A Microsoft legmodernebb Windows operációs rendszere körül elég nagy mostanában a pezsgés, igaz, ez most nem pozitívum, ugyanis a Windows részleg vezetője nemrégiben egy nagy port kavart kijelentést tett, azt állítva, a Windows fejlesztésének iránya az AI ügynökök bevetése és egy AI központú operációs rendszer képe felé mutat, majd nem sokkal később elérhetővé is vált az AI ügynökökre épülő funkció tesztváltozata a Windows Insider Preview Program keretén belül.
Ez rávilágított egy újabb problémára, ami a biztonság és az adatvédelem kérdéskörébe tartozik, de ez már egy másik történet. Közben az Ignite 2025 alkalmával bemutattak néhány érdekes újítást is, ezek közül az egyik elsősorban a publikus kijelzőket üzemeltető rendszerek számára jöhet jól, például az információs kijelzők, a digitális hirdetőtáblák, illetve minden egyéb olyan publikus kijelző esetében, amelyen Windows 11 fut és nem valamilyen üzleti Windows.
Számos esetben fordult már elő, hogy különböző eseményeken kékhalált produkált a különböző információkat megjelenítő kijelző, és ez az állapot akár órákon át is fennállt, ami rontotta az adott üzemeltető reputációját. Ilyesmire egyebek mellett a Pekingi Olimpián, egy óriás LED fal esetében is volt példa, de a tömegközlekedésben, illetve számos egyéb területen is előfordul, hogy egy-egy információ kijelző egy-egy kékhalál miatt esik ki egy időre. Ez akkor probléma, ha a hiba elhárítását segítő szakemberek nem állnak rendelkezésre rövid időn belül, ellenkező esetben hamar eltűnhet a kellemetlen hibalap, ami egyébként a korábban beharangozott változás értelmében nem kék, hanem fekete.
A Microsoft fejlesztőcsapata időközben kitalálta a megoldást a problémára: Windows 11 alatt elérhetővé tettek egy új üzemmódot, ami a Recovery Settings opción belül található és a Digital Signage Mode nevet viseli. Az újítás bekapcsolásával lényegében annyit érhetnek el az üzemeltetők, hogy ha a rendszer valamilyen hiba miatt kékhalálba fut, akkor az erről szóló hibajelentés csak maximum 15 másodpercig jelenik majd meg a kijelzőn, ezt követően a monitor elsötétül. Ezzel a módszerrel azonnali manuális beavatkozás nélkül is elkerülhető, hogy huzamosabb ideig a kékhalált bámulják a vendégek, a közlekedők, vagy éppen a járókelők – attól függően, hol kapott helyet az adott kijelző és milyen funkciót tölt be. Az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy a kékhalálok többsége jellemzően csak rövid ideig jelenik meg a kijelzőn, a rendszer ugyanis többnyire automatikus újraindítást eszközöl a hibát követően.
Akárhogy is, az új funkció extra lehetőséget biztosít a publikus kijelzők üzemeltetőinek, amellyel könnyedén élhetnek. A Digital Signage Mode egyébként nem kapcsolódik a már létező Kiosk módhoz, utóbbi ugyanis jellemzően üzleti Windows kiadásokon fut, méghozzá azzal a céllal, hogy az adott rendszer egyetlen platformot vagy alkalmazást futtasson, a Windows klasszikus felhasználói kezelőfelületét be sem tölti. A Kiosk mód az interaktív kijelzők esetében használatos, például értékesítésre használt rendszereknél, jegyautomatáknál, illetve rendeléseket rögzítő rendszereknél. Ezzel szemben a Digital Signage mód kifejezetten az információs kijelzőkhöz készült, amelyeknél nincs mód külön felhasználói interakcióra.
A vállalat ezzel egy időben más újításokat is bejelentett, amelyek a stabilitás fokozását célozzák. Ilyen például a Point-in-time-Restore funkció, amelyen keresztül a rendszergazdák hatékonyabban menedzselhetik a visszaállítási pontokat az Intune portal közreműködésével, valamint az OOBE telepítőhöz is hozzáférhetnek távolról.