Shop menü

MEGNÖVELI A REKLÁMOK MENNYISÉGÉT AZ INSTAGRAM

Egyre több felületen köszönnek majd vissza a hirdetések a platformon, már a profiloldalon és a felfedezőben is számítani lehet ezekre.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Megnöveli a reklámok mennyiségét az Instagram

Az Instagram az utóbbi időben elkezdett változtatni a vállalati és értékesítési stratégiáján. Úgy döntött a Meta égisze alatt üzemelő képmegosztó, hogy a közvetlen vásárlási lehetőséget egy kicsit hátrébb tolja. Marad a shippongolási opció, csak már nem lesz kiemelt helyen. Viszont a cégek reklámjainak nagyobb teret enged.

Most amiatt került terítékre az Instagram, mert kezd kirajzolódni, hogy miként igyekszik majd a reklámokat még szélesebb közönséghez eljuttatni. A cél a nagyobb bevétel szerzése mellett az, hogy a vállalatok jobban érezzék magukat a platformon, hosszabb elköteleződésekről döntsenek, amikor a hirdetési szerződéseket írják alá. Ez azért fontos, mert így tovább tudják biztosítani a garantált bevételi forrásokat.

Elmondta az Instagram, hogy a Reels egyre jobban pörög, egyre több felhasználót tud elérni, és napról napra növekedik a megosztott videók mennyisége. Bár ennek kapcsán azért azt is pontosan tudjuk ágazati forrásokból, hogy közel sem szerepel annyira jól az Instagram videós szekciója, mint ahogyan azt a cég szerette volna. Ezért is van az, hogy mostanra már szinte minden videó Reelsként szerepel a felületen, nemcsak a rövid formátumok, ahogy azt eredetileg tervezte a vállalat.

Galéria megnyitása

Szóval a Reels egyre több embert kezd beszippantani, és növekedik a videózással töltött órák száma, éppen ezért az Instagram elkezdi erőteljesebben kiaknázni a Reels hirdetéseket, amik értelemszerűen a videók között bukkannak majd fel. Ezekkel a reklámokkal új közönséget érhetnek el a vállalkozások.

Most ezen a fronton bejelentette az Instagram ingyenes, magas minőségű zenei anyagok biztosítását a Meta Sound Collection révén a Reels reklámvideók alá. Kétféle módon lehet majd zenét beállítani: az egyik opció, hogy az algoritmus magától fel tud majd ajánlani szerinte jól passzoló muzsikát, itt figyelembe veszi, hogy milyen terméket reklámoz az anyag, a másik opció pedig, hogy manuálisan választ a kínálatból a cég.

Fontos újítás tovább ezen a téren, hogy már olyan helyen is lesznek reklámok, ahol eddig nem voltak. A továbbiakban a felhasználók hirdetésekbe futhatnak majd a Felfedező oldalon is. A különböző márkák reklámjai többféle formátumban bukkanhatnak majd fel a Felfedezőn belül, mint ahogy a tartalmak ajánlását is változatos módon szokta megoldani az Instagram. Lesznek majd olyan hirdetések, amik egyszerre négy helyet foglalhatnak majd el. Ezeken a reklámokon már egy gomb is el lesz helyezve jól láthatóan a plusz információk eléréséhez.

Galéria megnyitása

Érdekes az is, hogy már a publikus profiloldalon is meg fognak jelenni a reklámok. Most már szinte tényleg bárhol reklámokba futhatnak a felhasználók az Instagramon. Ezen a ponton hozzátette a cég, hogy a publikus profillal rendelkező fiatalkorú felhasználók lapját elkerülik majd a reklámok. A tinédzsereknél a hirdetésekre szigorúbb törvények vonatkoznak, és bár idősebbek is megnyithatják a fiatalok profilját, és nekik lehetne mutatni reklámot, de nem akar semmilyen szinten reklámokat kötni a cég a tinikhez, inkább megelőzné a bajt.

A hirdetéseket érintő fejlesztések részeként az Instagram próbál azért is tenni, hogy a tartalomgyártók is jól járjanak. Lehetővé teszi a vállalat az Egyesült Államokban kísérleti jelleggel, hogy a publikus profiloldalon megjelenő reklámokból származó bevételből maguk a készítők is részesüljenek.

Az Instagramon régóta probléma az, hogy nem igazán van jól kitalált díjazási rendszere a készítők megsegítésére. Ezzel a módszerrel most valamelyest javíthat a helyzeten. Ha pozitívak lesznek a visszajelzések, akkor globálisan is elindíthatja ezt a bevételszerzési formát a képmegosztó platform.

Galéria megnyitása

Ugyancsak kísérleti jelleggel már kiterjesztett valóságot használó reklámok is lesznek. Az AR hirdetések az izgalmasabb látvány biztosításával igyekeznek majd felkelteni az emberek érdeklődését. Egy ideje házon belül már dolgozik ezen az Instagram, a nyílt tesztelés azonban csak most fog indulni. Az AR hirdetések megjelenhetnek majd a folyamon és a történetekben is.

Végül azt is megtudhattuk, hogy a gépi tanulást már arra is használni fogja a rendszer, hogy hatékonyabban célozzon a hirdetésekkel. Ha megnyit valaki egy adott típusú reklámot, akkor a zárt rendszer legközelebb nagyobb eséllyel fog ugyanabban a témában más hirdetőtől is reklámot mutatni. Itt nem fér hozzá a felhasználói adatokhoz a cég, mégis hatékonyabban tudja a hirdetéseket célba juttatni, szóval jobban járnak a cégek, akik szerződnek az Instagrammal. Ezáltal még vonzóbb lehet az Instagram a vállalkozások szemében.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére