A Nokia a telekommunikációs piac egyik legfontosabb alakjaként a Mobil Világkongresszuson jelentette be, hogy történelmi változásra készül. A cég új irányba indul el, jelentős változások jönnek a működésében, és ennek jelképeként lecserélik azt a logót, amit csaknem 60 évvel ezelőtt ismerhetett meg a világ.
A Nokiát 1865-ban alapították meg Finnországban, és a gyökerektől azóta sem szakadt el, és nem is készül erre, de nagyon komoly átalakulásnak néz elébe. Ezt pedig mostantól mindenki láthatja majd a Nokia logóján is, ami 1978 óta teljesen változatlan volt, a leváltott tipográfiája pedig 1965-re tekint vissza.
A telekommunikációs szegmensben a Nokia egy sikeres cég, még ha nem is most van karrierje csúcsán, de folyamatosan keresi a cég vezetése, hogy merre kell a cégnek tovább haladna, és igyekeznek egy olyan technológiai céggé alakulni, ami sok területen aktív. Az emberek szemében viszont a Nokia márkajelzés továbbra is elsődlegesen a mobiltelefonokat juttatta eszébe. Ezt azonban végre szeretnék teljesen felszámolni.
A Nokia legnagyobb kudarca az elmúlt években a mobilpiacról való „kiszorulása” volt. A telefonos részleget 2013-ban megvásárolta a Microft, abban a reményben, hogy a Windows-t képes lesz felfuttatni az okostelefonok szegmensében, de ez a terv teljes kudarcot vallott. A Microsoft hatalmasat bukott az üzleten, és végül a Nokia márkát egy új finn cég, a HMD Global támasztotta fel. Ezt a törést végleg hátrahaná a Nokia.
„Az ikonikus kék Nokia logó az okostelefonokhoz való kötődéstől nem akart elszakadni, manapság viszont egy üzleti technológiai vállalat vagyunk” – mondta Pekka Lundmark vezérigazgató a változás kapcsán. Lundmark 2020-ban már eleve azzal a céllal érkezett a Nokiához vezetőnek, hogy egy új korszakba vigye el a céget, ami akkoriban nagyon komoly gondokkal küzdött, és nem igazán tudott megújulni.
Pekka Lundmark az igazgatói szék elfoglalását követően egy három fázisos stratégiai átalakulást jelölt ki a Nokia előtt. Ennek az első pontja volt, hogy minden területen alaphelyzetbe kellett állni, és elérni az egyensúlyt. A második stádiumban gyorsító pályára kell állni a Nokiának, és most van ebben a helyzetben, a harmadik szakasz pedig a terjeszkedés lesz, és erre pedig már teljesen újult erővel, komoly erőbedobással szeretne majd ráfordulni, de ez még évekbe telhet.
Ahhoz, hogy a Nokia szabadulni tudjon a múltjától, el kellett engednie azt a márkajelzést, amit a világon szinte mindenki ismert. Olyan ikonikus márkajelzések között szerepelt mostanra a Nokia logója, mint a Coca-Cola vagy a Nike cégére, éppen ezért ez egy nagyon nehéz lépést volt, de nem lehetett elkerülni.
Az új logónál a tervezők egy modern, a digitális világra jobban reflektáló grafikát szerettek volna, de abban nem történt változás, hogy továbbra is a Nokia szöveg lesz a logó, csak egy új betűtípussal, némi fiatalossággal. És már nem kék, hanem fehér alapszínnel, de különböző színes alapokon.
Az megújult márkajelzés használatára a HMD Global minden bizonnyal nem lesz jogosult, a mobiltelefonok számára továbbra is marad majd a „hagyományos” Nokia logó. A cég a Mobil Világkongresszuson jelen van, és a régi jelzést használja az új termékeken.