Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Alan Wake - Felébredt!

  • Dátum | 2010.05.14 10:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A Remedy Entertainment neve az évezred eleje óta egyet jelent a sokáig készülő, rövid, ám igen minőségi akciójátékokkal. Épp ezért volt meglepő, mikor a csapat jó pár téllel korábban bejelentette, hogy egy nyílt világban játszódó horrorjátékon ügyködik. A horrorból idő közben pszichothriller, a sand-box játékmenetből lineáris történetvezetés lett, a platformok közül pedig eltűnt a PC, és egyeduralkodóvá vált az Xbox 360. Most viszont eljött végre a nap, amire már négy éve várunk, és hosszú csúszások egész sora után boltokba került az Alan Wake.

A játék egy bizarr álommal veszi kezdetét
A játék egy bizarr álommal veszi kezdetét

Stephen King nyomdokain

A játék főszereplője Alan Wake, New York-i bestseller-író. Horror regényei milliós eladásokat produkáltak világszerte, ő maga pedig gazdag és híres ember lett. Csak egy baj van: két éve nem írt egy árva sort sem. Alan felesége Alice ráveszi az írót, hogy töltsenek el egy második nászutat a hegyvidéki Bright Fallsban, hátha a feltöltődés meghozza az ihletet egy újabb remekmű legépeléséhez. Bright Falls gyönyörű város, költői környezetben, ideális hely a pihenésre. Sajnos azonban semmi sem az, aminek elsőre látszik. Alice rövidesen eltűnik, Alan pedig hiába indul a keresésére, a sors más utat jelöl ki a számára. Egyik pillanatról a másikra vérző fejjel tér magához egy összetört autó volánja mögött. Egy teljes hét kiesett az emlékezetéből, a város körüli erdőt pedig elmebeteg gyilkosok tartják uralmuk alatt, akik mindenkivel végeznek, aki csak az útjukba kerül. Mi folyik itt? Valóság ez egyáltalán? Vagy csak Wake megbomlott elméjének beteges fantáziálása?

Fegyver és zseblámpa - Bright Fallsban csak így lehet kirándulni
Fegyver és zseblámpa - Bright Fallsban csak így lehet kirándulni

Az Alan Wake forgatókönyve kísértetiesen emlékeztet a csapat korábbi Max Payne játékaira. Itt is van egy kissé zavart főszereplő, aki narrátorként meséli a történetet, és rengeteg olyan elem is megfordul a sztoriban, aminek a gyökerei egészen Max bosszúhadjáratáig nyúlnak vissza. Ilyen a germán mitológia isteneinek folytonos emlegetése, az elmegyógyintézet, a szerethető idióta kötelező karaktere, és persze a humor, ami végigkíséri a programot, de nem olyan hangsúlyosan, hogy az tönkretegye a horrorisztikus hangulatot. Ezen elsőre össze nem illőnek látszó dolgok bizarr katyvasza olyan atmoszférát szül, amit képtelenek vagyunk nem imádni, és maga a történet is van annyira inspiráló, hogy fenntartsa az érdeklődésünket. Érdekesség, hogy a játék epizódikus, hat részre van osztva. Mikor véget ér egy fejezet, kapunk egy kis zenét, majd egy "Korábban az Alan Wake-ben..." mondatot követve egy rövid emlékeztetőt láthatunk az eddigi eseményekről. Olyan, mintha egy tévésorozatot néznénk, s bár ezt eleinte nem tudjuk hová tenni, kisvártatva rájövünk, hogy a recept működik.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2010. 06. 18. 20:03
    Szó nincs arról hogy sokáig készült a játék. Igaz 2004-ben szállingóztak róla az első hírek, de csak ültek rajta évekig. Utánna pedig összecsapták Boxra egy év alatt.
  • 21.
    2010. 06. 10. 20:08
    Stephen King a legnagyobb isten! Mikor először láttam a trailert, mondtam is, hogy basszus, tiszta Stephen King cucc, és tényleg így van!
  • 20.
    2010. 05. 26. 11:10
    Megér 9/10-et a gamma simán.

