Shop menü

KÁVÉZACC AZ OKOSTELEFONBAN? A HAZAI PIACRA ÉPPEN RÁFORDULÓ TECNO MEGOLDOTTA

Napenergiával, kávézaccból állítanak elő olyan anyagot, amit után a mobilok gyártásánál használnak fel.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Kávézacc az okostelefonban? A hazai piacra éppen ráforduló Tecno megoldotta

A mobiltelefonokat az elmúlt években egyre többen próbálják zöldebb módon gyártani, jellemzően azt lehet látni, hogy egyre nagyobb arányban vannak a készülékekben újrahasznosításból származó anyagok. Valamint eleve olyan komponenseket alkalmaznak, amit jól lehet később feldolgozni.

A Magyarországra érkező Tecno is elindult már korábban ezen az úton, de most nem olyan unalmas dologról szeretnénk beszélni, mint például, hogy egy új készülék fém hangerőszabályozó gombja 46 százalékban újhasznosításból származó alumíniumötvözetből készült. A Tecnónál most egy sokkal érdekesebb dolog történt.

Galéria megnyitása

A vállalat összefogott a német csúcstechnológiás szórakoztatóelektronikai eszközöket fejlesztő vállalattal, a Loewe-vel, és a kollaboráció keretében megalkották a Camon 30 termékcsalád egy különkiadását. Az alapok nem újak, a Camon 30 sorozatba tartozó okostelefonokat februárban jelentette be a Tecno, de a különkiadás nem hétköznapi anyaghasználattal született meg. Egy olyan megoldás került elő, ami egyszerre környezetbarát és teljesen új, így tudta felkelteni az emberek érdeklődését.

A világon elsőként kávézacc hozzáadásával létrehozott hátlappal rendelkezik a Camon 30 Loewe által tervezett változata.

Világszerte elképesztő mennyiségű kávézacc keletkezik, és már vannak olyan területek, ahol ezt környezetbarát módon visszagyűjtik, hogy utána különböző módokon újrafeldolgozzák, hasznosítsák. Egy korábbi beszámoló szerint csak Magyarországon nagyjából 18 ezer tonna kávé fogy éves szinten, amiből 14 ezer tonnányi mellékanyag, zacc keletkezik.

Galéria megnyitása

A kávézacc az értékes ásványi anyagoknak köszönhetően akár otthon is felhasználható a kertben, mezőgazdaságban, de ahol ez nagyobb mennyiségben keletkezik, ott már bonyolultabb a kezelése. Erre a feladatra már több vállalat is létrejött globálisan. A kávézaccot az élelmiszeripar vagy akár a gyógyszeripar is tudja hasznosítani, de üzemanyag és csomagolóanyag előállítása során is feldolgozható.

A Loewe a high-end termékek tervezése során folyamatosan kísérletezik speciális anyagokkal, és innen jött az ötlet, hogy a Tecno mobiljánál a kávézaccot fel lehetne használni. Ezáltal némi természetességet is sikerül belecsempészni a termékbe, miközben környezetbarát lesz a végeredmény. A tervezők azért egy zöld színű, átmenetes felülettel koronázták meg az újdonságokat, hogy ezzel is a természetességre, az élet körforgására utaljanak vissza. A fenntarthatóságot tükrözi, miközben stílusos.

A hátlap anyagának valamivel több mint a negyedét teszi ki a kávézacc, és egy olyan forrásból származik ez az „alapanyag”, amit hivatalos szervek ellenőriznek. Ez azért fontos, mert így bizonyosodnak meg arról, hogy nem tartalmazhat természetellenes mellékterméket, méreganyagot. A hátlapra kerülő anyag létrehozása során nem használnak vegyszereket és víz sem kell hozzá, az energiát pedig 100%-ban napelemekből fedezik.

Galéria megnyitása

Senki ne gondolja, hogy a Camon 30 széria különkiadásánál majd ott fognak ropogni az apró kávészemcsék a hátlap felső rétege alatt, valójában a speciális kezelésekkel elérik, hogy mindössze 0,8 grammnyi kávézaccból kihozzanak egy olyan réteget, ami az egész hátlapot kitölti. Az okostelefonoknál fontos szempont a tömeg alacsonyan tartása, így nem meglepő, hogy ennyire kis mennyiségről beszélhetünk.

1 millió eladott okostelefonnál ez már majdnem 800 kg újrahasznosított kávézaccot jelent, ha esetleg a technológia idővel szélesebb körben is elterjed, ennek akár jelentősebb hatása is lehetne.

„A Loewe odafigyel a kiváló minőségű formatervezésre és az innovatív technológiákra, ami tökéletesen illeszkedik a Tecno előremutató megközelítéséhez. Ez a partnerség lehetővé teszi mindkét vállalat számára, hogy kihasználják egymás erősségeit, és olyan termékeket hozzanak létre, amelyek kiemelkednek az okostelefonok piacán.” – jelentette ki Marco A. Mueller, a Loewe dizájnrészlegének igazgatója.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére