Shop menü

GRAMMY-DÍJAT NYERT EGY ALBUM, AMI A TIKTOKRÓL INDULT

Ráadásul egy netflixes sorozat ihlette azt az anyagot, ami végül az akadémia egyik díját meg tudta szerezni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Grammy-díjat nyert egy album, ami a TikTokról indult

Korábban volt alkalmunk beszámolni arról, hogy a streaming szolgáltatók nagyon jól szerepeltek az Oscar-gálán, először nyerte a legnagyobb elismerést olyan film, ami ilyen vállalathoz köthető. Most pedig a TikTok kapcsán számolhatunk be arról, hogy egy olyan album aratott sikert, ami a rövid videós platformról indult.

A „The Unofficial Bridgerton Musical” című album aratott sikert a maga kategóriájában, ez lett a legjobb zenés színházi kiadvány 2022-ben.

Az Amerikai Hanglemez‑akadémia első ízben ítélt oda ilyen rangos elismerést olyan zenei performansznak, ami a TikTok révén ihletődött. Tavaly decemberben jelent meg egy hírünk arról, hogy a szolgáltatásnak egyre nagyobb hatása van a zeneiparra, a most elnyert Grammy-díj pedig talán a legékesebb bizonyítéka annak, hogy tényleg rendkívül fontos szerepe van már most is a TikToknak ezen a fronton. A jövőben pedig egészen biztos, hogy még komolyabban kell majd vele számolni.

Galéria megnyitása

A TikTokon mostanra már akár 10 perc hosszú is lehet egy videó, ami különösen jó hír azok számára, akik például zenei videót szeretnének ezen a felületen bemutatni. Korábban 3 perc volt a limit, ami azért még sok zenénél nem volt ideális, de innentől már a műveknek a java gond nélkül publikálható, bemutatható lesz a TikTokon. Az pedig, hogy most sikerült egy olyan albumnak elnyernie az egyik díjat, ami a videómegosztóról indult, biztosak vagyunk abban, hogy még nagyobb figyelmet fog kapni.

Galéria megnyitása

Az album Emily Jordan Bear és Abigail Barlow nevéhez köthető. A páros tavaly alkotta meg a művet, és mialatt készültek a dalok, a páros folyamatosan megosztotta a legújabb részleteket a köveőikkel, és lényegében bevonták a közönséget az alkotásba, ami szinte teljesen egyedülálló ebben az ágazatban. Akik követték a szerzőket a TikTokon, azok részesei lehettek annak, ahogy az egyetlen dal lassan egy albummá növi ki magát. Tavaly szeptemberben mutatkozott be a lemez 15 dallal.

Érdekesség, hogy a The Unofficial Bridgerton Musical album nemcsak a TikTok révén kapcsolódik az online platformokhoz. Valójában már a projekthez az inspirációt is streaming szolgáltató adta, hiszen a Bridgerton című Netflix-sorozat biztosította az ihletet, hogy az első dala az albumnak megszülessen. A TikTokon elért kirobbanó siker pedig azt eredményezte, hogy az előadók rengeteg belefektetett energiával, létrehoztak egy olyan lemezt, ami végül elnyerte az akadémia elismerését is.

Galéria megnyitása

„Egy évvel ezelőtt, amikor megkérdeztem az interneten, hogy "Mi lenne, ha a Bridgerton egy musical lenne?", nem tudtam volna elképzelni, hogy egy Grammy-t fogunk a kezünkben tartani” – mondta Barlow köszönőbeszédében. „Szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek az interneten, aki végignézte, ahogy az alapoktól kezdve létrehozzuk ezt az albumot. Ezt a díjat megosztjuk veletek.”

Az elhivatott párosnak egyébként olyan ellenfelei voltak a kategóriájukban, mint Andrew Lloyd Webber, Burt Bacharach és Steven Sater, vagy Stephen Schwartz. A felsoroltak már mind többszörös nyertesei a Grammy-gálának, és valószínűleg nem gondolták volna, hogy nem közülük kerül majd ki a nyertes, hanem a TikTokról indulva, Emily Bear és Abigail Barlow szerzi meg a díjat.

Galéria megnyitása

Barlow és Bear váratlan sikere hatalmas inspirációt jelenthet majd azok számára, akik a TikTokon próbálkoznak zenei projektenek a megvalósításával. Abszolút pozitív példa lesz a zeneipar előtt, hogy bizony ma már nemcsak a megszokott iskolát követve lehet az akadémia elismeréseit elnyerni.

Tavaly a TikTokon 430 olyan dal volt, ami több mint 1 milliárd megtekintést, meghallgatást ért el, ami egy egészen döbbenetes szint. Ez több mint háromszorosa annak a mennyiségnek, ami 2020-ban ugyanezt a teljesítményt össze tudta hozni. Nagyon gyorsan növekedik a TikTok közönsége, valamint a nézők aktivitás is. Szintén a tavalyi évből származó adat, hogy 175 olyan dal tudott bejutni a hetente frissülő Billboard Hot 100 listára, ami a TikTokon lett sikeres.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére