Érdekes változások indultak el a Spotify-nál. A vállalat néhány nappal ezelőtt megkezdte a lossless zenehallgatási lehetőség bevezetését, amivel hosszú évek óta adós volt a hallgatóság felé, és ezért végül még csak plusz pénzt sem kér. Most pedig egy valóban jelentős kedvezményt tesz azokkal szemben is, akik nem fizetnek a szolgáltatás használatáért.
Meglepő lépésre szánta el magát a Spotify, kivonja a forgalomból azt a korlátozást, ami meggátolta a felhasználókat abban, hogy azt a dalt indíthassák el, amit csak szeretnének.
A Spotify zenestreaming szolgáltatást nemcsak előfizetéssel lehet használni, hanem ingyen is, ez különbözteti meg sok riválisától. Viszont azok, akik nem fizetnek a platform használatáért, jelentős korlátozásokat kénytelenek elviselni. Az alkalmazásban lépten-nyomon reklámok jelennek meg, a dalok között is reklámokat játszik a szolgáltatás, és eddig még csak nem is azt a dalt indíthatta el az ember, amit akart, hanem a lejátszási listákról, albumokról véletlenszerűen csendültek fel a dalok.
A kényszerű kevert lejátszás nagyon sok embert eltántorított attól, hogy a Spotifyt használja, ha nem akart fizetni a zenestreamingért, akkor inkább fordultak az emberek például a YouTube-hoz. A jövőben viszont már elengedi ezt a megkötést a vállalat, és a felhasználók pontosan azt a zenét indíthatják majd el a különböző listákról, albumokról, amelyiket csak szeretnék, nem a Spotify határozza majd meg, hogy mit hallgasson az illető. Elvileg még bele is lehet tekerni a keresett számba, amire eddig szintén nem volt lehetőség.
Ugyanakkor a CNET beszámolója szerint a Spotify csak az első keresett dalnál biztosítja majd az új lehetőséget, ha az lement, akkor már egy véletlenszerű zene következik majd a listákról, albumokról. Ilyenkor az átlépés lehetőség ugyanúgy korlátozva lesz, mint ahogy eddig is volt. Továbbra sem lehet majd teljesen szabadon ugrálni a zenei művek között. Óránkánt hat dalt lehet kihagyni.
Talán sokan nem tudják, de egyébként a Napi Mixeknél eddig is lehetett szabadon választani, lépkedni a dalok között. Ezeken a listákon teljes szabadság mellett lehet zenéket keresni, indítani, átugrani. A mostani újítás azért lesz jó, mert ha keres valamit az ember, nem a YouTube-ot kell elővenni akkor sem, ha nincs előfizetése a streaming platformon. A keresett zenéket meg is lehet majd azonnal osztani, amit külön kiemelt a cég. A jelek szerint abban bízik, hogy ilyen formán új hallgatókat tud majd bevonzani.
Úgy könnyíti meg a Spotify az ingyenes zenehallgatók életét, hogy a cégnek ez nem különösebben szolgálja az érdekét. Sőt mi több, valójában a platformnak pont azon kellene munkálkodnia, hogy még több embert tereljen át az előfizetők soraiba.
A Spotify hallgatóságának jelentős többsége nem fizet a szolgáltatásért, és a cég a reklámokból nem igazán tudja fedezni a költségei. Hiába dolgozik ezen évek óta, nagyon gyengén tudja monetizálni a „szabad” felhasználókat. A legutóbbi adatok szerint a platformot havi szinten 696 millió ember használja, és 276 millió előfizetéses fiókot jegyez. Ezzel párhuzamosan a reklámokból 453 millió eurós bevétel keletkezett, a havi díjakból viszont 3,74 milliárd euró jött össze a második negyedévben.
Valószínűleg a mostani húzással az a cél, hogy a teljes táborának növekedését egy kicsit megtámogassa, és abban bízhat, hogy például már a lossless opció miatt többen kaphatnak kedvet az előfizetés kipróbálásához.