Shop menü

VALÓSÁGOS KIRÁLYSÁGOT ÉPÍT PATINÁS AUDIÓ MÁRKÁKKAL A SAMSUNG

A vállalat egy egészen izgalmas birodalmat építget, szép lassan egyedülálló piaci szereplővé növi ki magát az audiotermékek szegmensében.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Valóságos királyságot épít patinás audió márkákkal a Samsung

A Samsung audió eszközei nagyon népszerűek, de a vállalat nemcsak a saját neve alatt forgalmaz ilyen termékeket, hanem egy sor más márka is a tulajdonában áll. Sokan talán nem is sejtik, hogy mekkora piaci szereplő valójában a Samsung ezen a fronton, és most tovább erősíti a „légióját” újabb izgalmas márkák bevonásával.

Olyan márkák vannak már a Samsung tulajdonában egy ideje, mint a Harman Kardon, az Arcam, a Mark Levinson, valamint a Revel, de a dél-koreaiak keze alá tartozik az AKG, valamint még a JBL is. Ilyen formában a Samsung egészen elképesztő piaci részesedéssel rendelkezik, legyen szó az audió berendezések bármilyen formájáról.

A helyzet a jövőben  csak még érdekesebb lesz, ugyanis a cég most ismételten bevásárolt, méghozzá egy elég jelentős üzletet ütött nyélbe. Megszerezte az eddigi portfólióhoz egyebek mellett a Bowers & Wilkinst, a Denont, valamint a Polk Audiót is.

Technikailag nem a Samsung, hanem a vállalat legfőbb hangtechnikai megoldásokkal foglalkozó leányvállalata, az ugyancsak felvásárlással megszerzett Harman vásárolta fel az említett márkákat, az eladó pedig a Masimo. A technológiai világban sokszor egészen súlyos felvásárlási összegek repkednek, de ebben az esetben „mindössze” 350 millió dolláros vételárról beszélhetünk.

A Masimo egy amerikai multi, ami egyebek mellett fogyasztói elektronikai eszközökkel is foglalkozik. Érdekes módon 2022-ben ugyancsak egy felvásárlással jutott hozzá azokhoz a márkákhoz, amiket most értékesít. A cég akkor a Sound Unitedet kebelezte be, mely alatt üzemelt a Bowers & Wilkins, a Denon és ehhez köthetően a HEOS, a Marantz, a Definitive Technology, a Polk Audio, a Classé Audio és a Boston Acoustics.

Galéria megnyitása

A Harman egy az egyben vitte a Sound Unitedet a vállalatok közös sajtóközleménye alapján, szóval a fenti márkák a továbbiakban már mind a Samsung holdudvarába fognak tartozni. Olyanná kezd válni a Samsung az audió eszközök piacán, mint például az LVMH a luxustermékek frontján, ahol mostanra felsorolhatatlan mennyiségű divatmárkára tetette rá a kezét felvásárlásokkal a francia cég.

A tervek szerint a felvásárlás az idei év végére lezárulhat, azt azonban hozzá kell tenni, hogy a folyamat tempója nagyban függ majd attól, hogy a szabályozók mit szólnak az üzlethez. Hiszen ezt a felvásárlást jóvá kell majd hagynia a versenyhatóságoknak is. A felek egyaránt bizakodnak ennek kapcsán, pedig azért azt látni kell, hogy az „akció” révén a Samsung szép lassan olyan piaci erőfölényre tesz szert, amit nehéz egészségesnek ítélni.

Quentin Koffey, a Masimo elnökhelyettese elmondta, hogy a lehető legjobb helyet sikerült megtalálniuk ennek az üzletágnak, és biztosak abban, hogy a Samsung mindent megtesz majd azért, hogy a márkák tovább üzemeljenek, értékük megőrzése mellett fennmaradjanak.

A vállalat tervei között szerepel, hogy a márkanevek mellett azok technológiáit is felhasználja majd a jövőben a saját termékei tökéletesítéséhez. És nem kell majd meglepődni, ha a későbbiekben érkező Samsung tévék, hangprojektorok és egyéb eszközök megkapják majd például a Bowers & Wilkins márkajelzést vagy a fülesek dobozán feltűnik egy Denon logó is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére