A Fitbit különösebb felhajtás nélkül rántotta le a leplet a legújabb viselhető kiegészítőjéről, ami több szempontból is érdekesnek ígérkezik. A vállalat elmondta, hogy ez az eddigi legolcsóbb ilyen megoldása, de mégsem lesz belőle sokak számára elérhető sikertermék, ugyanis egy speciális kiadásról van szó, ami kizárólag a Fitbit vállalati partnereinek szól. Egyedi konstrukciók keretében lehet majd hozzájutni, cégek, valamint egészségügyi és wellness központok, vehetik majd igénybe, akik az ügyfeleik részére adhatják ki ezeket, legalábbis első körben ezek a tervek.
A Fitbitnek több egészség és aktivitás megőrző programja is fut világszerte (pl. Fitbit Care), és ezeknek a keretében fog kiemelten fontos szerepet kapni az Inspire névre hallgató eszköz, mely kettő kivitelben is készül. Azok a vállalatok vehetik majd igénybe, akik lényegesnek tartják, hogy a munkavállalóik elegendő mennyiségű mozgásban részesüljenek havi szinten. A cégek ennek az eszköznek a segítségével ösztönözhetik is a dolgozóikat arra, hogy többet mozogjanak, jutalmakat biztosíthatnak azoknak, akik például a legtöbb lépést vagy elégetett kalóriát érik el a mindennapjaik során. A Fitbit állítólag már 6,8 millió ember adatait kezeli az ilyen programok keretében, és ezt a számot szeretné a cég a következő években még fentebb tornászni.
A Fitbitnek az utolsó igazán nagy dobása a Versa okosóra volt, ez némi fellendülést hozott a számára, de a cég a jelek szerint nem feltétlenül a konzumer piacban látja a jövőt. A vállalat első embere, James Park egy interjúban elmondta a CNBC számára, hogy nagyon jelentősnek tartja a nagy volumenű értékesítéseket. Ez pedig azt jelentheti, hogy a jövőben jobban odafigyel majd a Fitbit az olyan ügyfelekkel való megegyezésekre, akinek a révén akár több ezer munkavállalóhoz juthatnak el a szerkezetei.
Az új Inspire rendelkezik egy OLED kijelzővel, amin az alapvető információkat lehet majd figyelemmel kísérni. Az eszköz képes lesz megjeleníteni a kapcsolódó mobilról az értesítéseket, és szólni fog a bejövő üzenetekről, valamint a hívásokról is, így az ember nyugodtan le is némíthatja majd a szerkezetét a munkahelyén, hiszen a csuklóján minden lényeges információról tudomást szerezhet. Az Inspire többféle mozgási szenzorral fel lett vértezve, de akinek ez nem elegendő, az választhatja majd az Inspire HR modellt is. Ez a kivitel, ami már lényegesen hatékonyabban tudja majd szolgálni a hobbisportolókat is. Az Inspire HR az integrált pulzusmérő (heart rate) miatt kapta a nevét, de nemcsak ennyivel fog többet nyújtani. A Fitbit tervezői ezt a karperecet már egy GPS vevővel is felvértezték, és bár nem lett külön kiemelve, de a képeken kiszúrható, hogy a szíj is egy biztonságosabb csattal lett felvértezve, amelynek köszönhetően szinte esély sem lesz arra, hogy véletlenül kiakadjon az emberek csuklóján.
Mind a kettő termék elérhető lesz uraknak és hölgyeknek megfelelő színben is, az Inspire fekete és bordó kivitelben jön, az Inspire HR pedig a fekete mellett fehérben és rózsaszínben pompázhat majd. Az eszközöknél eltérő lesz a megjelenítő színének és betűtípusának az alapbeállítása, de ezt lehet majd módosítani. A keskeny kialakítású szilikonos szíj minden esetben kényelmese viseletet biztosíthat majd, és akinek ez valamilyen oknál fogva nem lenne megfelelő, az belepattinthatja majd a szerkezetet egy felcsíptethető tokba is. Az üzemidő nem túl jó, öt napot jósol normál használat mellett a Fitbit az Inspire esetében. Az viszont már üdvözölendő hír, hogy akár még úszni is lehet majd vele, ugyanis 5 ATM nyomást képes elviselni.
Bár a Fitbit Inspire és az Inspire HR nem lesz boltban megvásárolható, nem zárnánk ki annak a lehetőségét, hogy később érkezzen olyan változata ennek a modellnek, ami már a nagyközönség számára is elérhetővé fog válni. A Fitbit szekere az utóbbi időben nem megy túl jól, és ha nem fordít az elmúlt negyedévek tendenciáján az egykor piacvezető szerepet betöltő cég, könnyen lehet, hogy a dobogós pozícióját is el fogja veszíteni idén a folyamatos növekedést produkáló Huawei és/vagy Samsung előretörése miatt.