Shop menü

KÜLÖN HÍVÁSKEZELŐFELÜLETET KAPOTT A MESSENGER

A Meta frissítette a Facebook dedikált Messenger alkalmazását, ami immáron egyszerűsíti a videó- és hanghívások menedzselését.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Külön híváskezelőfelületet kapott a Messenger

Folyamatosan fejleszti a Meta a Messengert, hamarosan már lehetőség lesz szöveges parancsokat használni meglévő és új funkciók elérésére. A vállalat ezúttal pedig azt jelentette be, hogy a szolgáltatás egy új lapot kap, ami az alsó sávon fog megjelenni. Így három helyett már négy fül lesz itt, és a vállalat szerint az új fület nagyon sokan fogják kedvelni.

A hívások kezelésére szolgál a Messengerben most bevezetésre kerülő felület. Legyen szó egyszerű hanghívásról vagy videócsevegésről, innen egyszerűen el lehet majd érni. A Chatek és a Emberek lapok közé ékelődik be a Calls, vagy ha úgy jobban tetszik Hívások. Itt már az indulástól láthatóak lesznek a partnerek és egyéb információk a kapcsolatteremtéshez köthetően.

Galéria megnyitása

Megjeleníti a Messenger, hogy mikor volt az adott emberrel a legutóbbi hívás, ha volt egyáltalán. És azt is kiemeli, ha legutóbb nem fogadta a felhasználó valakinek a megkeresését. Szokás szerint a nemfogadott hívások pirossal lesznek feltüntetve, hogy ezek minél jobban láthatóak legyenek. Ilyen esetben a Hívások lapról azonnal lehet majd kezdeményezni a beszélgetést, csak a tárcsázásra szolgáló gombot kell megérinteni az emberek neve mellett.

Az új lapon a jobb felső sarokban lesz hívás és egy videohívás gomb is Androidon, iOS-nél pedig egy „+” szerepel majd. Ha ezt nyomja meg a felhasználó, akkor feljön majd a „címjegyzék”, ami itt lényegében a barátlista. Innen lehet majd azonnal kezdeményezni a hangalapú vagy a videós összeköttetést. Androidnál az előzetes választásnak megfelelő opció indul majd a hívandó fél kiválasztása után, iOS-nél pedig mindkét gomb szerepelni fog mindenki neve mellett.

Galéria megnyitása

Egyébként a normál hívólistán is lesz egy-egy gomb azonnal elérhetőként kiemelve. Hogy ez a hangalap vagy a videós kapcsolatteremtésre irányul, azt gépi tanulás dönti el az előzményeket elemezve. Ha valaki sokszor beszél az adott személlyel videóban, akkor azt a lehetőséget fogja felkínálni. Csoportos beszélgetések kezdeményezésére is van lehetőség, ilyenkor egyenként fel kell venni a hívni kívánt személyeket, és mindenkinél egyszerre kezd el kicsengeni a mobil, tehát fokozatosan léphetnek be a kiválaszt emberek.

Galéria megnyitása

A Facebooknál azért döntöttek úgy a fejlesztők, hogy ezt az újítást bevezetik, mert jelentősen megnövekedett a beszélgetések száma és ideje a platformon. Persze ez elsődlegesen még a COVID-19 járvány kirobbanásának volt betudható, a vállalat ugyanis a mostani közleményében a 2020 elején mért adatokhoz viszonyított.

Két év alatt 40%-os emelkedés történt a Messenger forgalmában.

Az idei év elejére a Messenger hívások és videóbeszélgetések napi mennyisége átlépte a 300 milliót, ami egy egészen megdöbbentő adat, ha jól belegondolunk. Majdnem minden ötödik Facebook felhasználó indít naponta hívásokat a kommunikációs platformon keresztül.

Galéria megnyitása

2013 óta biztosít lehetőséget arra a Messenger, hogy videóhívásokat kezdeményezzenek a felhasználók. Persze eleinte ez a funkció még nem volt korlátlanul elérhető, ma azonban már bárki teremthet kapcsolatot ilyen módon a szeretteivel, barátaival, munkatársaival a közösségi hálózaton keresztül. A Messenger ma már egy olyan központi megoldás, ami szinte megkerülhetetlenné vált, a Hívások fül pedig a vállalat várakozásai szerint ezt még tovább fogja erősíteni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére