Egy rövid X bejegyzésben jelentette be a platform, hogy a továbbiakban már egyáltalán nem kell reklámokkal találkozniuk azoknak, akiknek elege van ezekből. Ehhez mindössze annyit kell tenni az embereknek, hogy be kell nevezniük a megfelelő előfizetési csomagra, az viszont nem olcsó.
Reklámmal vagy anélkül, esetleg több vagy kevesebb reklámmal? Az élet egy nagy kérdése ez 2024-ben.
Az X-en egy ideje már van előfizetési lehetőség, és bár ezekkel lehetett csökkenteni a hirdetések mennyiséget, valódi reklámmentességet sehogy nem lehetett kiharcolni. Tavaly októberben indult el az X Premium mellett a Premium+ és a Basic előfizetési lehetőség. A Premiumnál az volt a mondás, hogy 50 százalékkal kevesebb a reklám, míg a Premium+ már bizonyos szempontból hirdetésmentes volt, és továbbiakban ezzel lehet ténylegesen elkerülni az összes reklámot.
Kezdetben az X Premium+ előfizetők a Neked és a Követés idővonalakon élvezhették a hirdetések nélküli tartalomfogyasztást. Ugyanakkor a profiloldalakon, a bejegyzésekre érkezett válaszokban, a felfedező szekcióban, és egyéb pontjain az alkalmazásnak, weboldalnak, ugyanúgy belefuthattak reklámokba. A továbbiakban viszont már nem lesz ilyen, el lehet felejteni a hirdetéseket az X előfizetőknek.
Pillanatnyilag a Premium+ előfizetési csomag 6350 forintba kerül, valamelyes tehát még drágult is ahhoz képest, amikor bevezetésre került, hiszen akkor 5700 forintot kóstált havi szinten. A forint pedig hasonló szinten mozgott akkoriban, mint most, tehát nem lehet a fizetőeszközünk gyengeségére hivatkozva magyarázni ezt. Egy évet egyben is ki lehet fizetni, ebben az esetben viszont már egy 76 200 forintos számlát kell kiegyenlítenie a felhasználóknak. Már meg is jelent a Premium+ leírásában, hogy teljesen reklámmentes lesz a szolgáltatás azoknál, akik ezt választják.
Az egyszerűbb Premium díjcsomag „csak” 3175 forint havi szinten, de ebben az esetben a reklámok fele még látható marad a Neked és a Követés lapokon is, a több ponton pedig minden hirdetés ugyanúgy megjelenik. A Premium+ csomaggal együtt járó előny még, hogy lehetőséget kapnak az emberek a hosszú cikkek publikálására, továbbá nagyobb boostot kapnak a láthatóség tekintetében a válaszok. Főleg a reklámmentesség miatt lesz ez vonzó.
Mindenképpen jó hír, hogy már lehetősége lesz az embereknek teljesen elkerülnie a hirdetéseket, de érdekes módon némi aggodalomra mégis okot ad ez a fejlesztés. Van ugyanis az X égisze alatt a különleges reklámbevétel-megosztási rendszer, amire ez a mostani döntés csapást mér. Ugyanis annak keretében csak olyan hirdetés megtekintésekből származó bevételt oszt vissza az X, amit „hitelesített” személyeken keresztül ér el, hitelesített pedig csak az előfizetős lehet. Viszont így a Premium+ előfizetőkből már nem lesz bevétel. Tehát valószínűleg csökkeni fog ez a hozam.
Az X valószínűleg arra hajt, hogy minél több embert tereljen a Premium+ előfizetők táborába, mivel az ilyen bevételek mindig jövedelmezőbbek, mint a hirdetésekből származó pénzek. Ráadásul Elon Musk és az X folyamatosan harcol a hirdetőkkel, szóval nem igazán beszélhetünk arról, hogy jók lennének a kilátásai, lehetőségei a reklámpiacon.