Japánban bemutatták az első közforgalomba szánt maglevet

A mágneses lebegővasút első szakasza Sinagava és Nagoja között épül ki. A 335 kilométeres útvonalon jelenleg 90 perc a menetidő, ez a maglevekkel 40 percre csökken.

Japánban bemutatták az első közforgalomba szánt maglevet

2027-től Japánban is forgalomba kerülnek a lebegő vonatok, amelyek a fejlesztők ígéretei szerint messze túlszárnyalják majd legendás nagysebességű elődeiket. A nemrég bemutatott új maglev 500 km/órás sebesség fölötti utazási sebességre is képes lesz. A lebegő mágnesvasút lényege, hogy a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi, így a vonat a pálya fölött lebegve halad, és a repülőgépeket megközelítő sebességgel száguldhat. Jelenleg közforgalomban egyedül Kínában közlekednek nagy sebességű maglevek. A vonal 2003. január 1-jén nyílt meg, és a Pudong nemzetközi repülőteret és Sanghaj pénzügyi negyedét köti össze. A 30 kilométeres távolságot 7,5 perc alatt teszik meg a vonatok, 430 km/órára gyorsulva fel utazás közben.

A Central Japan Railway által bemutatott új vonat mozdonya 28 méter hosszú, amelyből 15 métert a különleges aerodinamikai kialakítású orr-rész tesz ki. A szerelvények kialakításakor a működését 1964-ben megkezdő Sinkanszen nagysebességű vasúthálózaton közlekedő „hagyományos” vonatokon eszközölt fejlesztéseket házasítják össze a maglev technológiai előnyeivel. A mozdony 14 kocsit húz majd, melyek mindegyike 68 ülőhellyel rendelkezik, kivéve az utolsó kocsit, ahol 24 utas fér el.

Az új vonatok a tervek szerint 2027-ben kerülnek forgalomba, először a tokiói Sinagava pályaudvart Nagojával összekötő szakaszon, majd a vasúthálózat más részein is. Az első maglev-útvonal helyének kiválasztása szimbolikus értékű, hiszen az ugyanitt haladó, Tokiót Oszakával összekapcsoló Tókaidó Sinkanszen volt a világ első nagysebességű vasútvonala, amelyet az 1964-es tokiói olimpiára nyitottak meg. A Sinagava‒Nagoja-szakasz 335 kilométerén jelenleg 90 perc a menetidő, ez az 500 km/órával haladó maglevekkel 40 percre csökken. A vonal teljes, Oszakáig tartó kiépítését 2045-ig tervezik befejezni.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward