Shop menü

A JELEK SZERINT AZ INTEL XESS TECHNOLÓGIÁJA IS MULTI-FRAME GENERATION FUNKCIÓVAL BŐVÜLHET

Az egyelőre nem derült ki, pontosan mikor debütálhat az új technológia, de remek stratégia lenne, ha az Arc B770-es modellel karöltve jelentenék be az XeSS 2-höz kapcsolódó Multi-Frame Generation funkciót.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
A jelek szerint az Intel XeSS technológiája is Multi-Frame Generation funkcióval bővülhet

Az Intel videokártya-kínálata egyelőre nem nagyon akar bővülni, igaz, az eddigi pletykák alapján van némi esély arra, hogy még az idei év folyamán, valamikor a negyedik negyedévben megérkezhet a Battlemage sorozat eddigi leggyorsabb tagja, az Intel Arc B770-es modell, amivel karöltve akár az XeSS technológia újítása is debütálhat, ezzel növelve az új videokártya teljesítményét, akár nyolcszoros mértékben.

A Reddit virtuális hasábjain keresztül nemrégiben felbukkant egy érdekes kódrészlet, ami arra utal, hogy az Intel fejlesztőcsapata az XeSS 2 technológiát egy ütőképes újítással vértezheti fel, ami segíthet a kompatibilis videokártyák és videóvezérlők teljesítményének növelésében. Jelenleg az XeSS/XeSS2 esetében a tartalmak felskálázása úgy történik, hogy a rendszer elemzi egy adott képkocka alpixeleinek tartalmát, majd azokat felhasználva növeli az FPS sebességet, méghozzá akár kétszeres mértékben. Ennél a módszernél csak egyetlen pixel adatait vizsgálja a rendszer, de van már a piacon olyan megoldás is, ami ennél fejlettebb, gondoljunk csak az Nvidia Multi-Frame Generation technológiájára.

A Multi-Frame Generation alapjában véve úgy működik, hogy a renderelt képkocka adatait elemezve maximum három további képkockát tud létrehozni, ehhez természetesen a mozgásvektorok adatait is beveti, sok egyéb mellett, ahogy azt korábbi hírünkben már megírtuk. Ezzel a módszerrel akár nyolcszorosára növelhető a játék futásának sebessége, már ami az FPS értékeket illeti, miközben a képkockák képminősége nem, vagy csak alig észrevehető mértékben degradálódik. Ezzel a technológiával a tradicionális, nyers teljesítményen alapuló rendereléshez képest jelentős gyorsulás érhető el, és a jelek szerint egy ilyen technológia bevetésére készül az Intel csapata is.

Galéria megnyitása

Az Intel-féle Multi-Frame Generation technológia az XeSS 2 részeként debütálhat, és jó eséllyel ugyanazokat az előrelépéseket hozhatja, amit a GeForce RTX 50-es széria kapcsán az Nvidia saját Multi-Frame Generation technológiájánál már láthattunk. Arról egyelőre nincs hír, hogy az Intel implementációja mikor jelenhet meg hivatalosan, a szivárgások alapján csak az tűnik biztosnak, hogy érkezhet, akár még a közeljövőben is, például a várva-várt Arc B770-es videokártya rajtjával karöltve.

A Multi-Frame Generation az Intelnél is ugyanazokat az előnyöket hozhatja, mint az Nvidiánál: magasabb felbontásban és/vagy magasabb részletességgel futhatnak a különböző játékok, illetve az eSport címeknél a magas képfrissítési rátájú monitorokban rejlő lehetőségeket is könnyebb lesz kiaknázni az újítás által. Nagy kérdés viszont, hogy a játékfejlesztők implementálják-e az új technológia támogatását – azt jó eséllyel a játékok részéről is támogatni kell, hogy megfelelően működhessen és az Anti-Cheat szoftverekkel se vesszen össze –, hiszen az Intel piaci részesedése eléggé csekély a videokártyák szegmensében. Az efféle technológiák segíthetnek a piaci részesedés növelésében, ha kellően ütőképes videokártya-kínálat is társul melléjük, viszont ahhoz, hogy a játékfejlesztők biztosítsák a technológia támogatását, mindenképpen nagyobb piaci részesedésre lenne szükség a jelenleginél, ami most éppen erősen konvergál a nullához.

Ördögi kör ez, amiből csak egyféle módon lehet kiszállni: megbízhatóan kell szállítani az újabbnál újabb videokártyákat, amelyek ár/teljesítmény arány terén versenyképesek a konkurens megoldásokkal szemben. Az Arc B570 és az Arc B580 remek példa erre, de az efféle megmozdulásokból sokkal több kéne a sikerhez.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére