Az Intel videokártya-kínálata egyelőre nem nagyon akar bővülni, igaz, az eddigi pletykák alapján van némi esély arra, hogy még az idei év folyamán, valamikor a negyedik negyedévben megérkezhet a Battlemage sorozat eddigi leggyorsabb tagja, az Intel Arc B770-es modell, amivel karöltve akár az XeSS technológia újítása is debütálhat, ezzel növelve az új videokártya teljesítményét, akár nyolcszoros mértékben.
A Reddit virtuális hasábjain keresztül nemrégiben felbukkant egy érdekes kódrészlet, ami arra utal, hogy az Intel fejlesztőcsapata az XeSS 2 technológiát egy ütőképes újítással vértezheti fel, ami segíthet a kompatibilis videokártyák és videóvezérlők teljesítményének növelésében. Jelenleg az XeSS/XeSS2 esetében a tartalmak felskálázása úgy történik, hogy a rendszer elemzi egy adott képkocka alpixeleinek tartalmát, majd azokat felhasználva növeli az FPS sebességet, méghozzá akár kétszeres mértékben. Ennél a módszernél csak egyetlen pixel adatait vizsgálja a rendszer, de van már a piacon olyan megoldás is, ami ennél fejlettebb, gondoljunk csak az Nvidia Multi-Frame Generation technológiájára.
A Multi-Frame Generation alapjában véve úgy működik, hogy a renderelt képkocka adatait elemezve maximum három további képkockát tud létrehozni, ehhez természetesen a mozgásvektorok adatait is beveti, sok egyéb mellett, ahogy azt korábbi hírünkben már megírtuk. Ezzel a módszerrel akár nyolcszorosára növelhető a játék futásának sebessége, már ami az FPS értékeket illeti, miközben a képkockák képminősége nem, vagy csak alig észrevehető mértékben degradálódik. Ezzel a technológiával a tradicionális, nyers teljesítményen alapuló rendereléshez képest jelentős gyorsulás érhető el, és a jelek szerint egy ilyen technológia bevetésére készül az Intel csapata is.
Az Intel-féle Multi-Frame Generation technológia az XeSS 2 részeként debütálhat, és jó eséllyel ugyanazokat az előrelépéseket hozhatja, amit a GeForce RTX 50-es széria kapcsán az Nvidia saját Multi-Frame Generation technológiájánál már láthattunk. Arról egyelőre nincs hír, hogy az Intel implementációja mikor jelenhet meg hivatalosan, a szivárgások alapján csak az tűnik biztosnak, hogy érkezhet, akár még a közeljövőben is, például a várva-várt Arc B770-es videokártya rajtjával karöltve.
A Multi-Frame Generation az Intelnél is ugyanazokat az előnyöket hozhatja, mint az Nvidiánál: magasabb felbontásban és/vagy magasabb részletességgel futhatnak a különböző játékok, illetve az eSport címeknél a magas képfrissítési rátájú monitorokban rejlő lehetőségeket is könnyebb lesz kiaknázni az újítás által. Nagy kérdés viszont, hogy a játékfejlesztők implementálják-e az új technológia támogatását – azt jó eséllyel a játékok részéről is támogatni kell, hogy megfelelően működhessen és az Anti-Cheat szoftverekkel se vesszen össze –, hiszen az Intel piaci részesedése eléggé csekély a videokártyák szegmensében. Az efféle technológiák segíthetnek a piaci részesedés növelésében, ha kellően ütőképes videokártya-kínálat is társul melléjük, viszont ahhoz, hogy a játékfejlesztők biztosítsák a technológia támogatását, mindenképpen nagyobb piaci részesedésre lenne szükség a jelenleginél, ami most éppen erősen konvergál a nullához.
Ördögi kör ez, amiből csak egyféle módon lehet kiszállni: megbízhatóan kell szállítani az újabbnál újabb videokártyákat, amelyek ár/teljesítmény arány terén versenyképesek a konkurens megoldásokkal szemben. Az Arc B570 és az Arc B580 remek példa erre, de az efféle megmozdulásokból sokkal több kéne a sikerhez.