Egészen érdekes dolgok történnek idén a HMD-nél. A céget eredetileg azért hoztak létre Finnországban, hogy Nokia mobiltelefonokot dobjanak piacra. Több évig valóban a Nokia márkát gondozták a finnek, az idei év azonban már teljesen másról szól. Letért a vállalat a kitaposott ösvényről, miután egy ideje már nem tudtak komolyabb eredményeket felmutatni, és most a változásoktól remélik a sikert.
Több márkás stratégia, környezetvédelem, fenntartható mobilozás, és a digitális jólét kiemelése – ezek a témák uralkodnak a HMD-nél 2024-ben.
Az év elején bejelentett több márkás stratégia részeként már tavasszal megtudtuk, hogy készül egy olyan mobiltelefon, ami a Barbie-hoz fog kapcsolódni. Erről viszont már hónapok óta nem jött új hír, sokan valószínűleg meg is feledkeztek erről, de szó nincs arról, hogy a HMD parkolópályára tette volna a projektet. Most a cég elárulta, hogy mikor lesz az eszköz bemutatója. Augusztus utolsó napjaiban rántják le a leplet a finnek erről a fejlesztésről.
A HMD x Mattel kollaboráció eredménye hivatalosan augusztus 28-án kerül majd a reflektorfénybe.
A Barbie film korábban nagy sikert aratott, és a Barbie-láz újra a tetőfokára hágott, ez inspirálhatta a vállalatokat abban, hogy közösen kalap alá hozzanak egy mobiltelefont. Az X-en jelentette be a HMD az eseményt. A hivatalos honlapon belül létrehozott egy Barbie lapot a vállalat, ahol az érdeklődők feliratkozhatnak arra a hírlevélre, ami mindenről tájékoztatni fogja az embereket.
Hivatalosan még szinte semmit nem tudunk az érkező készülékről, de nem androidos okostelefonra kell számítani. Egy nyomógombos szerkezetről lesz szó, ami kagylós dizájnt kap majd. A most megjelent kép alapján a Nokia 2660/2760 Flip modellekre emlékeztető formavilággal szolgálhat, csak nem egy visszafogott színt fog magára ölteni, hanem rózsaszín lesz.
A HMD nemrég beszélt arról, hogy egy olyan közeget tervez, ami a fiatalok számára biztonságos lehet, miközben a technológiához is éppen elegendő hozzáférést nyújt. Egyes feltételezések szerint a vállalat ezt a KaiOS operációs rendszert használva valósíthatja majd meg. És az is elképzelhető, hogy a Barbie mobiltelefon már ebbe a kezdeményezésbe fog illeszkedni. Miután ezt a fiataloknak szánják, és éppen egy ilyen elhatározás bejelentése után érkezik, így mindenképpen adná megát, hot itt már a „digitális detox” előtérbe kerüljön. De lehetséges, hogy nem lesz semmi extra a szoftveres fronton, és szimplán az S30+ rendszert alkalmazza majd csini színben.
Mivel ez egy olyan mobiltelefon, ami kifejezetten a gyerekeknek szólhat majd, így valószínűleg egy kicsit hamarabb is bemutathatnák. Akkor a szeptemberi tanévkezdésre éppen jó lett volna az időzítés, hiszen arra általában már augusztusban mindent megvásárolnak a gondos szülők. Ma pedig már a telefonok vásárlásában is van egy fellendülés augusztusban éppen azért, mert sok gyerek kapja meg az első/új mobiltelefonját az új tanévre.
Ebben az évben nagy változásokat próbál a HMD eszközölni, érdekes lesz azt látni, hogyan válnak majd be ezek a lépések. Tavasszal a cég például már előrukkolt egy Heineken mobiltelefonnal, amivel nem kis meglepetést okozott.