2020 óta dolgozik a Meta Platforms és a Ray-Ban mögött álló EssilorLuxottica fejlesztői csapata a közös okosszemüvegen, és a kollaborációs munka gyümölcse egyre inkább kezd beérni. Már a tavalyi Ray-Ban Meta Smart Glasses kapott egy jelentős frissítést, ezzel együtt pedig még új stílust is, friss színek és keretforma révén.
Sokakat meglepett tavaly az új generációs okosszemüveg, egyre többen kezdtek érdeklődni ez után, annak köszönhetően, hogy egyre kevesebb kompromisszum mellett tud egyre többet biztosítani. A Meta pedig a továbbiakban még több lehetőséget sűrít majd az eszközbe, miközben színesebb lesz a választék is.
Essünk túl rögtön az elején a külsőségekkel kapcsolatos változáson. Az új szemüveg egy ívesebb aljú keretbe lett foglalva, tehát egy kicsit eltávolodik az eredeti és legendás Wayfarer formától, és a Skyler modellre fog hasonlítani. Nem jelentős a változás, sokan talán észre sem veszik, míg nem kerül egymás mellé az új és a korábbi modell, de egy kicsit másabb az új keretforma. Egy fokkal talán kecsesebb. Összesen hat különböző színösszeállításban lehet majd megvásárolni a friss Ray-Ban Meta Smart Glassest.
Most először limitált kivitel is lesz, ez már egy újabb kollaborációból fakad, méghozzá a Ferrarival, a termék a Ray-Ban Meta Wayfarrer Scuderia Ferrari Miami LTD néven jelent meg a kínálatban. A nevének megfelelően ez még a korábbi keretformát kapta meg.
A Meta szemüvegével már jó minőségben lehetett videózni, fotózni, adott esetben élő bejelentkezést indítani, eközben pedig zenehallgatásra és telefonálásra is tökéletesen alkalmas volt. Ehhez jön a mostani frissítéssel egy magasabb szintű integráltság más platformokkal. Lesz már WhatsApp és Messenger kompatibilitás, ennek köszönhetően az említett alkalmazásokon keresztül is lehetősége nyílik az embereknek arra, hogy a napszemüveg képét streameljék az ismerőseik számára. Egy videóhívás ennek köszönhetően már sokkal intenzívebb lehet a jövőben.
A zenehallgatás terén újítás lesz, hogy megjelenik az Apple Music támogatás is a sorban. A mobiltelefon kézbe vétele nélkül lehet majd a szemüvegen keresztül vezérelni is a zenelejátszó alkalmazást. A Spotify támogatás már korábban biztosított volt, így a két nagy zenestreaming platform között a verseny egy újabb fronton lett kiélezett, noha jelen esetben azért nem különösebben széles felhasználói táborról beszélhetünk.
A legfontosabb újítás a multimodális MI segítő bevezetése. Ezt egyelőre angolul lehet majd használni az Egyesült Államokban és Kanadában. A készülék a 12 megapixeles kamerát kihasználva lesz képes látni a környezetét, és támogatni fogja például a fordító funkciót. Ha az ember egy idegen nyelvű szövegre pillant, egy „Hey Meta” kezdetű felszólítással kérheti a szemüveget arra, hogy fordítsa le az adott szöveget, és felolvassa majd a felhasználónak az ott szereplő információkat.
Egyszerű hangvezérlést is fejlettebb módon lehet majd használni a Ray-Ban Meta Smart Glasses közbenjárásával. Szinte valós idejű információkat kérdezhetnek majd az emberek a napszemüvegbe burkolt generatív MI-től.
Még a kamerát kihasználva, akár a környezetében látott tárgyakról, szobrokról, épületekről is kérdezhetik az emberek a mesterséges intelligenciát, és az képes lesz felismerni a különböző dolgokat, és azokról bővebb tájékoztatással szolgálhat. Ennek köszönhetően egy kirándulás, nyaralás során sokkal többet megtudhat az ember azokról a helyekről, ahova ellátogat. A generatív MI képességeit innentől folyamatosan reszelgetni fogja a Meta, a jövőben még többet és még hatékonyabban biztosíthat majd ez az opció a szemüveget viselőknek.
A Ray-Ban Meta Smart Glasses ajánlott fogyasztói ára továbbra is 300 dolláról indul, és 330 dollárba kerül a polarizált lencsés kivitelben, de lesznek drágább darabok is. A Ray-Ban Meta Wayfarrer Scuderia Ferrari Miami LTD például már 500 dollárt kóstál.