Az idei év nem indult különösebben jól az okosórák számára, most viszont már más a helyzet. Nagyon úgy fest, hogy sikerült a cégeknek lendületet venni, mozgósítani tudták a vásárlókat, ez pedig több érdekességet is eredményezett a Counterpoint Research beszámolójában.
Öt negyedév folyamatos mélyrepülését sikerült most megtörnie az okosóráknak, több mint egy évet kellett várni a mostani pozitív mérlegre.
Az éve elején az okosórák forgalma valamelyest elmaradt a 2024 azonos időszakában mért adattól, most azonban arról számolhatunk be, hogy a lassú csökkenés szép növekedésbe csapott át. A korábbi 2%-os eladás csökkenést 8%-os növekedés váltotta fel. Ez mindenképpen remek hír a piaci szereplőknek, de nem mindenki tudott élni az adódó lehetőséggel.
A legnagyobb nevek, az Apple és a Samsung szenvedtek, míg a kínaiak ragyogóan szerepletek az április elejétől június végéig tartó időszakban.
Az előző negyedévben arról számolhattunk be ugyancsak a Counterpoint számaira hivatkozva, hogy „a Huawei lassan beéri az Apple-t az okosórák frontján”. Ez pedig előbb bekövetkezett, mint amire számítani lehetett. Az elemzők friss jelentésében már a Huawei van az élen, és az Apple csak a második. Erre az Apple Watch felfutása óta nem volt példa. Ráadásul a cégek között nemcsak, hogy lezajlott egy helycsere, de a Huawei még egy egészen jól látható előnyre is képes volt szert tenni.
Egy évvel ezelőtt a Huawei még 4 százalék hátrányban volt a cupertinóiakhoz képest, most pedig már ugyanekkora előnyt mutat a Counterpoint összeállítása. 52 százalékos éves növekedést produkált a Huawei, miközben már az első negyedévben is nagyjából ugyanilyen felívelésben volt az értékesítési mutatója. Rendkívül keresettek az órái Kínában és még nyugatabbra is. Ma már világviszonylatban Kínában adják el a legtöbb okosórát, korábban nem ez volt a jellemző.
Az Apple annak ellenére 3%-kal kevesebb Watch modellt tudott leszállítani, hogy a kereslet már növekedést mutatott. Ez viszont annyira nem meglepő abból a szempontból, hogy a vállalat a harmadik negyedévben fog több új okosórát is bemutatni. Sokan emiatt már kivárnak a vásárlással. Állítólag jönni fog egy új Watch Ultra kiadás is egyebek mellett, így az év végén az Apple ismét az élre állhat majd az eladási volumen tekintetében. A cégnek most csak 17%-os piaci részesedés jutott a Huawei 21%-os eredményével szemben.
A harmadik helyen a Xiaomi zárt, miután több helyet is sikerült javítania. Ehhez az kellett, hogy az eladások éves szinten mintegy 38 százalékkal emelkedjenek. A kiváló ár-érték arányú okosórák fogynak a legjobban, de ezek mellett a Xiaomi egyre több prémium viselhető kiegészítőt is képes értékesíteni. A cég piaci részesedése 9 százalékra emelkedett, és ez annyiban nem váratlan, hogy már az első negyedévben is hasonlóan szépen tudott erősödni. Sőt mi több, az év eleje még kicsit jobban is sikerült a Xiaomi számára.
A negyedik az Imoo lett, már ez a márka is le tudta előzni a Samsungot, ami rendkívül kellemetlen a dél-koreaiak számára. Ez a márka főleg a gyerekeknek szánt karórákat képes nagy mennyiségben értékesíteni. Most éppen több mint az ötödével tudta növelni a forgalmát az egy évvel korábban látotthoz képest, így a piaci részesedése közel 8%-ra emelkedett. Egyre több szülő vásárol ilyen eszközöket a gyerekei számára.
Az ötödik helyre lecsúszott Samsung forgalma éves szinten 3 százalékkal kisebb lett, így mostanra a piaci részesedése mindössze 6 százalékra zsugorodott. Pedig a vállalat mindig próbál új okosórákkal előrukkolni, noha a kínálata nem különösebben nagy, azt meg kell hagyni. A harmadik negyedévre azt várják, hogy a Samsung valamelyest képes lesz erősíteni az új generációs Galaxy Watch révén, kíváncsian várjuk, hogy ezek a várakozások beigazolódnak-e.