Az Nvidia és a MediaTek között már folyik egy fontos együttműködés, amelynek keretén belül a felek modern, nagy teljesítményű SoC egységekkel áraszthatják el az autóipart, ezzel biztosítva a következő generációs infotainment rendszerek sokoldalúságát és kiváló teljesítményét. Arról is pletykálnak egy ideje az iparági informátorok, hogy a felek rövidesen PC piaci babérokra törhetnek egy új, ARM alapú processzormagokkal, AI gyorsítóval, illetve Nvidia gyártmányú iGPU-val ellátott SoC egység révén, ami a Windows on ARM platformot veheti célba.
Ez a platform éppen idén nyáron éledhetett újra tetszhalott-állapotából, a Qualcomm ugyanis Snapdragon X sorozatú SoC egységeivel új lendületet vitt a szegmens mindennapjaiba. Az új SoC egységek ráadásul elsőként teljesítették a Microsoft friss, Copilot+ PC névre keresztelt kategóriájának követelményeit, igaz, végül nem emiatt, hanem a hosszú akkumulátoros üzemidejük miatt lettek népszerűek az újdonságok a vásárlók körében.
Alighanem a MediaTek és az Nvidia érdeklődését is felkeltette az újjáéledő szegmens, ahova ütőképes SoC egységeket hozhatnak, méghozzá 3 nm-es gyártástechnológia köré építve. Az iparági információk szerint az új SoC egységek éppen ebben a hónapban érik el az úgynevezett „tape-out” fázist, vagyis a tervekből elkészülnek az első kézzel fogható chipek, amelyek remélhetőleg hibátlanul működnek majd. Innentől kezdve a dizájn esetleges finomhangolása következhet, valamint felkészülhetnek a gyártás felfuttatására is, ezzel párhuzamosan pedig a szoftveres támogatást kell hatékonyan és gyorsan kialakítani, hiszen az kulcsfontosságú a siker eléréséhez.
Utóbbi területen a Qualcomm Snapdragon X sorozata elég sokat bukdácsolt eleinte, még mindig bőven van teendő optimalizációk és szoftveres támogatás terén, de a helyzet fokozatosan javul. Hasonló folyamat vár az Nvidia és a MediaTek csapatára is, viszont egy téren jókora előnyben lesznek a Qualcommhoz képest: az új SoC egy ütőképes Nvidia GPU-t kaphat. A Qualcomm Snapdragon X esetében sok kritika érte az iGPU teljesítményét, ám ennek oka igazából nem feltétlenül az, hogy a hardver vérszegény lenne, sokkal inkább az optimalizációk és a megfelelő támogatás hiánya okozza a szerényebb teljesítményt.
Az Nvidia és a MediaTek közösen fejlesztett SoC egységének várható paramétereiről egyelőre nincs hír, de az biztosra vehető, hogy valamilyen NPU is kerül az újdonság fedélzetére. Egyes pletykák szerint az új chip akár a mobilpiacot is célba veheti, de az eddigi pletykák alapján nagyobb esély van arra, hogy egy PC piaci termék érkezik majd, ami az Nvidia GPU révén akár a gamereket is célba veheti, méghozzá DLSS és RTX támogatással karöltve, a tripla „A” kategóriájú játékok igényeinek is megfelelve.
Az autóiparba szánt Dimensity Auto Cockpit platform, ami az Nvidia GPU IP-je és az Nvidia Drive OS köré épül, a hírek szerint alkalmas lesz az „AAA” kategóriájú játékok futtatására, valamint RTX támogatással is rendelkezhet, valamint olyan biztonsági funkciókat is támogat majd, mint a HDR alapú többkamerás rendszerek kezelése. Ennek a platformnak egyelőre egyik amerikai autógyártó sem szavazott bizalmat.