A THQ Nordic tulajdonosa, az Embracer Group bejelentette, hogy egy összesen 525 millió dollárt érő üzlet keretein belül megvásárolta a Saber Interactive nevű, ismert stúdiót. A dolog egészen pontosan úgy zajlott le, hogy az Embracer Group 125 millió dollárt fizetett előre a stúdióért, és további maximum 375 millió dollárt ad majd bizonyos mérföldkövek elérése után.
A Saber Interactive leginkább a bérmunkáiról híres, olyan játékok portolásán és felújításán dolgoztak, mint a Halo-sorozat, de nekik köszönhetjük a Call of Cthulhu, a Vampyr és a The Witcher 3 portolását Nindento Switch-re. Vannak persze eredeti játékaik is, mint például a World War Z. Érdekes, hogy a Call of Cthulhu és a Vampyr is a Focus Home fejlesztése, és ebben a dupla-A kategóriás műfajban nagyon szoros konkurenciaharc zajlik a THQ Nordic és a Focus Home között, úgyhogy ez elég nagy érvágásnak tűnik az utóbbi kiadó számára.
Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy a Saber Interactive egyébként nagyon nem kicsi: több mint 600 főt foglalkoztatnak hat irodában, és jelenleg négy bejelentett, és nyolc bejelentetlen projekten dolgoznak.
A Saber Interactive az Embracer Group ötödik, különálló működési egysége lesz, és a stúdió eredeti két társalapítója, Matthew Karch és Andrey Iones a szerződés szerint vállalta, hogy még legalább 6 évig a cég élén maradnak. Ezen kívül a két alapító az üzletet követően az Embracer Group második legnagyobb résztulajdonosává válik.
"A Saber munkásságát már nagyon régóta figyeljük, hiszen az évek során rengeteg minőségi munkával álltak elő. Nagyon impresszív volt, hogy több projektjüket is saját maguk tudták finanszírozni, ezek közül is kiemelkedik a World War Z, amiből több mint 3 millió példány kelt el. Habár a Saber egy önálló cég lesz az Embracer Groupon belül, mégis úgy gondoljuk, hogy a cégcsoporton belüli együttműködési lehetőségeknek köszönhetően ők is hatékonyabban tudnak majd fejleszteni és marketingelni" - nyilatkozta az Embracer Group nagyfőnöke, Lars Wingefors.
Ezzel egyidőben az Embracer Group a másik, már meglévő kiadói csoportján, a Koch Medián keresztül megvásárolta a francia Voxler nevű stúdiót is, ami legutóbb a Let's Sing nevű zenés játékkal került a figyelem középpontjába.
A Koch Media ügyvezetője, Dr. Klemens Kundartitz elmondta, hogy miután több játékon is együttműködtek a Voxlerrel, teljesen természetes volt, hogy szorosabbra fonják a kapcsolatot. Szerinte ez azért volt fontos, mert a Koch Media célja továbbra is az, hogy globális szórakoztatóipari óriássá váljon, mindenféle csatornán és műfajban, ehhez pedig a zenés játékok nagyon fontosak lesznek.