A világ legnagyobb zenestreaming szolgáltatása nagyon szép negyedéves teljesítményt tudott felmutatni, ha nem is lett teljesen hibátlan a pénzügyi beszámolója. A cég a kiadásainak csökkentésével és egyéb bevételi források kiaknázásával volt képes egészen szép nyereségre szert tenni, de ez csak átmeneti.
A Spotify a sikerességének legfontosabb mérőszámának továbbra is a felhasználói táborát tartja. Az elmúlt egy év leforgása alatt összesen 10 százalékkal tudta növelni a hallgatói bázisát a cég, és ahogy azt látni fogjuk, külön örömre okot adó fejlemény, hogy most az előfizetők aránya tudott jelentősebben gyarapodni.
Az egy évvel ezelőtt 615 milliós felhasználói körét 678 millióra tornászta fel a Spotify, ezzel megerősítve a vezető pozícióját a streaming piacon. A zenehallgatók és a podcast fogyasztók köre egyaránt szépen gyarapodott.
A Premium előfizetőkből 12 százalékkal lett több egy év alatt, és az előző negyedévben mért számokhoz képest is történt egy 2 százalékos emelkedés ezen a fronton. Már 268 millió fiókon keresztül fizetnek a Spotify használatáért, miközben 423 millió hallgató fogyasztja a tartalmakat reklámokkal tarkított formában. Ez a tábor 9%-kal lett nagyobb éves szinten, negyedéves összevetésben pedig még csökkent is ez a szám 2 millióval.
Az ünnepi időszak mindig különösen jó a Spotify-nak, ezért az nem meglepő, hogy a negyedéves szinten látott számok néha elmaradást mutatnak az év elején. A reklámokból például mindig jobb bevétel van a karácsonyi szezonban, most a hirdetésekből befolyt összeg 22%-kal csökkent, 537 millió dollárról 419 millióra redukálódott, de éves szinten vizsgálva a dolgot nincs gond, mert tavaly ilyenkor a reklámokból még csak 389 millió euró folyt be.
Persze az igazán nagy nyereséget a cégnek nem a reklámok, hanem az az előfizetők jelentik. Hiába van sokkal kevesebb előfizetője a platformnak, mint reklámokkal támogatott hallgatója, a Premiumból ezúttal éppen kilencszer nagyobb összeg, 3,77 milliárd euró folyt be. A teljes, 4,19 milliárd eurós forgalomnak csak a tizedét adják a reklámok. Összesen 15%-kal nőtt éves szinten a vállalat bevétele, az előző negyedévhez képest viszont 1%-os elmaradásról beszélhetünk.
A Spotify profitja 509 millió euró lett az első negyedévben. Egy évvel ezelőtt csak 168 millió eurós haszonról számolhattunk be, és még a kiváló ünnepi időszakot is „csak” 477 millió eurós nyereséggel zárta. Remek hír, hogy ilyen szép összeg maradt a kasszában a negyedév végére, viszont a képet árnyalja, hogy a kilátások nem ennyire jók.
Egy kicsit a cég arra is kitért, mire lehet számítani a következő negyedéves beszámolóban. A Spotify vezetése már most figyelmeztette a befektetőket, hogy a virágzó profit nem lesz tartós, a következő pénzügyi jelentésben szerényebb számok szerepelhetnek majd. Borítékolhatóan csökkenni fog a nyereség a második negyedévre, ami részben adóemelések eredményeként fog bekövetkezni. Persze a cégnél már az is örömre ad okot, hogy stabilan profitábilis, hiszen erre nagyon sokáig kellett várnia a befektetőknek.