Shop menü

ÚJ LOGÓT KAPOTT A PLAY ÁRUHÁZ A SZÜLETÉSNAPJÁRA

Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Új logót kapott a Play Áruház a születésnapjára

A Google 10 évvel ezelőtt indította el a Play Áruházat, 2012 óta üzemel a mostani formában a piactér, ami nemcsak az alkalmazások számára ad otthont, de elsődlegesen ezeknek a terjesztésére szolgál. Az évtizedes múltra visszatekintő szolgáltatás most egy olyan „emblémát” kapott, ami az eddiginél jobban igazodik majd a jelenlegi arculathoz.

A Play Áruház nem az első felület, ahol a Google alkalmazásokat és más tartalmakat kezdett terjeszteni. Ennek az elődje az Android Market volt, amit 2008 őszén indított el a vállalat. Amikor Google Play Áruház lett belőle, akkor kezdett igazán színesedni a kínálata, de azért továbbra is a programok generálják a forgalom jelentős részét, nem a filmek vagy könyvek értékesítése.

Galéria megnyitása

Büszkén tekint vissza a Google Play Áruház múltjára, és bizakodva néz előre a jövőbe is. Ennek jegyében kapott a szolgáltatás egy frissített logót, melynek tervezésekor az volt a cél, hogy az igazodjon a legutóbb megújult Google szolgáltatásoknál használatos dizájnnyelvhez.

A korábbihoz képest sötétebb és kontrasztosabb színek jelentek meg a Play Áruház logójában. A forma nagyvonalakban maradt, továbbra is egy lejátszás gomb jelét formázza meg a „cégér”, és a felosztások is ugyanúgy négy részre szelik a jelet, viszont már egészen mások az arányok. Korábban a kék dominált és a sárga alig volt jelen, most viszont már nagyjából ugyanakkora felület jut minden színnek, egyenlőbbek az eloszlások.

Galéria megnyitása

A Google Play Áruház meghatározó globálisan, a mobilos alkalmazásokat az androidos eszközökre többnyire innen szerzik be a felhasználók, és ugyebár az okostelefonok túlnyomó többségén az Android van jelen. A szolgáltatást több mint 190 országból lehet elérni globálisan, és 2,5 milliárd regisztrált felhasználóval rendelkezik mostanra. A digitális tartalmak kínálata rendkívül széles, így lényegében mindenki találhat a számára érdekes dolgokat.

Azt is kiemelte a vállalat a mostani bejelentésében, hogy több mint 2 millió fejlesztő dolgozik már olyan alkalmazásokon, amik a Play Áruház kínálatát gazdagítják. És a Google saját elmondása szerint igyekszik mindenkivel a lehető legszorosabban együttműködni. Bár azért az sem titok, hogy a díjazási rendszer miatt eléggé sűrűn összerúgta a port a cég az utóbbi időben a fejlesztőkkel, és ez a feszültség igazából évekre visszatekintve jelen van a platformon. Már törvényekkel próbálnak azért beavatkozni, hogy például a Google kevesebb "adót" szedjen a fejlesztőktől.

A születésnap alkalmával a keresőóriás egy kisebb akciót is hirdetett, bár ez regionálisan korlátozott. A 10. életévét betöltő piactéren most az embereknek lehetősége van aktiválni egy 10-szeres Google Play Points növelést, ezzel az elérhető bónuszpontok mennyisége jelentősen növelhető. Hazánkban azonban még ez a funkció nem üzemel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére