Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Thimbleweed Park - Maniac Mindbenders of Monkey Island

  • Dátum | 2017.04.11 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A videojátékok hőskorának úttörői között bőségesen találni olyanokat akik annak ellenére, hogy komoly teljesítményt tudhatnak maguk mögött, ilyen vagy olyan okból, de kikerültek az ágazat körforgásból. John Romero a Doom és a Quake után joggal érezhette úgy, hogy a határ a csillagos ég, ám a Daikatana bukása után a harmadvonalba csúszott vissza. A Leisure Suite Larry-vel egy csapásra sztárrá váló Al Lowe megunván a mindennapos hercehurcát, ötvenkét éves korában nyugdíjba vonult és bár később vissza akart térni, a sikersorozata szellemi örökösének szánt Sam Suede még a kezdeti fázisban megbukott, arról nem is beszélve, hogy egykor sikeres franchise-ának renoméját hozzá nem értő kontárok sározták be.

Nem járt különbül az aktív éveiben a King's Quest-tel milliók szívét meghódító Roberta Williams sem, mivel közösségi játéka, az Odd Manor a lehető legfinomabban fogalmazva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Pongot jegyző Allan Alcornról, a Missile Commandot tető alá hozó Rob Fulop-ről, és a többi, hozzájuk hasonlóan peremre szorult, sokak által nem is ismert fejlesztőről pedig még szó sem esett. A szomorú listát hosszasan lehetne folytatni, és szinte biztos, hogy a 2013. április 3-án feloszlatott LucasArts egykori fenegyerekei, Ron Gilbert és Gary Winnick is helyet kapnának rajta.


Hiszen míg az 1987-es Maniac Mansion-nel gyakorlatilag új irányt adtak a kalandjátékoknak és kismillió epigon igyekezett másolni a Monkey Island-et, addig a későbbiek során Fortuna elpártolt tőlük. Gilbert sokáig a Pajama Sam's Sock Works-höz vagy a Freddi Fish 3: The Case of the Stolen Conch Shell-hez hasonló, a világhírt messze elkerülő programokhoz adta a nevét, és bár a vezetésével elkészült Deathspank nem sikerült rosszul, másik műve, a The Cave vegyes kritikákat kapva, nyom nélkül tűnt el a semmiben. Winnick is osztozott ebben a sorsban és olyan, feledhető tucatcímeken dolgozott, mint a Bolt, vagy az A Robinson család titka játékváltozata. Szerencsére, az egykor az ágazat krémjéhez tartozó ex-munkatársak arra jutottak, hogy hosszú évek mellőzöttsége után ismét itt az ideje annak, hogy egyesítsék az erejüket és egy minden korábbi teljesítményüket felülmúlónak szánt point and click kalandjátékkal foglalják vissza az annak idején vérrel-verítékkel megszerzett helyüket a csúcson.

Lássuk hát, hogy miképpen is sikerült a nagyra törő terv!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 6.
    2017. 04. 22. 20:20
    Miért ilyen pixeles a grafika? Ezzel a régmúltat szeretnék idézni?
  • 5.
    2017. 04. 11. 19:28
    Jó kis azaz nagy játék volt, azt hittem nehéz lesz visszaszokni a 286DX korszakbeli vagy C64 grafikára, de nem így lett, 5 perc után fel se tűnt, főleg hogy azért egykét effektel lett szépítve rajta. Elég hosszú játék, viszont nem annyira összetett mint egy Zak McKracken volt. Hiába a sok szereplő ha csak minimálisan rendelkezik több tudással egyik a másiknál, tehát nagyrészben tökmindegy kivel mit csinálunk, egykét esetben volt csak olyan része a játéknak ahol csak bizonyos karakterrel lehetett megcsinálni valamit.
  • 4.
    2017. 04. 11. 15:44
    Köszönjük, javítva!
  • 3.
    2017. 04. 11. 15:24
    Bugfix: Delores a lány neve, nem Dolores.
  • 2.
    2017. 04. 11. 12:16
    Nagyságrendekkel rosszabb, igen.
  • 1.
    2017. 04. 11. 09:42
    Abszurd a befejezés?
    Rosszabb mint a Monkey Island 2 befejezése?