Az idei év a változás éve a HMD-nél. A finn cég már az elmúlt években is próbált néhány olyan fejlesztést megvalósítani, ami eltér a megszokottól, előremutató, és most is egy ilyen tervvel állt elő. Idén a cég elkezdte elengedni a Nokia márkanevet, nagyobb hangsúlyt helyez a környezetvédelemre, ezúttal pedig már a fiatalok mentális egészségének megóvását helyezte a fókuszba.
Elindította a The Better Phone Project kezdeményezést a HMD, azzal a céllal, hogy felvegye a harcot az okostelefonok által okozott negatív hatásokkal szemben, ami elsősorban a tinédzsereket érinti. Rengeteg olyan kutatás van mostanra, mely arra jutott, hogy a fiataloknak igen is mentális károkat okoznak az okostelefonok, és ez a különböző gyerekeknél a legváltozatosabb módon tud megmutatkozni. A szülők jelentős része bánja, hogy okostelefont adott a csemetéje kezébe, és a finnek éppen ezért a szülőket bevonva szeretnének változást elérni.
A szülőknek ugyanis napjainkban nagy felelősége van a gyermekek kütyühasználatában, a legtöbb felelőségteljes felnőtt utólag már vállalja ezt, és utólag máshogy cselekedne ebből a szempontból. A The Better Phone Project keretében éppen ezért a megelőzésben szeretne a HMD segíteni. Jobb szülői kontrollt és új eszközöket szeretne létrehozni a vállalat a szülők és a gyerekek hozzájárulásával egyaránt, egy olyan jövő érdekében, amiben nem kell a túlzásba vitt mobilozás káros hatásaival olyan sokat foglalkozni, mint napjainkban.
FOMO helyett JOMO
Napjainkban a kimaradástól való félelem hajtja a fiatalokat a mobilfüggőség felé, ha egy percre leteszik a képernyőt a kezükből, már úgy érezhetik, hogy kimaradnak valamiből. A HMD-nek azonban az a célja a mostani projekttel, hogy ezt a visszájára fordítsa, és a fiatalok örömmel tegyék el a mobiltelefonjukat, mikor nincs arra szükségük.
Konkrétumokat nem igazán mondott egyelőre HMD annak kapcsán, hogy pontosan mi születik majd a The Better Phone Project égisze alatt. Valószínűleg egy olyan mobiltelefonról lesz majd szó, ami talán nem is Android rendszert futtat majd, csak néhány alap közösségi médiás lehetőséget fog nyújtani, és jelentős szülői kontrollt lehet majd felette gyakorolni. Az is elképzelhető, hogy egy a Google Family Linkhez hasonló megoldást fejleszthet a cég, csak még nagyobb szabadságot adva a szülők számára a gyermekfelügyelet tekintetében.
A vállalat célja, hogy egy egészséges egyensúlyt tudjon teremteni a fiatalok életében. Akik szeretnének ebben a kezdeményezésben szerepet vállalni, azoknak a jelentkezésér várja a HMD azon az aloldalon, amit a The Better Phone Project számára hozott létre. A cég szerint a fiatalok jelentős része is tisztában van azzal, hogy túl sok időt tölt a közösségi médiával, és ha megkapná a megfelelő eszközt ahhoz, hogy ezen változtatni tudjon, akkor élne azzal. Éppen ezzel magyarázza azt, hogy a mostani tinik a cég szerint már nyitottabbak a „digitális detoxra”, a nyomógombos mobilok használatára, mint az előző generáció.
A HMD szerint ezzel a kezdeményezéssel most valódi változást érhetnek el, mert úgy látják, hogy a mostani tinik már nyitottabbak arra, hogy a szüleikkel közösen keressenek megoldást arra, hogy normális keretek között tudjanak mobilozni. Kíváncsian várjuk, milyen fejleményei lesznek a The Better Phone Project.