Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Life is Strange - első epizód: Chrysalis

  • Dátum | 2015.02.10 09:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Biztosan ismeritek azt a mesét a szerencséről és balszerencséről, amelyben a fiúnak elszökött a lova, de pár nap múlva három vadlóval együtt tért haza, aztán a fiú leesett az egyikről és eltörte a lábát, ám végül emiatt úszta meg a katonaságot. A tanulság az, hogy csak hosszú távon derül ki, hogy egy esemény milyen hatással van a jövőnkre. A Life is Strange-ben is így vagyunk döntéseinkkel: ami rövid távon jó megoldásnak tűnik, annak hosszú távon negatív következményei lehetnek, és ez fordítva is igaz - ahogy az is, hogy csak az utolsó, azaz az ötödik epizód végigjátszása után fogunk tudni teljes képet alkotni a játékról, melynek most az első részét teszteltük.

A francia Dontnod stúdiót első játékuk, a Remember Me tette néhányunknak emlékezetessé, másoknak felejthetővé. Második játékuknál úgy döntöttek, hogy az akció helyett inkább a történetre koncentrálnak, és ennek megfelelően műfajt váltottak: a Life is Strange kalandjáték elemekkel fűszerezett interaktív dráma, ami olyan témákkal foglalkozik, mint a fiatalok útkeresése, vagy az elidegenedés. Ifjú főhősünk, Max Caulfield vezetékneve tisztelgés J. D. Salinger klasszikusa, a Zabhegyező előtt, amelyben hasonló kérdésekkel szembesülhetünk; a tehetséges, de félénk és kissé félszeg 18 éves Max is hasonlóképp keresi a helyét a világban, mint névrokona Holden Caulfield a regényben.

Maxnak, azaz Maxine-nak, mivel hölgyről van szó, jó szeme van a fotózáshoz, középiskolai tanulmányai befejezése után a Blackwell Akadémián tanul tovább, ahol egyik kedvenc fotósa, Mark Jefferson is tanít. A legtöbb hasonló történetben a főhős a kisvárosi életből a nagyvárosi forgatagba csöppen, itt épp fordítva történnek a dolgok: Max a világvégi Arcadia Bay-ben nőtt fel, ahonnan családjával Seattle-be költözött, most a nagyvárosból tér vissza szülőhelyére, ahol az Akadémia található. Mindezt Max naplójából tudhatjuk meg, ahogy azt is, hogy kik a menők és kik a lúzerek a suliban, és közülük kikkel szimpatizál főhősünk.

Bevallom kicsit megijedtem, amikor a rövid bevezető után megláttam a nyitó képsorokat és meghallottam a kissé vérszegény popmuzsikát: a játék főcíme azt sugallta, hogy egy szokványos amcsi tinisorozatot fogok nézni, ami egy szokványos amcsi suliban játszódik az unalomig ismert sztereotip szereplőkkel. Szerencsére hamar beindult a történet, és a zene is hallgathatóbb akusztikus gitár és folk-rock dallamokra váltott. A szereplők között voltak ugyan sablonfigurák (a szokásos menők és lúzerek a suliban, a paranoid biztonsági őr, a furcsa karbantartó), de gyanítom, hogy hosszú távon árnyaltabbakká válnak majd, ahogy egyre többet tudunk meg róluk. Rengeteg mellékszereplővel találkozhatunk, mindegyikkel válthatunk pár szót, mindenkinek megvan a saját kis háttértörténete, és sorsuk alakulásába is beleszólhatunk.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2015. 02. 12. 20:47
    Nekem is olyan 2-3 óra környékén van, és mikor a végéhez értem: "Nemáááár". Egyrészt a hangulat valami nagyon jó! Valahogy más így látni az amcsi sulis légkört, mint a megszokott klisés filmekből (jó persze ahogy a cikk írta itt is vannak klisék). Másrészt, a grafika nem a legjobb, de látványosan van megoldva. HD4670-es nem épp csúcskártyámmal játszottam folyamatos fps-el fullHD-ban med körüli grafon, lehet egyéni, de néha csinált olyat hogy másodperces ismétlődéses-effekt alakult ki, mintha valami lagg féle lenne, nem teljesen értettem, szerencsére csak egyszer-kétszer.

    A bajom az egésszel, hogy ez is ilyen epizódokra bontott játék, jó persze meg van az előnye, de nem látom értelmét minden egyes epizód kijátszásának amint kijött, szerintem elvesz a lendületből. Igaz, egy játékot se egy lendülettel játszik ki általában az ember, de azért nem is félévnyi kihagyásokkal szerintem, inkább nap-hétben mérhető 2 játékmenet közti szünet (az mmo-k meg nem feltétlenül történet orientált játékok (pl Skyrim) mondjuk mások ilyen szempontból).
  • 11.
    2015. 02. 11. 17:55
    Én végigjátszottam az első részt. Több mint 2 óra volt kb. úgy, hogy megnézegettem nagyjából mindent.
  • 10.
    2015. 02. 10. 23:33
    Ha csak gyorsan végigmész a történeten, ami sajnos rövid az első epizódnak, akkor egy óra, de ha mindent végiglookolsz, beolvadsz a világba, megismered a többieket, a környezetet, interakcióba lépsz amivel csak tudsz akkor bő 2 és fél óra játékot kapsz, nekem tetszik ez a sulis/koleszos téma
  • 9.
    2015. 02. 10. 19:16
    Bocsi, válaszoltam volna hamarabb is a kisebb vihart kavart kérdésre, de nem voltam gépközelben. Nekem is kb. annyi ideig tartott végigjátszani, mint EHyde-nak, azaz 5 órám van benne.
  • 8.
    2015. 02. 10. 19:03
    Nagyon szépen köszönöm a válaszod.
  • 7.
    2015. 02. 10. 18:12
    Mert minden tesztben megtalálható, hogy hány óra alatt lehet végigjátszani(eddig egy játéktesztben sem olvastam ilyet, de lehet azért, mert nem CoD, BF és társai tesztjét olvasom, ahol a kampányt végig lehet tolni 4 óra alatt, és amikor már 6 órás a kampány, akkor esetleg tesztben megemlítik pozitívumként). Nekem speciel 5 órám van a játékban, de még bőven lehet potenciál az első fejezetben is a később megjelenő etapok fényében.
  • 6.
    2015. 02. 10. 17:27
    Megint csak arra kell kitérnem, hogy nem azért olvasok tesztet, hogy utána még külön járjak máshova emiatt. Nem értitek, hagyjuk.
  • 5.
    m76
    2015. 02. 10. 16:03
    Azért nem mindegy, hogy ez az első rész 15 perc alatt végigvihető vagy azért nyújt pár óra szórakozást.

    Ellenben az alatt az idő alatt amíg a nyávogó hozzászólást megírta a delikvens maga is megtalálhatta volna az információt könnyedén.
  • 4.
    2015. 02. 10. 15:39
    Alapjába véve hülye kérdés az, hogy játék idő, az az 5 részből csak az első, szoval eléggé lényegtelen kérdés, és senki se tudja megmondani végül menyi lesz majd...
  • 3.
    2015. 02. 10. 15:29
    Nehezedre esett volna megírni, igaz?

    No meg nem azért olvasok el több oldalas cikket/tesztet, hogy utána meg még járkáljak infoért, nonszensz.
  • 2.
    2015. 02. 10. 11:52
  • 1.
    2015. 02. 10. 11:43
    A játékidő pl? Egy szó nem esett róla.