Az első szériás Sound Blaster Recon3D sorozat tagjai THX logóval és THX TruStudio Pro szoftverrel voltak szállítva, de ezt a Creative ismeretlen okokból a saját SBX Pro Studio alkalmazására cserélte a friss Sound Baster Z termékcsaládnál. A "post-processing" (utó-feldolgozó) rétegek, mint például a Crystalizer, a Pro Surround, a Pro Bass, a Smart Volume és a Dialog Plus szintén névcserét szenvedtek el, SBX ProStudio előtagot kapva. A gyártó állítólag felülvizsgálta a Sound Blaster Recon3D belépőszintű hangkártyáit, ezután döntött amellett, hogy SBX Pro Studio-ra cseréli a THX TruStudio Pro-t, és az új termék Sound Blaster Recon3D r2 néven kerül a forgalomba. Más tekintetben egyéb iránt a hangkártya nem változik, hardvert érintő módosításról sincs szó.
A Creative Sound Core3D natív-PCIe lapkáján alapuló és a Cirrus Logic által gyártott DAC-kal felszerelt Sound Blaster Recon3D r2 5.1 csatornás kimenetet kínál 24 bites felbontással (analóg és optikai felületek), 96 KHz-es mintavételezéssel, 102 dBA SNR-rel és dedikált 600 Ohm-os fejhallgató erősítővel. Az EAX 5.0 Advanced HD, OpenAL hardveres gyorsítású audio API-k is támogatottak a Windows 8 mellett. A kártya megfelel az Intel Azalia előírásoknak, így nem Windows operációs rendszeres környezetben is használható, igaz, "generic HD audio" eszközként. A legfrissebb meghajtó-frissítés egyébként az eredeti Sound Blaster Recon3D-n nem változtatja meg a THX TruStudio Pro-t a szolgáltatáslistában.