2027-től Japánban is forgalomba kerülnek a lebegő vonatok, amelyek a fejlesztők ígéretei szerint messze túlszárnyalják majd legendás nagysebességű elődeiket. A nemrég bemutatott új maglev 500 km/órás sebesség fölötti utazási sebességre is képes lesz. A lebegő mágnesvasút lényege, hogy a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi, így a vonat a pálya fölött lebegve halad, és a repülőgépeket megközelítő sebességgel száguldhat. Jelenleg közforgalomban egyedül Kínában közlekednek nagy sebességű maglevek. A vonal 2003. január 1-jén nyílt meg, és a Pudong nemzetközi repülőteret és Sanghaj pénzügyi negyedét köti össze. A 30 kilométeres távolságot 7,5 perc alatt teszik meg a vonatok, 430 km/órára gyorsulva fel utazás közben.
A Central Japan Railway által bemutatott új vonat mozdonya 28 méter hosszú, amelyből 15 métert a különleges aerodinamikai kialakítású orr-rész tesz ki. A szerelvények kialakításakor a működését 1964-ben megkezdő Sinkanszen nagysebességű vasúthálózaton közlekedő „hagyományos” vonatokon eszközölt fejlesztéseket házasítják össze a maglev technológiai előnyeivel. A mozdony 14 kocsit húz majd, melyek mindegyike 68 ülőhellyel rendelkezik, kivéve az utolsó kocsit, ahol 24 utas fér el.
Az új vonatok a tervek szerint 2027-ben kerülnek forgalomba, először a tokiói Sinagava pályaudvart Nagojával összekötő szakaszon, majd a vasúthálózat más részein is. Az első maglev-útvonal helyének kiválasztása szimbolikus értékű, hiszen az ugyanitt haladó, Tokiót Oszakával összekapcsoló Tókaidó Sinkanszen volt a világ első nagysebességű vasútvonala, amelyet az 1964-es tokiói olimpiára nyitottak meg. A Sinagava‒Nagoja-szakasz 335 kilométerén jelenleg 90 perc a menetidő, ez az 500 km/órával haladó maglevekkel 40 percre csökken. A vonal teljes, Oszakáig tartó kiépítését 2045-ig tervezik befejezni.