Mint az ismeretes, a Netflixen többféle előfizetési lehetőség van, és sokáig ezek között az volt a fő különbség, hogy mekkora felbontással és mennyi eszközön használható egyidejűleg. Tavaly bejött a képbe a hirdetéses előfizetési lehetőség is, ahol a Standard formációtól is jelentősen elmaradt a minőség, és egyéb hátránya is volt, amellett, hogy reklámokat mutatott időnként a tartalomfogyasztás során.
Most a Netflix úgy határozott, hogy több ponton is feljavítja a hirdetésekkel megtámogatott opciót.
Eredetileg úgy nézett ki a reklámos előfizetési lehetőség, hogy a videók felbontása mindössze 720p-s volt, ez azonban a jövőben egy magasabb szintre lép, és már 1080p minőségben lehet élvezni a tartalmakat. Ez hatalmas élménybeli javulást jelent majd, főleg azoknál, akik televízión használják az előfizetést, és nem okostelefonon. Sőt mi több, itt át tudunk kötni egy másik fontos változásra.
Eddig választani kellett, hogy az ember mobilon vagy tévén nézi a Netflixet reklámokkal, a továbbiakban viszont már más lesz a helyzet. Nem egy, hanem két eszközön lehet majd párhuzamosan használni a fiókot, ami azt jelenti, hogy miközben az ember nézi a mobilján a kedvenc sorozatát, addig a gyerekei beülhetnek, és a TV-n is zavartalanul nézhetik a Netflixet.
Lényegében arról van szó, hogy nagyjából az Alap előfizetési opcióból lett kialakítva a hirdetésekkel megtolt lehetőség, a jövőben viszont már sokkal inkább a Standard által nyújtott formátumot lehet élvezni, miközben nem kel többet fizetnie. Az Egyesült Államokban 7 dollár a reklámokkal „hígított” Netflix ára, 10 dollár az Alap előfizetés, és 15,5 dollárba kerül a Standard. Ezeken felül pedig még ott a Prémium lehetőség is 20 dolláros árral, 4K HDR képminőséggel és 6 eszköz támogatásával.
Egyesek szerint ez már annak az előszele, hogy később árat fog emelni a vállalat, csak nem akarta egyelőre fentebb tolni az előfizetési összeget, hogy többen kapjanak rá. Amikor már viszonylag széles tábor használja ezt a lehetőséget, akkor nyúlhat bele az árazásba, és arányaiban közelebb kerül majd ez a lehetőség az Alap díjcsomaghoz. De egyébként állítólag a reklámok elég jól kompenzálják az alacsonyabb árból fakadó kiesést, és ennek is köszönhető a fejlesztés.
Jelenleg a hirdetéses előfizetési lehetőség nem globálisan elérhető, még csak 12 országban lehet ezt választani. Az új, felturbózott csomag pedig először Kanadában és Spanyolországban válik elérhetővé, de rövidesen mindenhol máshol ez lesz a formáció. Eközben a Netflixnél azon is dolgoznak, hogy a reklámozós előfizetés minél több területen legyen elérhető, és ehhez az kell, hogy megfelelő partnerkapcsolatokat tudjon kialakítani. Bízunk abban, hogy Magyarországon is minél előbb kialakul majd a szükséges háttér, és elérhetővé válhat a reklámokkal felöntött, kedvezményesebb előfizetési lehetőség.
Elmondta a Netflix, hogy egyelőre elégedett azzal, ahogy a hirdetéses előfizetés szerepel, és az USA-ban az új előfizetők körében állítólag már nagyobb az egy nézőre jutó bevétel a reklámokkal ellátott előfizetésből, mint a Standard csomagból. Ez mindenképpen jól hangzik, pedig a kezdet még nehéz volt. Eleinte nem igazén érdeklődtek az új opció iránt az emberek, de márciusban már arról számolhattunk be, hogy arányaiban folyamatosan növekszik azoknak a tábora, akik ezt a lehetőséget választják.
Örömteli, hogy a Netflix dolgozik azon, hogy a legolcsóbb előfizetési lehetősége jobb legyen. Innen fentebb már aligha fog lépni, de az 1080p felbontással már a legtöbb néző elégedett lesz, főleg úgy, hogy eddig 720p-t kaptak. Egészen biztosak vagyunk abban, hogy ezáltal még többen fognak erre előfizetni, és a reklámbiznisz felpöröghet. Több pénzt kérhet majd a Netflix a cégektől a reklámhelyekért, ahogy nő a közönség tábora, és többen is lesznek, akik partnerként be akarnak állni a sorba.