Shop menü

TÁMADNAK A REKLÁMOK – GEEKOK PODCAST (S2E21)

Ezen a héten a reklámokról beszélgettünk, méghozzá úgy, hogy mi igazából az érme mindkét oldalát pontosan látjuk, nemcsak azt látjuk, hogy milyen ezeket fogyasztani, hanem azt is, hogy milyen a hirdetők élete napjainkban.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Támadnak a REKLÁMOK – GeekOK Podcast (S2E21)

Ismét itt vannak a GeekOK, ezen a héten is egy olyan podcast adással jelentkezünk nektek, amit élőben vettünk fel a Discord csatornánkon. Ha eddig még nem csatlakoztál volna, akkor itt az ideje! A beszélgetéseinkhez élőben hozzá is tudsz szólni, sőt mi több, ha te dobsz be valamilyen témát, azt is megvitatjuk, és az általános kérdésekre is igyekszünk válaszolni.

Hétről hétre érdekes témákkal igyekszünk előállni, és az elmúlt napokban az új videókártyák, az Nvidia oldaláról érkezett RTX 4060 Ti, valamint az AMD térfeléről ringbe szálló Radeon RX 7600 jó témát biztosított, ezekkel indítottuk a podcastot. Lehetőségünk volt mindkét újdonságot kipróbálni, de ez igazából nem úgy jött össze, ahogyan terveztük, mert az egyiket be sem tuduk üzemelni.

Csalódottak vagyunk egy kicsit a friss középkategóriás termékek miatt, és átbeszéltük a műsor keretei között, hogy mire számítottunk volna, de helyette mit kaptunk. Sokat elmond a tényállásról az, hogy az AMD röviddel az RX 7600 rajtja előtt még az ajánlott fogyasztói árakat is visszább vágta. Ti mit gondoltok az új kártyákról? A Discordon osszátok meg velünk. Élő bejelentkezésünk is volt az RTX 4060 Ti modellel, ezt a YouTube-on vissza tudjátok nézni.

Kitértünk a Sony éppen lezajlott gamer rendezvényére, aminek a PSVR 2 és a vállalat új „kézi konzolja” is részese volt. Beszéltünk az új Pókemberről is egyebek mellett, hiszen kaptunk belőle egy kicsi ízelítőt. Voltak az eseménynek érdekes részletei, de összességében sajnos ezen a ponton is inkább a csalódottságunknak tudtunk hangot adni. Beszéltünk a bejelentések kapcsán különböző konzolkiegészítőkről, és spoilereztünk is egy kicsit egy készülő új termékről. Ezek miatt is megéri belehallgatnod az adásinkba.

Ezen a héten a reklámok adták egyébként a fő témát a podcast számára. Az elmúlt hetekben nagyon sok érdekes hír volt a tartalomgyártás, termékek és a reklámok összefonódását illetően. A legtöbb embert az érintette érzékenyen, hogy már a YouTube-on is egyre több lesz az átugorhatatlan 30 mp-es reklámblokk, mintha csak a tévé előtt ülne az ember. Mi, az iPonnál igazából ezt a témát mindkét oldalról látjuk, hiszen a hirdetők között is ott vagyunk, és ennek fényében beszéltünk a témáról.

Lassan már mindenhol reklámokat tolnak az arcunkba, és úgy látjuk, hogy igazából a minőséget mostanra a legtöbben elengedik, és inkább a mennyiségre mennek rá, ennek a végeredménye pedig katasztrofális. Elinflálódnak a reklámok, immunisak lesznek ezekre az emberek, kialakul a reklámvakság, nem tudják elérni az eredeti céljukat, csak zavarják a tartalomfogyasztókat. Ennek következtében azok a hirdetések sem tudnak majd célt érni, amik egyébként komoly energiabefektetéssel, átgondoltan készülnek el, és fokozatosan egyre jobban leépül ez az ipar.

Hirdetőként némi belső információval is tudunk szolgálni arról, hogy milyen hatékonysággal tudnak manapság reklámok célba érni, és a számok annál is sokkal lesújtóbbak, mint azt elsőre gondolnátok. Kitértünk arra is, hogy a streaming szolgáltatásoknál, mint a HBO Max és a Netflix, már van előfizetési lehetőség reklámokkal is, és ezek a csomagok bizony egyre jobb számokat produkálnak.

Sokféle formában láttunk már reklámokat az évek során, de még mindig lehet újat mutatni ezen a fronton. Erre remek példa az a tévékészülék, ami a közelmúltban jelent meg, és ingyen lehetett hozzájutni, viszont folyamatosan hirdetéseket mutat egy külön képernyőn.  Ezzel egy külön hírben foglalkoztunk részletesen korábban.

Egyébként valószínűleg minden hallgatónknak van emléke jó reklámról, de az is borítékolható, hogy azt nem mostanában termelte ki a média. Ha van valamilyen reklám, amire pozitívan gondoltok vissza, dobjátok be Discordon! Az adás végén mi is elmerengtünk a régi szép reklámos emlékeinken, mert bizony vannak ilyenek.

Ha elmulasztottad volna a korábbi adásokat, akkor a fent begyázott három felület mindegyikén megteheted, hogy visszahallgatod a részeket, illetve a Magazin felületén is megjelent beszámolókat pedig ide klikkelve lehet elérni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére