Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

LucasArts történelem: kalózok, motorosok és nudista nyulak

  • Dátum | 2015.01.27 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

2012 mozgalmas év volt.

A babonások, és az okkult témák iránt fogékonyak tekintélyes hányada a maják világvége-jóslatától rettegett. Park Jae-sang, ismertebb nevén Psy az emberek egyik felét őrültbe, a másikat pedig extázisba kergette a Gangnam Style-lal. Anglia a királynő gyémántjubileumát ünnepelte, az esemény fényéhez méltó külsőségek között. Charles Taylort, Libéria véreskezű ex-diktátorát végre elítélték az emberiség ellen elkövetett bűnei miatt.

Indiában 620 millió ember, azaz a bolygó lakosságának hozzávetőlegesen kilenc százaléka maradt áram nélkül két napra. Meghalt Scott McKenzie, a San Francisco c. generációs himnusszá lett dal szerzője, Norodom Sihaouk, Kambodzsa királya, és Neil Armstrong, az első ember a Holdon.

Az említésre méltó események, és a sajnálatos módon körünkből eltávozott személyek listája hosszasan folytatható lenne. Az azonban biztos, hogy inkább előbb, mint utóbb, előkerülne a George Lucas, és a Disney közötti megállapodás. Az amerikai vállalat gigászi összegért, négymilliárd dollárért vette meg a Lucasfilm Ltd-t. Ezzel egyebek mellett övék lett a világ egyik legnépszerűbb filmeposzának, a Star Warsnak valamennyi joga.


A rajongók jelentős részét felháborította a tranzakció, és az internetes fórumokon hetekig téma volt, hogy Leia Disney-hercegnővé avanzsálásával mindennek vége, a Star Wars soha többé nem lesz az, ami korábban volt.

Hogy jogos volt-e a franchise rajongóinak haragja, azt még nem lehet megmondani. Lehet, hogy a sorozat soha nem látott magasságokba emelkedik, újabb rekordokat dönt meg, és a vészmadarak egymás után kérnek majd bocsánatot pesszimista feltételezéseikért. De az is könnyen megeshet, hogy sokak gyermekkori álmai törnek össze a lelketlen, kontár folytatások, és spin-offok miatt.

Cikkünk tárgyának, a LucasArtsnak azonban sajnos már 2013. április 3-án eldőlt a sorsa. A valaha az ipar élvonalába tartozó játékfejlesztő stúdióból egyik napról a másikra egy csak papíron is alig létező, kevesebb mint tíz főt foglalkoztató szánni való kísértetcég lett.

Ám az öröksége tovább él. Tim Schafernek, a kalandjátékok nagy öregjének köszönhetően január 27-én megjelenik a Grim Fandango felújított változata, és a férfi ígérete szerint „ha legalább tíz példányt sikerül eladni belőle”, akkor jöhet a többi nagy klasszikus is. A mókás nyomozópáros, a megfontolt Sam, és a hebehurgya természetű Max epizódikus formátumú kalandjai pedig a Telltale gondozásában jelentek meg 2006 októbere, és 2010 augusztusa között.

Ennek örömére idézzük hát fel az egyik legmeghatározóbb, ám sajnos idő előtt kimúló fejlesztő-kiadó harmincegy évet felölelő történelmének említésre méltóbb szakaszait, és eseményeit!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 16.
    2015. 01. 31. 15:54
    Az Outlaws mai napig nagy kedvencem. Aki nem ismeri bátran próbálja ki, nem fog csalódni.
  • 15.
    2015. 01. 28. 09:43
    Force Unleashed azért nem olyan rossz, de azt jobban sajnálom, hogy a förtelmes indiana jones 4 filmet nem az atlantisos lucasarts játékból csinálták, mert az nagyon ütött volna.
  • 14.
    2015. 01. 28. 08:20
    hmm, igaza van a kommentelőnek, az outcast valóban raven produkció volt, a kotor pedig bioware... mind1, kár a lucasarts ért, így kell egy menő céget sírba tenni
  • 13.
    2015. 01. 28. 01:42
    a 1313-t akkor se kellett volna elkaszálni mondjuk
  • 12.
    2015. 01. 27. 22:44
    A kurva életbe és tényleg. Az Outcast talán a kedvencem, bár nekem az Academy is bejött. Persze kötelező volt beírni a fénykard levágja a végtagokat cheatet Ha rangsorolni kéne akkor (a DF1-et soha nem játszottam) talán: Outcast, MotS, DF2, Academy.
  • 11.
    2015. 01. 27. 21:47
    Sokan keveritek a belsős és külsős fejlesztőket, pedig még a cikk is kiemeli, h már az X-wingtől induló szimulátorok is a Totally Games-é, nem a Lucasartsé. Ők ezeknél csak kiadók (mivel csak rajtuk keresztül lehetett hozzáférni a franchise-hoz).

