoros együttműködésnek. Az efféle tesztek azért is fontosak, mert kiváló képet adnak azzal kapcsolatban, mire képes az adott gyártó technológiája, illetve hogyan fut a teszt a funkció különböző szintjeinek változtatásával, illetve az is összehasonlíthat, DLSS mellett és DLSS nélkül milyen teljesítményre képes az adott rendszer az egyes DLSS verziók esetében.

Galéria megnyitása

Az újításnak köszönhetően immár nemcsak a DLSS 2-es és a DLSS 3-as, hanem a DLSS 4-es támogatásban rejlő lehetőségek is kamatoztathatóak. Az Nvidia által a CES 2025 alkalmával bemutatott DLSS 4 Multi-Frame Generation is elérhetővé vált, így ezt a technológiát akár a normál DLSS, akár a DLSS 3.5 által bevezetett Frame Generation alatt elérhető teljesítménnyel is kényelmesen és hatékonyan összevethetik az átlagfelhasználók, illetve a tesztelők is.

Természetesen többféle képminőség-mód közül lehet választani, így a DLAA mellett a Quality, a Balanced, a Performance, illetve az Ultra Performance egyaránt rendelkezésre áll. Az egyes beállítások különböző felbontásokhoz készültek a Full HD-től, azaz az 1920 x 1080 pixeles felbontástól egészen a 8K-ig, azaz a 7680 x 4320 pixeles felbontási bezárólag. Utóbbi persze nem igazi 8K, hanem csak UHD, hiszen a valós 8K egészen pontosan 8192 x 3420 pixeles felbontást takar, de ez már részletkérdés – utóbbi a professzionális piacon, előbbi pedig a konzumerpiacon lesz majd fontos, ha később szélesebb körben is elterjednek.

Galéria megnyitása

Maga az Nvidia DLSS Feature Test egyébként továbbra is a 3DMark Port Royal tesztre alapoz, és továbbra is két mérést végez el vele a rendszer. Az első mérés alkalmával azt vizsgálja a szoftver, hogy DLSS nélkül milyen teljesítményt tud elérni az adott konfiguráció, vagyis ez lesz az alap teljesítmény. A második körben már aktiválódik a DLSS támogatás, természetesen a felhasználó által előzetesen beállított opcióknak megfelelően, majd a teszt végén a két eredményt összehasonlíthatjuk a végeredményt tartalmazó lapon.

A DLSS 4 használatához GeForce RTX 50-es vagy GeForce RTX 40-es sorozatú videokártyára van szükség, míg a DLSS Multi Frame-Generation támogatásban rejlő lehetőségek kiaknázására csak és kizárólag a GeForce RTX 50-es sorozatú videokártyák mellett van mód.

A 3DMark Nvidia DLSS Feature Test kibővített funkcionalitása már elérhető egy külön megvásárolható kiegészítő formájában, ám akik már rendelkeznek 3DMark licenccel, és azt 2019. január 8-a után vásárolták, ingyenesen megkaphatják a frissítést. A 3DMark a Steam kínálatából szerezhető be, ahol a kínai holdújév alkalmából számos szoftver akciós, így a UL Benchmarks alkalmazásai és szoftvercsomagjai is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére