Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Life is Strange - Kék kvantumkáoszlepkék

  • Dátum | 2015.11.06 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Befejezéséhez érkezett a Dontnod Entertainment 5 részes sorozata, a Life is Strange, melynek a januárban megjelent első epizódjáról szóló cikkünket itt olvashatjátok. A teljes széria végigjátszásával megvártam az utolsó epizód megjelenését, és az első részt is újrajátszottam, hogy friss legyen az élmény. Az öt részt a végső értékeléshez egyhuzamban, kétnapos maraton során játszottam végig, de ezt a megközelítést senkinek sem ajánlom, a történetben rengeteg komoly téma van, melyeken nem árt elgondolkodni, felkavaró érzelmek, melyek feldolgozásához idő kell. Ezért az egy rész/nap tempót ajánlom, bár úgy érzem nehéz lesz betartani, a Life is Strange úgy leköt, mint a legjobb könyvek, amiket gyerekkorunkban éjszaka a takaró alatt olvastunk.

A játék az utóbbi idők egyik legjobb interaktív drámája, amely olyan univerzális témákkal foglalkozik, amelyekkel mindenki azonosulni tud: barátság, felnőtté válás, kiállni magunk mellett és másokért, felelősségvállalás tetteinkért. A játék finoman nyúl az olyan kényes témákhoz, melyek a fiatalokat érintik: iskolai és internetes trollok, klikkek, kábítószer, terhesség, privilegizált gazdag gyerekek, "menők" vs. "lúzerek", öngyilkosság, korrupció. Moralitást oktat, anélkül, hogy erőltetetté vagy túlzottan tanmese jellegűvé válna. Legnagyobb erőssége a karakterekben és a közöttük lévő viszonyok kibontásában rejlik: felejthetetlen Chloe és Max, a két rettenthetetlen kalóz barátsága, Warren poénjai, Samuel bölcsességei, Joyce kitartása.

A szépen bevilágított helyszínek, az egyszerű, festményszerű, grafika, a kellemes indie-folk gitármuzsika egyedi hangulatot kölcsönöz az őszi színekbe öltözött Arcadia Bay-ek, a lepusztult részek, és az olyan apróságok, mint a graffitik a vécékben pedig hihetővé teszik a játék színteréül szolgáló amerikai kisvárost. A legfontosabb helyszíneken mindig akad egy hely, ahol le lehet ülni megpihenni, ahol a főhős és a játékos összeszedheti gondolatait, ezeket a hangulatos, videoklip szerű részeket is nagyon szerettem.

A sorozat részeit önmagukban is nagyon jól felépítették, a történet mindvégig izgalmas marad, a játék mindig tud valamit meglepőt, érdekeset nyújtani, vagy tovább színesíteni a karaktereket. Az epizódok befejezései különösen jól sikerültek, volt köztük meglepő, izgalmas, felemelő és szomorú is (bevallom volt, hogy úgy bőgtem, mint egy gyerek).

A Life is Strange sajnos nem tökéletes, a végső nagy befejezés kilóg a sorból, szellemiségében eltér attól, amit a játék mindvégig sugallt. Mintha a végére a Dontnod kifogyott volna az erőforrásokból, vagy kifutott volna az időből, esetleg mindkettő. Mindez azonban mégsem tudja semmissé tenni a játék érdemeit, melyek miatt a darab nagyon is érdemes lehet a figyelmünkre.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2015. 11. 10. 17:43
    Megmondom őszintén, én nagyot csalódtam a játékban. Jól indult, mert nagyon eltaláltak mindent benne. Jól kezdődött a történet, illett az egész történethez az az atmostféra, amit a készítők kreáltak a zenékkel, és a grafikával... De aztán egyre jobban azt láttam, hogy itt szó sincs arról, hogy én dönthetek valójában.

    Vigyázat, spoiler!
    Kapásból az elején ott van az az eset, mikor Chloe lebukik a fűvel. Teljesen mindegy mit csinálsz, legfeljebb párszor hallasz még arról az esetről. Vagy mondjuk Alyssa esete. Nem győztem figyelmeztetni mindenféle veszélyekre, szórakoztam az idővel miatta, erre szinte semmi nem változik. Talán ha jól emlékszem, maximum elmondja a kedvenc versét/idézetét. Vagy Victoria. Teljesen mindegy, hogy utál, vagy megkedvel, a végén úgyis a föld alatt végzi. Sőt. Igazából tök mindegy, hogy mit csinálsz, mert a végén ugyan oda jutsz.
    Spoiler vége.


    Úgy olvastam, hogy lesz második része is. Ha ez igaz, ugyan várom, de ezúttal már csak akkor veszem meg, ha nem szúrják el ennyire a végét.
  • 7.
    2015. 11. 07. 20:31
    Én végig erre számítottam, ezzel nem játszottam, de a Dreamfall: Chapters-t elkezdtem pörgetni. Dremfall-os emberkék minden lehetséges alkalommal elcseszték a mentésátvitelt, ezt azért nem kezdtem el játszani. Mostanra kb használhatatlan a mentésem. Ráadásul azt ígérték, hogy 1 éven belül kint lesz a teljes játék, na lehet képzelni abból hogyan nem lesz semmi.

    Most viszont nekiállok, egyetlen spoiler amit tudok, hogy a befejezés fix, de még mindig jobb, mint a színes robbanások.
  • 6.
    2015. 11. 07. 10:54
    Igen, ezen gondolkodtam, hogy vannak benne komolynak látszó döntések, de ha "rosszul" döntenénk, akkor nem biztos, hogy végig lehetne vinni az egyik szálon, annyira el kellene térnie a történetnek. Egyébként a befejezés szerintem teljesen rendben van a pillangó effektus alapján. Az igaz, hogy közben vannak olyan pályák, amik nem igazán illenek a játékba.

    Innen roppantul élményrontó, ne olvasd el!

    Más kérdés, hogy akármelyik döntést hozod a végén, gyakorlatilag semmissé teszed a játék során addig meghozott összes döntést...
  • 5.
    2015. 11. 06. 13:45
    Azért kíváncsi lennék, hogy hol volt a történetben az a sok szerteágazás; akármit is döntött a játékos, a végeredmény mindig ugyanaz volt. Csak egy példa: ha a második epizódban hagyjuk, hogy elvegyék a pisztolyt, és a harmadikban is szándékosan a helyén hagyjuk, a negyedikben a sztori egyik állítólagos ellensége egyszerűen a kezünkbe nyomja azon logikus okból kifolyólag, hogy a következő jelenet úhy volt megírva, hogy annak ott kell lennie. De még az olyan döntések is, hogy valaki éljen-e vagy se, sem hatnak ki semmire; pár sor megváltozott néhány párbeszédben, és ennyi.
    Nagyon jó a történet, kiváló karakterdráma egy misztikus sci-fire fűzve, de interaktivitást senki se várjon tőle, mert teljesen mindegy, miket csinál, nem csak a sztori legvége ugyanaz mindig, de minden egyes kulcspont is.
  • 4.
    2015. 11. 06. 11:47
    A játék a pillangó hatásról szól és szerintem tökéletes a zárása...
    A soundtrack pedig szintén perfekt.
  • 3.
    2015. 11. 06. 09:40
    A végével kapcsolatos két gondolat (videó), hallgassátok, nézzétek meg:

    https://www.youtube.com/watch?v=tlwRmkwuqkw

    https://www.youtube.com/watch?v=jWzel4UWxSQ

    Szerintem nem volt a vége összecsapva, nem volt rosszul befejezve - az elejétől fogva pontosan így tervezték. Csak mást jelentett, mint amit sokan gondoltak róla, és nagyon más, mint amit sokan szerettek volna - de ez nem az a játék.
  • 2.
    2015. 11. 06. 09:05
    érdekes volt. egyszer érdemes végigtolni.
  • 1.
    2015. 11. 06. 08:33
    Mindenképp belevágok.