    A KotOR-ok Bioware és Obsidian, a Jedi Knight 2 és Academy pdg Raven.

    Az persze beszédes, h a legjobb SW-game-eket más cégek készítették.
  • 10.
    2015. 01. 27. 19:20
    Ha a minecraft árát megnézzük, ez nem is volt drága.
  • 9.
    2015. 01. 27. 17:20
    Nálam a KOTOR és a Jedi Outcast volt a legjobb ha jól tudom mind a 2 az év játéka volt a maga idejében és történet szempontjából is jobbak mint a filmek,főleg a KOTOR
  • 8.
    2015. 01. 27. 17:02
    Jó kis összefoglaló szerintem is a Scumm éra volt a legjobb időszakuk, a Sam&Max (a Full Throttle még inkább) már a leszálló ág.

    Grim Fandango nem volt rossz, de elég messze van a korai nagyok minőségétől, meg is lepődtem, mikor láttam a Schafer videót a gog-on (mikor elindult a preorder akció) - bár jó pár játék a sorból már megkapta a felújítást, kezdhették volna a sort a Maniac Mansion vagy a Zak frissítésével, azok még hiányoznak a listáról, és körökkel jobb kalandjátékok a Grim Fandango-nál. (ettől még bezsákoltam persze )
  • 7.
    2015. 01. 27. 16:15
    a KoToR Bioware játék, nem (csak) Lucas Arts
  • 6.
    2015. 01. 27. 15:46
    A Dark Forces 2 az nem a Jedi Outcast, előbbi a 97-es (és szerintem abból a szériából a legjobb), amire Te gondolsz szerintem az a 2002-es!
  • 5.
    2015. 01. 27. 15:43
    Marhajó cikk, köszönjük. Amitől gyerekkoromban eldobtam az agyam, az a Dark Forces volt. 10/10 es élményem a mai napig. Xwing/TIE is marhajó volt. Az újabbak körül a Dark forces 2 volt még feledhetetlen, a Jedi Outcast. Marhajó sztori és ugye marhajó gameplay . Academy sajnos már nem volt annyira kidolgozva. A cikkben miért nem volt Kotor 1-2? azért az is megérdemelt volna pár sort!
    A cég története sajnos jól mutatja azt, hogy mi van akkor ha valaki megül a babérjain. Ha pl olyan kreativitással, művészeti érzékkel és marhajó programozókkal megáldott cég lett volna, mint pl a Blizzard, gondoljatok bele, hogy akkor milyen SW játékokkal toltuk volna az ezredforduló környékén! Vagy akár még ma is. sok jó ötlet így sajnos porba hullt (1313, stb)
    Én nem bánom h Lucas eladta a jogokat, mert tulajdonképpen az egész életét ennek az 1 db fiatalkori ötletének köszönheti, később már olyan sokat nem tett hozzá a dolgokhoz.
  • 4.
    2015. 01. 27. 15:09
    A Jedi Knight széria nekem az SW játékok csúcsa volt. Mai napig várnék egy méltó folytatást Katarn-al. A Phantom Menace meg rohadt nagy élmény volt. Egy szar volt igen, de nagyon visszaadta a film hangulatát.
  • 3.
    2015. 01. 27. 14:47
    The Curse of Monkey Island, egyértelműen a legjobb! Illetve még a Jedi Knight: Dark Forces II
    Még a Phantom Menacet szerettem, függetlenül attól, hogy nem kapott jó értékeléseket, ahogy a film se, pedig azt is szerettem (Jar-Jart kivéve )
  • 2.
    arn
    2015. 01. 27. 14:21
    legtobbet en ezekkel jatszottam a maguk koraban: indy4, dott, samnmax, xwing, tie fighter, dark forces

    a monkey islandeket most tervezem ipaden

    ha egy jatekot kellene kiemelnem, akkor indy4 (vagy dott ). az atlantisos indynek annyira jo storyja volt, hogy csodalom, hogy nem filmesitettek meg. meg volt benne minden, ami az elso es a harmadik filmet idezi (nacik kellenek bele).
  • 1.
    2015. 01. 27. 12:44
    érdekes cikk, de csodálom, hogy a Jedi Knight 2-ről egyetlen szó sem esett, még emlékszem, én kiskoromban ugyan nagy rajongója voltam a Phantom Menace-nek, míg a bátyám porrá alázta, aztán egyszer hazajött mondván, hogy itt 1 normális, baromijó starwars játék, nem az a fos amit tolsz, és így elővette a Jedi Knight 2: Jedi Outcast-ot és meggyőzött