George Zhao is ott volt Barcelonában az MWC-n, és az esemény alkalmával nemcsak arról beszélt, hogy milyen újításokkal készültek a rendezvényre, hanem a tervekbe is meglehetősen komoly betekintést engedett. A szakember beszélt a nagy technológiai partnerkapcsolatairól, a terjeszkedési tervekről, valamint arról is, hogy milyen új termékek vannak a tervezőasztalon.
Tavaly a Honor Kínában már piacvezető tudott lenni több negyedévben is, és éppen ezért már nem azzal foglalkoznak az értékesítési szakemberek, hogy miként tudna otthon még nagyobb részesedésre szert tenni. Már az a prioritás, hogy a hazáján kívül miként tudna a Honor mér jobb pozícióba kerülni, és adott esetben más országokban is piacvezető szerepet elérni.
A Honor első embere, George Zhao úgy gondolja, hogy már annak kell a legfontosabbnak lennie, hogy egyensúlyba hozzák a hazai és a külföldi értékesítéseket. A vállalat reményei szerint ezt az elkövetkezendő években sikerül majd elérni. Jelenleg még Kínában fogy a legtöbb Honor, de hosszútávon ez változni fog, miután más területeken is felfuttatnák az értékesítési volument.
„Az elkövetkezendő három évben szeretnének azt összehozni, hogy a Honor mobilok eladása már több mint 50 százalékban a nemzetközi piacok irányába történjen.” – jelentette ki Zhao az egyik sajtótájékoztatóján.
Arról is beszélt a Honor vezetője, hogy kifejezetten fontosnak tartják például azt, hogy a fejlődő gazdaságú Latin-Amerikában mélyebb gyökereket tudjon ereszteni. Ott hatékony fellépéssel most képes lehet a Honor egy olyan áttörést elérni, amivel a jövőben sok vásárlósra tehet szert. Azt is elmondta a szakember, hogy a Honor nem egyszeri vevőkre utazik, hanem szeretne stabil vásárlóközönséget kiépíteni.
Azt is megtudhattuk, hogy a Honor szeretne Brazíliában előre törni, de pontosan tisztában vannak azzal, hogy egy nagyon nehéz terepről van szó. Brazíliát kiemelten fontosnak tartja a Honor, és alaposan fel akar készülni a belépésre, ott ugyanis egy speciális piaci környezet van. Brazíliában borzalmasan megadóztatják az importált mobiltelefonokat, éppen ezért a helyben gyártott eszközöknek nagy az előnye. Ennek köszönhetően uralja a brazil piacot a Samsung és a Motorola, aki helyi gyártást állított fel, a Honor pedig ugyanerre készülhet – bár erről konkrétan már nem esett szó.
Azt is hozzátette Zhao, hogy az Európában szerzett tapasztalatokat hatékonyan használhatja majd fel a felsőkategóriás eszközök piacán más országokban, így Brazíliában és a Közel-Keleten is. Éppen ezért nagy figyelmet szentelnek arra, hogy az öreg kontinensen miként alakul a Honor piaca a prémium szegmensben, ahol elsősorban a Samsunggal igyekeznek versenyre kelni.
Megtudhattuk az MWC-n, hogy a Honor nem rest a technológiai szektor legnagyobb szereplőivel kollaborációra lépni, hogy a lehető legjobb pozícióba kerülhessen. Kiemelt partnere lett az utóbbi időben a Google-nek és a Microsoftnak, továbbá az Intelnek és a Qualcommnak, és még az Nvidiával is összeállt. A tervek szerint a mesterséges intelligencia terén is jelentős előrelépéseket tud majd tenni a partnerkapcsolatok révén.
Tavaly a Honor több hajtogatható okostelefont is letett az asztalra, és már olyan megoldással is előrukkolt, amivel árversenyt indíthat el. Viszont eddig még mindegyik eszköz nagy formátumú volt. A cég első embere az MWC alatt a sajtónak elmondta, hogy már dolgoznak az első kagylós, flipes készüléken is. A végső stádiumban van ennek a fejlesztése, és a Honornál nagyon pozitív kilátásokkal vannak az egész hajtogathatós jövőre tekintettel.
Végül azt is megtudhattuk, hogy a vállalat a viselhető kiegészítők piacán a paletta szélesítésére készül. Az okosórák és a fitneszkarkötők után jöhet az eddigieknél kompaktabb megoldás, a gyűrű is. Arról nem esett szó, hogy ez mikor futhat be, és állítólag egyszerűen csak Honor Ring névre fog hallgatni. De azért nem lenne túl meglepő, ha végül azért a Magic szó is megjelenne a termék nevében, hiszen mégis csak ez a húzó „márkanév” a Honor égisze alatt.