Az okosórák iránti kereslet az elmúlt időszakban nem alakult különösebben jól a piacot vezető Apple számára. Ez olyannyira meglátszik a statisztikákban, hogy a Canalys legfrissebb elemzésében már egyenesen arról olvashatunk, hogy a Xiaomi lépett a trónra, maga mögé utasítva az Apple-t.
A Canalys beszámolója szerint 2025 első negyedévében nemzetközi szinten 46,6 millió okosóra és fitneszkarkötő talált gazdára.
Éves szinten 13 százalékkal emelkedett a csuklón viselhető kiegészítők forgalma, ami egy korrekt teljesítmény. Elégedettek lehetnek azok a cégek, akik növelni tudták az eladásaikat. Abból a szempontból viszont nem túl jó a helyzet, hogy sokat esett a kisebb gyártók termékei iránti kereslet, és inkább csak a top márkák eszközeit keresik az emberek. Egy éve a top 5-ből kimaradtak még 44,3%-os piaci rész felett uralkodtak, de ez időközben 35,4%-ra olvadt.
Az Apple 2025 első negyedévében 7,6 millió Watch modellt tudott eladni a Canalys számításai szerint. A Counterpoint korábban egyenesen arról írt, hogy az Apple okosórák értékesítési mutatója csökkent, de ezzel a Canalys számai ellentétesek, ez a piackutató egy minimális, 5%-os emelkedést mutatott ki. Ezek a felmérések nem mindig esnek egybe, de a lényeg mindkét esetben az, hogy az Apple nem tudja tartani a lépést a piaccal. Ennek pedig most az lett az eredménye, hogy elveszített az első helyét.
Friss adatok szerint a Xiaomi éves szinten képes volt 44 százalékos növekedést elérni, és már egyébként is eléggé nagy volt a forgalma ezen a területen, így lényegében könnyűszerrel átlépte az Apple-t. 8,7 milliós forgalmat ért el a Xiaomi, vagyis több mint 1 millió okosórával és karkötővel licitált rá a cupertinóiak teljesítményére. A Mi Band modellek mellett a Redmi Watch okosórák is nagy mennyiségben fogytak a piackutatók szerint, és a prémium Watch S széria eladásai is új csúcsot értek el házon belül.
A dobogó harmadik fokát a Huawei foglalta el, és ennek a kínai gyártónak is nagyon szép növekedést sikerült produkálnia. 36 százalékkal fogyott több Huawei okosóra és egyéb fitneszkiegészítő 2025 első negyedévében, mint 2024 azonos időszakában. 7,1 milliós forgalmat hozott össze a vállalat, szóval túlzás nélkül kijelenthető, hogy az Apple lőtávolon belül került. A cégnek a Watch Fit és a Watch GT szériás eszközei egyaránt nagyon jól teljesítettek.
74%-os növekedéssel a Samsung vitte a prímet a nagy gyártók körében, de így is csak 4,9 milliós darabszámot tudott felmutatni, amivel elég alaposan elmarad az „élboj” mögött. A cégnek korábban volt egy elég jelentős mélypontja, amin a jelek szerint sikerült átlendülnie. A Samsung nagy növekedésének hátterében egyszerre több fontos hatás áll.
Az elemzők elmondása alapján a cég elkezdett arra koncentrálni, hogy a fejlődő régiókban az olcsóbb termékeit népszerűsítse a vásárlók körében. Ezen felül pedig a Galaxy Watch modelleket sok esetben kedvezményes csomagban kínálta a Galaxy S25 széria tagjai mellé. Ezek az összeállítások pedig elég kapósak voltak.
Az ötödik helyet a Garmin csípte meg, noha mindössze 1,8 millió okosórát/sportórát és karperecet tudott leszállítani. Csak 10 százalékkal volt képes növelni a forgalmát a cég, ami azért nem túl acélos, valamelyest csökkent is a részesedése, így azért nem teljes a vállalat öröme.
A Canalys készített egy olyan kutatást is, amiben a vásárlókat kérdezték meg arról, hogy a számukra mi a legfontosabb, amikor új kiegészítőt választanak. Ebből kiderült, hogy az emberek túlnyomó többsége nagy hangsúlyt fordít arra, hogy a megvásárol eszköznek jó legyen az ár-érték aránya, de majdnem ugyanolyan fontosnak tartják az emberek az üzemidőt is. A funkcionalitásból az egészségügyi lehetőségek érdeklik a legjobban a közönséget, és bizony sokaknak a márka is fontos tényező azért.