A Windows 10 legutóbbi frissítőcsomagja nagyjából két hete jelent meg, ahogy arról már beszámoltunk, ám a Microsoft még csak most hívta fel a figyelmet arra, hogy a csomag egy új beállítást is hoz, amellyel engedélyezhetővé válik a váltakozó képfrissítési ráta (Variable Refresh Rate) olyan játékokban is, ahol ehhez nincs natív támogatás. A beállítás persze csak abban az esetben érhető el, amennyiben a hardver és a szoftver is megfelel a követelményeknek, ekkor viszont VRR támogatással tehetjük játszhatóbbá azokat a DirectX 11-es játékokat, amelyek nem rendelkeznek FreeSync vagy G-Sync támogatással. Az újítással a képi megjelenítés „folyékonyabb” lesz, jelentősen csökken a képtörések száma, így a felhasználói élmény összességében javulni fog.
A VRR opcióval természetesen a FreeSync és a G-Sync támogatás természetesen nem válik feleslegessé, hiszen pontezekre támaszkodik a Microsoft megoldása, csak olyan játékoknál is elérhetővé teszi őket, amelyeknél eddig nem volt mód a bekapcsolásukra. A VRR opció a driverben alkalmazott beállításokat nem változtatja meg, nem bírálja felül azokat, viszont a VRR bekapcsolásával az adott játékot újra kell majd indítani, hogy a VRR opció érvénybe lépjen. És sajnos arra is fel kell készülni, hogy a VRR bekapcsolása esetenként hibákat is generálhat, azaz ki kell tapasztalni, mely címeknél jöhet jól és melyekhez nem szabad alkalmazni. A különböző fórumokon alighanem hamarosan elindul az információáramlás ezen a téren.
Hogy mire is van szükség a Variable Refresh Rate opció eléréséhez? Az alábbi felsorolás elárulja:
- A Windows 10 legfrissebb, 1903-as kiadására (Windows 10 May 2019 Update)
- Egy Adaptive Sync/FreeSync, G-Sync, vagy G-Sync Compatible támogatással rendelkező monitorra
- Egy FreeSync vagy G-Sync támogatással ellátott videokártyára
- Egy legalább WDDM 2.6-os támogatással rendelkező videokártya driverre, azaz a legfrissebb AMD Adrenalin, illetve Nvidia GeForce eszközillesztő-szoftvercsomagra
Az új funkciónak egészen biztosan örülnek majd a DirectX 11-es játékok rajongói, hiszen újszerű játékélményhez juthatnak kedvenc címeik alatt. Azt pedig mindenképpen jó látni, hogy a Microsoft nem engedte el a DirectX 11 kezét, hiába fordultak gőzerővel a DirectX 12 felé. Utóbbira egyébként szintén nagy figyelmet fordítanak, sőt, a DirectX 12 támogatást korábban részben már Windows 7 alatt is elérhetővé tették.