A Mercedes-Benz rengeteg energiát fordít arra, hogy minél jobb elektromos járműveket tervezzen, és annak érdekében, hogy az autók fogyasztását még lentebb szorítsa, elkészített egy olyan tanulmányautót, amiben minden a hatékonyságról szól. Írtunk már a Vision EQXX-ről, amikor sikeresen teljesített egy 1000 kilométeres túrát Európa útjain, most pedig még magasabbra tette a lécet.
A megjelenésében sportautókra emlékeztető autó most jó 20 százalékot rápakolt a korábban elért rekordjára.
Ez abból a szempontból nem meglepő, hogy a korábbi próbálkozást követően a Mercedes a hivatalos közleményében elmondta, hogy igazából nem is merült le a jármű, csupán elérték az úti céljukat a tesztelők. Akkor 15%-os töltöttségi szinten állt meg az autó, és egészen pontosan 1008 kilométert tett meg. Most viszont mindent kifacsart belőle a Mercedes, de még így is lehet azt mondani, hogy egy kicsit többet elbírt volna kocogni.
A kiindulópontja a legújabb túrának Stuttgartban volt, ami nem meglepő, az viszont már érdekes, hogy az úti cél pedig Silverstone lett az Egyesült Királyságban. A legendás versenypályára vitte a Mercedes-Benz a Vision EQXX-et, ahol a márka számos nagy sikert aratott a történelem során. Így méltó helyszín lett ez a hatótávrekord felállításához. 1202 kilométert tudott megtenni a tanulmányautó úgy, hogy most aztán tényleg lemerítették, méghozzá nem is akárhogy, de erről később.
A vállalat elmondta a siker kapcsán, hogy végig közúti forgalomban haladtak, persze jellemzően gyorsforgalmi utakon, de többször is meg kellett állni, és voltak olyan helyek is, ahol azért nem voltak ideálisak a körülmények. A korábbi rekord esetében 87 km/h volt az út végén az átlagos sebesség, most azonban ennél egy kicsit lassabban haladtak a vezetők, 83 km/h lett az átlag. A finomabb vezetés mellett az is segítette a jobb eredmény elérését, hogy lényegesen kedvezőbb időjárási viszonyok voltak az út során.
14,5 óra alatt sikerült egyébként megtenni a közel 1202 kilométeres utat, és azért fogalmazunk így, mert igazából az utolsó kilométerek már nem az utazással, hanem egy versenypályás „csapatással” teltek. Nyck de Vries, a Mercedes hivatalos Formula-E pilótája mehetett nem kevesebb mint 11 kört az autóval. De azért azt senki ne képzelje, hogy a körrekordra utazó hajszolás lehetett ez, hiszen valóban sportos közlekedésre nem igazán alkalmas a technika, hiába tűnik úgy kívülről, de az biztos, hogy itt azért már megugrott egy kicsi időre a fogyasztás, ami egyébként nagyon jó volt.
A 100 kWh-s akkumulátorral szerelt autó 8,3 kW/100 km-es átlagfogyasztást ért el most, ami egy hajszállal jobb a korábban mért 8,7 kW-os értékhez képest. De egyébként ezek olyan döbbenetes értékek, amiket jelenleg forgalomban látható villanyautók megközelíteni sem tudnak, még a 10 kW-os fogyasztásnak az elérése sem reális, nemhogy alá menni. Itt a Mercedes a 0,17-es légellenállási együtthatónak és a végletekig fogyasztásra optimalizált hajtásnak köszönheti ezt az értéket. És a Vision EQXX-szel szerzett tapasztalatokat biztosan tudja majd használni a jövőben érkező újabb EQ modelleknél.
Végül még egy érdekesség, hogy azért s Silverstone-i pályán kihozta Nyck de Vries a maximális sebességet az autóból, de ez is csak ilyen formában hangzik vadnak, mert a valóság az, hogy az éppen 150 kW-os teljesítményű járműnek mindössze 140 km/h a csúcstempója.