Shop menü

FORDULAT KÖVETKEZETT BE AZ APPLE KÍNAI HELYZETÉBEN

A Counterpoint úgy látja, hogy a vállalat két éve tartó lejtmenete véget érhet, ehhez viszont a cégnek komoly áldozatokat kellett hoznia.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Fordulat következett be az Apple kínai helyzetében

Publikálta a Counterpoint a második negyedéves gyorsadatokat a kínai mobiltelefonos piac alakulásáról, és ebből egy nagyon érdekes dolog már kiderült. Szemmel látható növekedést tudott elérni az Apple, amire hosszú ideje nem volt példa, és eközben más gyártóknak nem feltétlenül ment jól a szekere.

Kínában az okostelefonok iránti kereslet nem különösebben pezseg, erős a piac, de érdemi növekedés nem mutatható ki a legfrissebb elemzés szerint. Mindössze egyetlen százalékkal emelkedett az eladott mobilok mennyisége 2024 második negyedévéhez képest. Az elemzők jobb eredményben reménykedtek, egyáltalán nem alaptalanul.

Az előző negyedév is jobban sikerült a mostaninál, akkor 2,5% volt a növekedés, egy évvel ezelőtt pedig még 5,9 százalékos emelkedésről számolhattunk be.

Sajnos most a Counterpoint Research csak azt árulta el, hogy az első három piaci szereplő miként teljesített, miközben egy évvel ezelőtt még az első hat nevét is külön kiemelte a gyorsjelentésében. Most az első a Huawei lett, a Vivo visszacsúszott a második helyre, a dobogó harmadik fokát pedig az Apple foglalta el.

Galéria megnyitása

Miközben a piac stagnált, a Huawei képes volt 12 százalékkal növelni az eladási adatait. Az értékesítést nagyon megpörgette egy vásárlási fesztivál, aminek a Huawei lett a legnagyobb nyertese, emellett pedig van egy kínai támogatási program az új okostelefonok beszerzésére, és ezt is leginkább Huawei készülékekre vették igénybe. Ennek keretében a 6000 jüannál olcsóbb telefonokra lehetetett egy egyszeri 500 jüanos pénzvisszafizetést igényelni.

A Vivo korábban vezette az eladási listát, de az utóbbi időben nem jött ki neki a lépés, és most eléggé jelentős pofonba futott bele. 9%-kal csökkent a forgalma. Már az előző negyedévben sem ment jól a szekere, de akkor még tudta hozni a 2024 első negyedévében elért eredményét, most azonban már eléggé elmaradt az egy évvel korábbi teljesítményétől. Pedig a Vivo eszközökre is lehetett használni az állami támogatást, de így is a Huawei került az előnybe.

Az Apple úgy tudott a harmadik helyen befutni, hogy az ő készülékeinél a kedvezmények már nem voltak képben, nem tudták élénkíteni a forgalmát. Viszont a cupertinóiak hirdettek saját akciókat, amik a jelek szerint elég jól sikerültek. 2023 második negyedévében volt utoljára, hogy az Apple növekedni tudott Kínában, szóval erre a mostani eredményre tényleg nagy szüksége volt már. A befektetők is nagyon aggódtak amiatt, hogy mi lesz a kínai értékesítések leépülésével, meddig tarthat a folyamat.

Galéria megnyitása

8 százalékkal növelte az Apple az iPhone-ok forgalmát, miközben az idei első negyedévben még 7,7 százalékkal csökkentek az eladások, egy éve pedig 5,7%-os mínuszban tudott zárni.

Az elemzőcég úgy látja, hogy annak köszönhetően tudott az Apple fellendülést elérni, hogy több kedvezményes vásárlási lehetőséget is teremtett. Nem híve az akcióknak a cupertinói alakulat, de a jelek szerint van az a helyzet, mikor már ehhez a megoldáshoz nyúl. Májusban komoly árleszállításokkal lehetett az iPhone 16 széria tagjaihoz hozzájutni, és megemelte a cég a használt mobilok beszállítási árát.

Érdekes lesz majd azt látni, hogyan alakul az Apple második negyedéves forgalma globálisan, és milyen bevételt lesz képes elkönyvelni az iPhone-okkal. Az akciók és kedvezmények miatt az okostelefonok átlagos értékesítési ára, az ezekből származó bevétel mennyisége csökkenhet.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére