Shop menü

MEGÚJULT A FACEBOOK MÁRKAIDENTITÁSA, A KÜLÖNBSÉGET NAGYÍTÓVAL KELL KERESNI

A Meta bejelentette, hogy új logót kap a Facebook, és számos más módosítást is észlelhetnek a felhasználók – ha fotografikus memóriával rendelkeznek.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Megújult a Facebook márkaidentitása, a különbséget nagyítóval kell keresni

A Facebook felülete folyamatosan fejlődik a közösséggel együtt, és a vállalat úgy döntött, hogy átalakítja az „identitásrendszerét”, hogy az jobban igazodjon a napi 2 milliárd embert megmozgató platform közösségéhez. Ha valaki végre egy jelentősebb frissítésben reménykedett, akkor az biztosan csalódni fog.

Továbbra is kék a Facebook fő színe, és ennek különböző árnyalataival lehet majd találkozni a felületen a fekete és a fehér mellett. Nagyobb lesz a kontraszt, mint eddig volt, és már annyi térhatással sem szolgál, mint korábban. A grafikus elemek jelentős része „kilapul”, de nem lesz konzisztens ebből a szempontból a platform, ahogy azt látni fogjuk.

Galéria megnyitása

Kicsit finomít a Facebook a betűkön, ennek az eredményét legtöbbször a kis „f” esetében láthatják majd a felhasználók, hiszen ez lépten-nyomon megjelenik a platformon. A betűk különböző sík felületein a lecsapások nagyobbak lettek, és az íveléseken is igazítottak a tervezők. Túlzásba semmilyen szempontból nem vitték az új identitásrendszer kialakítását. A Facebook Sans betűtípussal a jövőben elvileg többet lehet majd találkozni, több helyen fogja a cég a stilizált facebook szót használni márkajelzésként.

A cég új kék színénél a tényleg teljesen alap kéket vették alapul, és ezt csak fehér vagy fekete színnel keverték. Szóval semmilyen más árnyalattal nem találkozhatnak a felhasználók a platformon, csak kékkel, fehérrel vagy feketével, és ezek közül is 5 szín lesz kiemelve, nem szóval nem kell sokszínű árnyalatokkal számolni.

Galéria megnyitása

Annak ellenére, hogy a felületén a színeket erőteljesen letisztította a Facebook, a hangulatjeleknél éppen az ellenkezőjéről döntött. Színes és árnyalatokban is egészen gazdagok lettek az emotikonok, sőt mi több; minden mozog, amit csak meg lehet animálni valamilyen formában. A hangulatjelek térben jelennek már meg, nem laposak, amit külön ki is emelte a Meta a beszámolójában.

Galéria megnyitása

A cég azt mondja, hogy ez a koncepció nagy jelentőséggel bír. Így az emberi interakciók hangsúlyosabbak lesznek a Facebook felületén. A szolgáltatás vizuális csapata sokat dolgozott azon, hogy ez a dizájnrendszer összeálljon.

Változott a Facebookon szinte az összes térköz, jobban érződik az egészen a szimmetria, ami ugyancsak a letisztultságot segíti elő. Minden gomb, de még a szóközök is alakultak az új identitásrendszer bevezetésével. „A modernizált dizájnnyelvezet, ami egyszerűbb, könnyedebb, de mégis dinamikusabb, a globális közönségre gondolva született meg.”

A vállalat hozzátette, hogy az új identitásrendszer kidolgozásában figyelembe vették a hátrányos helyzetűek igényei, és mindent úgy alakítottak ki, hogy a lehető legjobb olvashatóságat tartották szem előtt. Kellően flexibilis a sokszínű közönség számára.

A módosítások egy jelentős része már most visszaköszön a Facebookon. A mobilos alkalmazásban és a weben egyaránt átalakulnak a grafikus elemek. De tényleg annyira kicsi a változás sok esetben, hogy ember legyen a talán, aki konkrétan megmondja, hogy mi változott a közösségi platform felületén.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére