Shop menü

HIHETETLEN MÉLYPONTON A HTC

A vállalat bevétele kevesebb mint a felére olvadt tavaly, hiába tűnt úgy egy ponton, hogy nincs már lentebb, volt.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Hihetetlen mélyponton a HTC

A HTC az elmúlt egy évben is próbált új modelleket bemutatni, de már egyre kevesebbet, és a jelek szerint a vásárlók érdeklődését nem igazán sikerült felkelteni. A vállalat több módszert is bevetett 2019-ben a bevételszerzésre, de igazából semmi nem hozott pozitív eredményt. Nehéz megmondani, hogy meddig tud üzemelni a vállalat a jelenlegi formájában.

A HTC már sok éve folyamatosan zsugorodik, és ezt a vállalat egy ideig még tudta kezelni, de mostanra látszólag olyan mélypontra ért, ahonnan talán már nincs vissza vezető út. Arról már hosszú ideje nincs szó, hogy a profitot tekintve mi a helyzet, de lassan már a bevétel összegzése sem fog túl nagy számítási kapacitást igényelni. 2019 egészében mindössze 330 millió dollár vándorolt a HTC kasszájába. Ez volt zsinórban a nyolcadik év, amikor csökkenés történt ilyen téren, legutóbb 2011-ben tudott pozitív mérleget felmutatni a cég.

Galéria megnyitása

58 százalékkal zsugorodott egyetlen év leforgása alatt a tajvani vállalat bruttó bevétele, ami ugyan jobb eredménynek tekinthető, mint a 2017 és 2018 között történt változás, akkor ugyanis 84%-os volt a visszaesés. De igazából lassan már nincs hova zsugorodnia ennek a mutatónak. Ez a 330 millió dolláros éves bevétel kevesebb, mint amit az Apple egyetlen átlagos nap alatt hoz össze. (Csak AirPods fülhallgatókból képes néhány nap leforgása alatt ekkora bevételre szert tenni a cupertinói alakulat.)

Pedig tavaly augusztusban és szeptemberben már-már úgy tűnt, hogy talán elérte a HTC a mélypontot, hiszen ezekben a hónapokban a korábbi időszakokhoz képest elfogadható volt a bevétele. Szeptemberben még az egy évvel korábbi forgalmát is sikerült felülmúlnia egy hajszállal. De októberben, novemberben és decemberben már visszatért a régi kerékvágás, és újabb nehéz hónapok köszöntöttek a vállalatra.

A HTC-nek több érdekes lépése is volt 2019-ben. A vállalat továbbvitte a blokklánc okostelefonos elképzelését, de ez egyértelműen zsákutcának tűnik. Hiába rukkolt elő a vállalat a tavalyi évben egy olcsóbb kriptovaluta pénztárcás mobillal, nem indultak meg az eladások.

Ennél érdekesebb volt, hogy egy indiai márka, a Lava számára licencelhetővé tette a HTC nevet. Ennek a megállapodásnak a keretében jött létre a Wildfire X, és bár azt nem tudjuk, hogy bevételt ebből miként kap a cég, de éppen augusztus közepén került ez a mobil forgalomba – amikor kisebb fellendülés volt a vállalat anyagi helyzetében.

Minden bizonnyal a HTC-nek nem célja az, hogy csődbe menjen, de a jelek szerint a mostani stratégiája nem megfelelő, és mintha változtatni sem igazán szeretne. A név licencelése talán jó döntés volt, de arról sem jöttek hírek az elmúlt hónapokban, hogy a Lava és a HTC tárgyalna újabb „közös projekten”.

Amennyiben semmiről nem szeretnétek lemaradni, mindenképpen kövessetek minket az Instagramona YouTube-on és persze a Facebookon egyaránt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére