Az elmúlt évtized alatt nagy divatja lett annak, hogy a mobilgyártók szerződjenek valamilyen fényképezőket, optikákat fejlesztő vállalattal, hogy kollaborációban dolgozzanak. Hosszan lehetne sorolni a különböző kapcsolatokat, és ebbe a sorba most már a Realme-Ricoh szövetség is beáll.
A Realme és a Ricoh közösen jelentette be, hogy stratégiai partnerkapcsolatot kötöttek, melynek keretében a Ricoh segíteni fogja a Realme kamerás részlegének fejlesztéseit.
Jelen állás szerint egy 4 évre szóló szerződést írtak alá a felek, ami technikailag október 14-től fog élni. A hónap közepén elvileg több részletet megtudunk majd erről, miközben az már most kiderült, hogy a rövidesen bemutatkozó Realme GT 8 Pro okostelefon kamerarendszere már a korai Ricoh partnerség égisze alatt született meg.
A Realme okostelefonjain minden bizonnyal megjelenik majd a Ricoh márkajelzése, ahogy az ilyen esetekben lenni szokott. A mobilos cégek minden alkalmat, lehetőséget meg szoktak ragadni arra, hogy hirdessék ezeket az együttműködéseket. A kollaboráció révén elvileg integrálni fogják a tervezők a Ricoh GR szériájának különleges karakterisztikáját a Realme okostelefonokba, ennek köszönhetően különlegesebb képeket lőhetnek majd az emberek az utcán sétálva.
A „street photography” nagyon megy most a Ricoh-nál. A cég a GR szériát folyamatosan ezzel próbálja népszerűsíteni, külön „Street Edition” modelleket is kiadott, és ilyen tematikájú fotós rendezvényeket szervez világszerte. A Realme GT 8 Pro modellnél a szoftveres lehetőségek terén számítunk arra, hogy egyedi opciók fognak megjelenni a Ricoh hozzájárulásával.
A bejelentés szerint a Ricoh és a Realme számára egyaránt hasznos lesz majd a kollaboráció, a Realme az elmúlt évek során gyűjtött tapasztalataival segítheti a Ricoh mérnökeit abban, hogy még hatékonyabban tudják kiszolgálni a fiatalok igényeit. A Realme nagy tapasztalatot gyűjtött arról, hogy mire van szüksége a most felnövekedő generációnak, és hogyan lehet összehozni egy jó utcai, instant fotózásra alkalmas eszközt. Ezt a tudás is hasznosítva a Ricoh mérnökei még jobb termékeket alkothatnak a jövőben. A vállalatok ugyanazt akarják elérni, miközben igazából a valódi célközönségük mégis különbözik.
„A Ricoh Imaging és a Realme közös célközönségét a fiatal, kreatív felhasználók jelentik. Együttműködésünk nem csak a termékek innovációjáról szól, hanem arról a kultúráról is, amely inspirálja az új generációt, hogy élvezze az utcai fotózást és felfedezze a mindennapi élet szépségét.” – jelentette ki Kazunobu Saiki, a Ricoh kamerás üzletágának igazgatója.
Négy év elég hosszú idő, érdekes lesz majd azt látni, hogy miként alakul a cégek kapcsolata ez alatt. Bízunk abban, hogy a Ricoh és a Realme is komolyan veszi majd a közös munkát, és ennek eredményeként egyre mélyebb újítások, fejlesztések bukkanhatnak majd fel a mobilokban, mint ahogy azt a OnePlus-Oppo páros és a Hasselblad esetében is láthattuk.