Shop menü

NEM TŰNIK ÚGY, HOGY A KÖZÖSSÉG IMÁDNÁ A SUICIDE SQUAD: KTJL JÁTÉKOT

A reakciók alapján szinte senki nem ezt akarta látni.
Török Roland
Török Roland
Nem tűnik úgy, hogy a közösség imádná a Suicide Squad: KTJL játékot

A napokban lezajlott a Sony State of Play videós összefoglalója, és a PS VR2 mellett a fő attrakció a Suicide Squad: Kill the Justice League volt. Marketinges szemmel talán érthető, hogy miért akarták ennyire megtolni ezt a játékot, hiszen mégiscsak egy DC képregényuniverzum játékról van szó, amihez képest egy Green Hell vagy egy Baldur’s Gate 3 már jelentéktelennek tűnik. 

Viszont a helyzet az, hogy a játékosok már unják a szuperhős tematikát, legalábbis egyre jobban látszódik az a trend, hogy egy-két kivételtől eltekintve (Spider-Man játékok), már nem annyira érdekesek ezek a címek, főleg, ha csak a pénzszerzésre fókuszálnak. Alig pár hónapja lett csúfos kudarc a Gotham Knights, ahogy a Square Enix Marvel's Avengers se volt más, mint egy mikrotranzakciós pénztárcafosztogató, így illene óvatosan megközelíteni a témát. 

A Rocksteady papíron tudja, hogyan kell DC játékot készíteni, hiszen ők teremtették meg a Batman Arkham univerzumot, amiben a mostani játék is helyet foglal. A valaha készült legjobban elismert DC játékok elvárható módon kellő garanciát kellene jelentsenek ahhoz, hogy itt valami fantasztikus dolgot kotyvasztanak megint. Ehhez képest viszont:  

Félreértés ne essék, nem feltétlenül tűnik rossznak az, amit látunk... de ez messze elmarad attól, amit egy Arkham játékban megszokhattunk.  

„Óh igen, Kapitány Sörétes, King M60, Harley Spider-Man és Deadshot egy jetpackkel. Szép volt fiúk” – írja egy kommentelő, illetve többen is felhívják a figyelmet a karakteridegen mozgásokra és felszerelésekre. 

A karakterek úgy repkednek, mintha természetes lenne, hatalmas távokat tudnak megtenni indokolatlanul, a karakteridegen fegyverkezés pedig rátesz egy lapáttal.  

„Ez az új Marvel’s Avangers frissítés jól néz ki” – Silvershire a YouTube-ról. 

A legbosszantóbb jelenség viszont a nézők szerint az, hogy ez így semmiben nem különbözik a többi élő szolgáltatás játéktól, amik köztudottan hamar unalomba fulladnak, hiszen csak az értelmetlen és ismétlődő feladatok teljesítésén van a hangsúly, hogy ezzel is az időt húzzák. Ránézésre úgy tűnik, hogy a Suicide Squad: Kill the Justice League játékmenete csak arra lesz jó, hogy minél tovább tartson ki, így még több pénzt lehessen lehúzni a játékosokról. 

Ugyanis... és most dobpergést kérek... itt is lesz Battle Pass!  Míg a régi videojátékokban úgy érhettünk el egyedi skineket, ruhákat stb., ha például végigjátszottuk az adott játékot, manapság már egy alapvetően történet központú címben sem mehetünk el a Battle Pass mellett. 

A stúdiók még mindig nem realizálták, hogy csak annyi élő szolgáltatás játék lehet a piacon, amennyi még nem túl sok. Nem mindegyik játékot szükséges aköré tervezni, hogy a lehető legtöbb szabadidőt rabolja el” – jeveritt8398 a népszerű videomegosztó platformról. 

Valamiért az elmúlt évek bukásai nem voltak elegendőek ahhoz, hogy a döntéshozó személyeket lebeszéljék arról, hogy mindenbe fullasztó mikrotranzakciós elvárásokat építsenek bele. Természetesen az opcionális, nem tolakodó DLC nem zavar sokakat, de ha a játékmenet eköré épül, akkor az elmúlt évek tapasztalata alapján nagy eséllyel a cím bukásra van ítélve. 

„Mind egyetértünk abban, hogy amilyen gyorsan csak lehet, ezt a játékot a Babylon’s Fall útjára tereljük?” – Chromastone64 a 3 napos kommentelő. 

Egyelőre tehát nem tűnik úgy, hogy sikeres lesz a játék. Persze a videót megnéző közönség és az impulzusvásárló nem feltétlenül ugyanaz a réteg, így akár az is megeshet, hogy egy jó marketinghadjárattal sikerre vihető a játék. Viszont nagy meglepetésnek kell történnie ahhoz, hogy a megjelenés után a „Vegyes” megítélésnél jobb legyen Steamen. 

„200 évnyi játék dizájn tapasztalat” – KeepTryin a YT-ról. 

Mivel ráadásul offline módja sem lesz, akkor se, ha egyedül játszanánk, ezért talán említeni sem kell, hogy vélhetően mi fog történni a játékkal, ha sikertelen lenne a megjelenése. Ugye a live service játékok ilyenek, csak addig jók, amíg pénzt hoznak, utána viszont... 

„Mindig is egy újabb élő szolgáltatás játékot akartam, imádom ezeket! … Soha senki nem mondott még ilyet. Tényleg, álljatok le!” –thefumbler8348 aki még sose mondott ilyet és nem is fog.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére