Elon Musk sűrűn örvend kétes megítélésnek, a kelleténél többször fejti ki a véleményét olyan témákban, amiket inkább el kellene kerülnie. Sőt mi több, normális esetben, egy jól működő cenzúra mellett talán nem is jelenhetne meg olyan bejegyzés egy közösségi oldalon, mint ami mögé most Musk teljes mellszélességgel és meggyőződéssel beállt.
Meglehetősen sűrűn fordul az elő, hogy Elon Musk kihúzza a gyufát egy-egy lépésével vagy megjegyzésével. Most azonban a jelek szerint sikerült egy olyan határt átlépnie, aminek súlyos következményei lehetnek hosszú távon is. Musknak már korábban több olyan megnyilvánulása is volt, amiben etnikai csoportokat sikerült megsértenie, de most egészen egyértelmű antiszemita bejegyzést támogatott méghozzá teljesen buta módon.
Egy zsidóellenes összeesküvés-elmélet kapcsán fejezte ki egyetértését, egyértelműen Náci elképzelések mellett hitet téve. A felcserélés elmélet konteót erősítette az X felületén azzal, hitelesnek és valódi igazságnak nevezte az elméletet, ami azt állítja, hogy a zsidók egységes programja a fehér emberek háttérbe szorítására, hogy kisebbségi hordák előre törését támogatják. Ez pedig fehér népírtást eredményezhet. Sokan ezt az amerikai történelem egyik legveszélyesebb antiszemita konspirációs elméletének tekintik.
Miután ez komoly visszhangot keltett, Elon Musk - önmagát egy pillanatig sem meghazudtolva - azt kezdte nehezményezni, hogy a mai platformon az emberek nem adhatnak hangot a fehér büszkeségnek. Ezzel pedig még mindig nem ért véget az ámokfutása, betámadta az Anti-Defamation League nonprofit szervezetet is, akik az antiszemitizmus ellen küzdenek. Tovább nem is ragoznánk a dolgot, a lényeg ugyanis az, hogy az üzletember aktivitására reagálva több nagy cég is elhatárolódott az X-től.
Számos nagy vállalat döntött úgy, hogy felfüggeszti a hirdetéseket, ezáltal pedig jelentős bevételektől fog elesni a platform.
Az IBM indította el a lavinát, a cég kiemelte, hogy nem kíván az antiszemitizmusnak teret adó felületen hirdetni. Az IBM-es pedig követte az Apple, a Comcast, de még a Disney, Lionsgate, a Warner Brothers Discovery, a Paramount és az NBCUniversal. A névsor pedig majdnem biztos, hogy még bővülni fog. A politikára is kihatással van a felháborodás, ugyanis még az Európai Bizottság is felfüggesztette a politikai hirdetéseket.
Ezzel párhuzamosan számos nagy felhasználói fiók felfüggesztette a működését, hogy ezzel is jelezzék, hogy nem értenek egyet a platformon történtekkel. Több tízmilliós követői bázissal rendelkező profilokon szűnt meg az aktivitás az elmúlt napokban, hogy ezzel tüntessenek. Nem tudni, hogy mi lesz ennek a vége, de amennyiben Musk nem hozza rendbe a dolgokat, abban az esetben tényleg meredek zuhanásba kezdhet az X.
Az eddig kiesett reklámbevételeket az új előfizetési rendszer még valamennyire képes volt ellensúlyozni, azt azonban nem tudni, hogy a mostani helyzet hova vezethet. Nem régen volt hír arról, hogy valamivel kevesebb, mint a felét éri az X, mint annak idején, mikor Musk még Twitter néven megvásárolt. Ez a mostani szituáció azonban egy újabb jelentős törést okozhat a mikroblog pályafutásában.