    Viszont PC-re én nem látok semmi esélyt, mivel a második héten leszerepelt a játék, már a 8. helyet foglalja el. Én ha kiadó lennék, akkor nem adnám ki pc-re, mert totál csőd lenne.

    RDR viszont jöhet az ünnepi szezon alatt pc-re, hiszen tarolt a piacon. lásd GTA 4 pc portját. Rockstaros az is.
  • 19.
    2010. 05. 17. 15:24
    MassKilla: Miből gondolod, hogy PC-n hozta a GTA 4 a legtöbbet?

    Amúgy az Alan Wake SZERINTEM esélyesebb PC-re, mint a RDR. De ez a topic most előbbiről szól, szóval ne offoljunk, ha kérhetem.
  • 18.
    2010. 05. 17. 15:11
    szerintem a rockstar nem fogja megtenni, hogy nem hozza ki pc-re elvégre a többi játékaiból is a pc-s fronton voltak a legnagyobb bevételeik, elég csaka gta-4-et venni
  • 17.
    2010. 05. 17. 11:12
    Jó cikk lett és megint csak sajnálom, hogy a pc-sek kimaradnak a mókából. A legjobban a Red Dead Redemption-ért fáj a szívem de remélem késöbb jön pc-re is.
  • 16.
    2010. 05. 16. 20:05
    Nem rossz az Alan Wake, tényleg, de szerintem például a Red Dead Redemption-nek sokkal szebb grafikája van. Meg valahogy nekem sem jött be az AW. Ahhoz biztosan szeretni kéne a thriller / horror filmeket.
    RDR nálam az év játéka eddig. Mafia 2-t várom még, aztán majd kiderül, hogy melyik nyer.
  • 15.
    2010. 05. 16. 09:30
    NKing: az már nagyon régen volt és azért a hat szálon való feldolgozás nem épp rossz - legalábbis több mint amire egy mai átlag pc képes lenne.
  • 14.
    2010. 05. 16. 00:42
    Ahhoz képest, hogy valaha az Alan Wake techdemo-kban azt hangoztatták, hogy ez lesz a többszálúság csodája, elég kiábrándító, hogy csak XBOX-ra jött. Azért is, mert az XBOX hardvere szörnyen gyengus már. Értem én, hogy nincs bevétel PC-n, de annyi lehetőség lenne. Kár érte.
  • 13.
    2010. 05. 15. 22:07
    mialy.hermann:

    Ki kell, hogy ábrándítsalak: nem létezik Xbox 360 emulátor, és nem is lesz kb. 10 évig. Ja, és még optimista voltam.
  • 12.
    2010. 05. 15. 19:47
    Csak azért fújj, mert PC exkluzívból XBox 360 lett....
    Érdekelt volna, de így.... Nem tervezek játékkonzolt venni, szóval...
    Ha esetleg valaki tud működő emulátort, meg rá Alant, az PM-ben, pls.
  • 11.
    2010. 05. 15. 12:00
    Chocho:
    Persze, másképp mi értelme lenne hasonlítgatni? Nem hinném, hogy azt írtam volna, hogy pc-n játszottam, amikor publikálva lett a cikked szerintem még csak boxos verzió volt.

    "Amennyire pedig kell, objektív is vagyok. Vagy nem?"

    Úgy általánosságban véve de

  • 10.
    2010. 05. 15. 00:03
    Remélem, hogy azért később ki adják pc-re is, mert már rég óta vártam a játékot, és csúnyán pofára estem, amikor meghallottam, hogy xbox360only.
  • 9.
    2010. 05. 14. 20:36
    Blade:

    Xbox 360-on toltad? Én arra értettem, a múltkor azt írtad, hogy nem. Az a 10-es pedig csak annak a bizonyos platformnak szólt.

    Ami az objektivitást illeti, igazad van. Amennyire pedig kell, objektív is vagyok. Vagy nem?
  • 8.
    2010. 05. 14. 18:24
    Honnét veszed, hogy nem játszottam vele? A Conviction-ben mind a szingli mind a coop részét végigtoltam, face-off pedig még midig leköt (a többi multi rész már annyira nem) és nem voltam oda a látványért. Lehet, hogy a fény-árnyék viszony jó lett, a példaértékű animációkkal viszont messze nem értek egyet, ahogy karakterek és úgy általában a textúrák sem jobbak közepesnél. Alan Wake-ről csak a videóból indultam ki (melyek között van egy rakat gameplay is, nemcsak filmjelenetek - a kettőt azért nem művészet megkülönböztetni)

    Másik, nyilván nem lehet elvárni egy kritikustól sem azt, hogy mellőzzön bármiféle szubjektív véleményt, de azért az meg tud látszani, ha törekednek az objektivitásra (nem hinném, hogy ez annyira borzasztó lenne) - elég végigfutni pár nagyobb és kevésbé felkapott külföldi tesztoldalak cikkeit (akár erről, akár másról)
  • 7.
    2010. 05. 14. 18:08
    Blade:

    Az a baj veled, hogy egyik játékot sem játszottad. A Convictionben AKKOR jobbak voltak a fény-árnyék hatások, mint bármi másban, és az animációk is példaértékűre sikeredtek. Itt előbbiek mérföldes fejlődésen estek át, az utóbbiak azonban... nos, jobb ha kipróbálod a játékot.

    Mellesleg megsúgom: a "videók" 90%-a a játék in-game motoros filmjeleneteiből van, melyek magasabb felbontású textúrákat és több poligont használnak.

    Ami pedig az objektivitást illeti, nem létezik. Nem csak itt, sehol sem. Ez egy tévhit, ha úgy tetszik, idea. A kritikusoknak mindennek kell lenniük, csak totálisan objektívaknak nem...
  • 6.
    2010. 05. 14. 17:43
    Ááá, alig várom, hogy kipróbáljam, holnap remélem már megérkezik...
    Jó cikk, bár csodálom, hogy a látvány "csak" kilencet kapott, videók alapján nagyon büntetős a Convictionével ellentétben, ami meg tízes lett. (objektivitás végre?)
  • 5.
    2010. 05. 14. 14:40
    azért kíváncsi lennék hogy ebből a grafikai motorból mit hoznának ki pc-n, nem kellene visszafogniuk magukat a fejlesztőknek az biztos
  • 4.
    2010. 05. 14. 13:38
    Elolvastam a cikket, itt-ott még egyet is értek. Igazából nagyon örülök, hogy végre(!) nem pontoztátok (annyira) fel. A karakterek szörnyen festenek, de még a mozgások is sokszor nevetségesek, darabosak.
    Ráadásul a képeket ahogy nézem az "átvezető animációkból" vettétek, úgyhogy az sem teljesen valós képet ad, ugyanis elég erős különbség van az átvezetőben látottak és a valós játék engine-vel történő megjelenítések között.
    Engem nem bűvölt el sem a harcrendszer, sem az effektek megoldása. Pl. a fáklya használata szörnyen zavaró, hiszen engem is teljesen elvakít, mivel Alan háta mögül nézzük az eseményeket.
    Még annyit, ami nagyon zavar az összes értékelésnél: az epizódokra osztást és az "Ez történt eddig" dolgot mindenhol rettentően kiemelik, nagy ötletnek tartják. Pedig ilyet is láttunk már, ráadásul szerintem jobbat, az Alone In The Dark-ban. Azért mondom, hogy az jobb volt, mert ott akkor is láthattuk a korábbi eseményeket, ha az elmentett állástól folytattuk a játékot...
  • 3.
    2010. 05. 14. 11:44
    Én azért egy kicsit hosszabb játékra számítottam, ahhoz képest, hogy meddig készült.......hát elég rövid lett. De sebaj, gondolom majd DLC formában fog jönni még egy jó pár episode.
  • 2.
    2010. 05. 14. 11:13
    kár hogy pc-re nem jön, érdekes játéknek tűnik, kipróbálnám
  • 1.
    2010. 05. 14. 11:02
    Engem megfogott ez a játék, mondjuk én az ilyen típusú filmeket is kedvelem.