Shop menü

COUNTERPOINT: A HUAWEI LASSAN BEÉRI AZ APPLE-T AZ OKOSÓRÁK FRONTJÁN

Az elemzőcég adatai szerint a kínai gyártóknak nagyon jól alakult az idei év eleje az okosórák terén, Kínában hatalmas a kereslet, máshol viszont nagy esések láthatók.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Counterpoint: A Huawei lassan beéri az Apple-t az okosórák frontján

Az okosórák piaca nem különösebben erős mostanában, erről már több beszámoló is volt idén. Most a Counterpoint arról adott hírt, hogy a piac zsugorodás nem volt jelentős, de voltak nagy vesztesek, és nagy nyertesek is. Átrendeződni látszanak az erőviszonyok.

Az okosórák iránti kereslet 2025 januárja ás márciusa között 2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábban mért adatoktól. A Counterpoint jelentése a pontos darabszámokra sajnos nem tért ki. Azt azonban elmondták a szakemberek, hogy a számításaik és várakozásaik szerint 2025 végére megfordul majd a mostani helyzet. Úgy látják, hogy 3 százalékos növekedésbe fordulhat majd át a jelenlegi minimális forgalomcsökkenés.

Minden ötödik okosórát az Apple szállított le az idei első negyedévben, de a cégnek érdemes egyre sűrűbben hátra tekinteni, mert a konkurencia rohamosan erősödik.

Az Apple Watch továbbra is a világ legnagyobb példányszámban eladott okosórája, de közel sem mutatott olyan dominanciát 2025 elején, mint amit megszokhattunk korábban. Az Apple piaci részesedése csak egy minimálisan csökkent – 21 százalékból 20% maradt –, de mögötte a Huawei elképesztően sokat erősödött. A cupertinóiak 9 százalékkal kevesebb Apple Watch modellt tudtak értékesíteni az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban.

Galéria megnyitása

A Huawei már tavaly ilyenkor is a második helyen állt, de 2025 elején 53 százalékkal nagyobb forgalmat volt kepés összehozni, ami igazán szép teljesítmény. Úgy növelte forgalmát másfélszeresére, hogy közben a teljes piac összességében egy kicsit zsugorodott. Ezzel már 16%-os piaci részesedést ért el a vállalat, ami annak fényében, hogy milyen körülmények között kell helytállnia, igazán meglepő. Egyre közelebb van az Apple-höz, és nem kis tempóval jön felfelé a Counterpoint számait tekintve.

A harmadik helyen a Xiaomi futott be, aki érdekes módon arányaiban ugyanolyan növekedést tudott elérni, mint a Huawei. 53 százalékkal nőtt egy év alatt a cég első negyedéves értékesítési mutatója, és ezzel sikeresen megelőzte a Samsungot is. A dél-koreaiakra eléggé rájár a rúd a friss adatok alapján. A Xiaomi 10%-os részt tudott kihasítani magának az okosórák szegmenséből.

A Samsungnak 2025 első negyedévében csak 7%-os részesedése maradt, és még az Imoo is beérte, ugyancsak 7%-kal. Holtversenyben állnak a negyedik és az ötödik helyen, minközben egy évvel ezelőtt a Samsung még a második helyért volt versenyben a Huawei mögött egy hajszállal lemaradva. A Galaxy Watch okosórák eladása jelentősen, mintegy 18 százalékkal esett vissza egy év alatt. Miközben az Imoo 23%-kal tudott erősíteni. Ha a Samsung nem talál ki valamit, akkor hamarosan a top 5 aljára szorul vissza. Az Imoo a BBK márkája, és főleg gyerekeknek szánt okosórákban utazik.

Galéria megnyitása

A Counterpoint beszámolója alapján Kínában az év elején 37%-kal emelkedett az okosórák értékesítése, ami egészen meglepő. Egy év 21 százalékról 29%-ra nőtt Kínai piaci részesedése. Ezzel párhuzamosan Indiában pedig „elfogytak a vevők”, a korábbi 29%-ról 19%-ra apadt az eladások aránya. Észak-Amerikában 11%-kal csökkent az okosórák iránti kereslet, ami nagyon fájhat az Apple-nek, Európában pedig 2%-kal mérséklődött a kereslet.

Galéria megnyitása

Még arra is kitért a Counterpoint, hogy egyre több pénzt hajlandók okosórákra kiadni az emberek. A 100 és 200 dollár közötti okosórák körében a piac 21 százalékkal hízott, míg a 100 dollárnál olcsóbb kiegészítők iránti kereslet 17%-kal visszaesett.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére