Rengeteg erőfeszítést fordít az OpenAI arra, hogy a ChatGPT-be minél több funkciót csomagoljon be. Csak az elmúlt napokból már a második fejlesztés látott napvilágot. A ChatGPT Pulse után most befutott az Instant Checkout, ami már a mesterséges intelligencia „ügynököt” mozgósítja a vásárlásra.
Az Instant Checkout révén lehetőséget kapnak a felhasználók arra, hogy a ChatGPT keretei között keressenek különböző termékeket, és meg is vásárolják ezeket a chatbot keretei között. Egy pillanatig sem kell elhagyni a ChatGPT alkalmazást a folyamat során.
Folyamatosan dolgozik azon a ChatGPT, hogy az emberek minél több dolgot tudjanak végrehajtani a szolgáltatásban. Ezzel két legyet ütnek egy csapásra. Egyrészt növekedik az applikációban töltött idő, ami az egyik legfontosabb mérőszám a mobilplatformok körében, másrészt képes a mesterséges intelligenciával kényelmesebbé tenni az emberek életét, növelve ezáltal a használati élményt. A cégnek kulcsfontosságú, hogy folyamatosan bizonyítani tudja, hogy az MI rohamléptekkel nyer teret.
A ChatGPT Pulse és most az Instant Checkout is MI ágenseknek köszönhetően jöhetett létre. Az aktuális fejlesztés mögött az Agentic Commerce Protocol, röviden ACP munkálkodik. Ezt az OpenAI nem magában alkotta meg, hanem a Stripe csapatával közös fejlesztésről beszélhetünk. A munkában pedig jelentős szerepet vállalt az Etsy is, akinek a platformja elsőként kezdte támogatni az ACP protokollt.
Az Etsy kínálatában megjelenő termékeket lehet megvásárolni a ChatGPT elhagyása nélkül, és már érik a Shopify támogatás bevezetése is, ami sokkal szélesebbre fogja nyitni a kaput a kereskedők előtt.
Az Instant Checkout funkciót minden ChatGPT felhasználó elérheti majd, nem kizárólag az előfizetői csoportnak szól ez a fejlesztés. Egyelőre még csak az Egyesült Államokban lehet élni a lehetőséggel, azonban folyamatosan bővülhet az érintett régiók köre, ha minden rendben megy a fejlesztéssel. Egyelőre csak egy tárgyat lehet egyszerre vásárolni az Instant Checkout révén, de már dolgoznak a fejlesztők azon is, hogy legyen kosár, amibe össze lehet szedni több terméket.
A vásárlás úgy megy majd, hogy a felhasználó például feltesz egy kérdést a ChatGPT-nek arról, hogy „melyik a legjobb futócipő 100 dollár alatt”, vagy hogy „milyen kerámia díszt kellene venni a párjának ajándékba”, és a szolgáltatás nemcsak egy szimpla felsorolást nyújt majd, hanem azt is ki fogja emelni, ha valami elérhető az Instant Checkout révén. Innentől pedig már pillanatok alatt lezongorázható az üzlet. Fontos, hogy elvileg a rangsorolásban semmilyen szerepe nincs a vásárlási lehetőségnek, semmit nem fog a ChatGPT csak emiatt kiemelni, előnyben részesíteni.
Az ACP protokoll a jövőben széles körben támogatott lehet majd, és az OpenAI első körben igyekszik a legnagyobb piaci szereplőkkel megállapodást tető alá hozni. Elvileg ezt viszonylag egyszerű lesz majd integrálni, nem kell miatta jelentősen hozzányúlni a webshopok hátteréhez. A cég szerint a vásárló szerepet betöltő felhasználók és az eladók között a ChatGPT csak egy olyan szereplő lesz, ami leegyszerűsíti az emberek dolgát mind a kettő oldalról figyelembe véve.
A befektetők üdvözlik az OpenAI fejlesztéseit, ezúttal a partner vállalatok is jól jártak. Az OpenAI körül most forr a levegő, és a pénzpiaci szereplők minden után kapnak, ami a céggel kapcsolatba kerül. Most a Shopify és az Etsy is szép növekedést írt le, pedig az előbbinél még csak egy előzetes beharangozás történt.
A mostani hír megjelenése után erős növekedésnek indult az Etsy részvényárfolyama. Egy nappal ezelőtt az Etsy értékpapírjai még 64 dolláros áron forogtak, ami hirtelen 74 dollárra emelkedett. A csúcstól még így is nagyon messze van az Etsy értéke, de a 15%-ot meghaladó erősödésnek így is örülhetnek a befektetők. Emellett a Shopify több mint 5%-os növekedést ért el a tőzsdei zárást követően, és a fejlesztés megvalósulását követően még nagyobb növekedés jöhet.