Shop menü

MÁR A GMAILBEN IS LEHET A GEMINIT KÉRDEZNI

Elkezdte a Google élesíteni a Gemini chatbot Gmail keresőbe integrált verzióját, ezáltal teljesen új módon lehet majd információt begyűjteni a bejövő levelekből.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Már a Gmailben is lehet a Geminit kérdezni

A Google megállás nélkül dolgozik azon, hogy a saját fejlesztésű mesterséges intelligencia szolgáltatását minél szélesebb körben tudja alkalmazni. Ennek köszönhetően számolhatunk most be arról, hogy már a Gmail keresőben is munkába áll a Gemini, így természetes nyelvi kérdésekkel lehet információkat lekérdezni a levelezésekből.

Először a webes felületen élesíti a Google a Gmail keresőbe öltött Geminit, és ezzel szinte párhuzamosan indul a mobilos bevezetés is. Az okostelefonokon azonban egyelőre még nem érintett mindkét nagy platform. Először az Android felhasználóknak lesz lehetősége arra, hogy a Gmail alkalmazásban „kérdések és válaszok” formájában tájékozódhassanak. Mire mindenkihez elér a funkció az beletelhet kb. két hétbe.

A Google elmondása alapján „ez egy teljesen új módja lesz annak, hogy keresni lehessen a bejövő levelek között a Geminivel”. A mesterséges intelligenciától meg lehet majd azt kérdezni, hogy a legutóbb megrendelt termékek milyen szállítási státuszban vannak, és a rendszer szépen az összes különböző helyről származó levélből begyűjti majd a folyamatban levő szállítási információkat.

Galéria megnyitása

Rendkívül rugalmasan lehet majd használni a Geminit a Gmail keretében (is). Egyszerű kérdésekkel megoldható lesz az, hogy például összefoglalja egy témában a beérkezett levelekből a legfontosabb információkat, ami jól jöhet, ha például egy eseményt több emberrel párhuzamosan egyeztetve szervez az ember. Az alkalmazás bizonyos funkciónak nyomkodását is meg lehet spórolni a Gemini révén, hiszen megkérhető akár az olvasatlan üzenetek mutatására, vagy arra, hogy egy küldőtől származó összes levelet emeljen ki.

Persze azért itt is érdemes lesz a felhasználóknak ellenőrizni azokat az adatokat, amiket a Gemini készen tálal. Bizonyos funkciók használata során ugyanis előfordulhat az, hogy hallucinál, helytelen állításokat fogalmaz meg. Főleg olyankor fordulhat ez elő, amikor összefoglalót kell készítenie. Annyiban jobb itt a helyzet, mint az általános Gemini chatbotnál, hogy specifikus információkkal kénytelen dolgozni, az üzenetekből szerez be minden tudást, ami általában jó hatással van a pontosságra.

Galéria megnyitása

Nemcsak az a célja a Google-nek, hogy minél több helyen alkalmazza a Geminit, hanem az is, hogy minél több embert bírjon rá az előfizetésre. A vállalat az egyedi Gem chatbotokat csak az előfizetőknek tette elérhetővé, és ugyanez a helyzet a Gmail kérdezz-felelek funkciójával is. Így csak azok tudnak a chatbottal beszélgetve információkat gyorsan kiszűni a levelezéseikből, akik minimum a Google One AI Premium csomagra befizetnek. Ez itthon 8790 forintba kerül havi szinten.

Arról nem szólt a fáma, hogy az iOS támogatás frontján mi a helyzet, de a Google annyit azért elmondott, hogy „hamarosan” ott is indulhat az új elehetőség támogatása. Mikor elérhetővé válik a fejlesztés, akkor egészen biztos, hogy értesülni fognak erről az érintettek. Ugyanis a Google a kereső megnyitását követően feldobja majd a Geminit. A vállalat szeretné, ha ez a lehetőség senkinek nem kerülné el a figyelmét.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére