A Meta számára nagyon bejött az okosszemüveges biznisz, és már folyamatosan azt hangsúlyozza, hogy innen kirobbanó növekedés jöhet az eladásokban. Elképesztően magabiztos a Meta az EssilorLuxotticával karöltve, aki a gyártásról és a márkanév biztosításáról gondoskodik.
A második generációs okosszemüveggel ért révbe a Meta, és Mark Zuckerberg már korábban elhintette, hogy készül a harmadik kiadás, ami több szempontból is fontos előrelépést jelent majd. Mark Gurman, aki általában az Apple belső információt szokta kiteregetni, most arról beszélt, hogy jön a Meta új szemüvege, ami sokkal drágább lesz a jelenleginél. Azt nem tudjuk, hogy ez a termék ugyanaz-e, mint amire Zuckerberg utalt, de érdekesnek ígérkezik a termék.
Gurman arról írt a Bloomberg hasábjain, hogy a csúcskategóriás Ray-Ban Meta szemüveg (ami talán nem is a Ray-Ban márkanevet fogja viselni) már rendelkezni fog egyebek mellett megjelenítővel is. Érdekes módon úgy tudja az elemző, hogy még a 2025-ös év lezárását megelőzően reflektorfénybe kerülhet a szerkezet. Hypernova kódnévre hallgat jelenleg az eddigieknél sokkal fejlettebb szemüveg, és lényegesen jobb képességekkel szolgálhat majd, mint a Ray-Ban Meta.
Az integrált kijelzőt is felvonultató okosszemüveg állítólag alkalmas lesz majd arra, hogy különböző alkalmazásokat futtassanak rajta a felhasználók. Kamerával továbbra is rendelkezni fog, és az elkészült képeket vissza lehet nézni a saját megjelenítőjét használva. Több különböző szenzorral rendelkezik majd a viselhető kiegészítő, és képes lesz érzékelni a kézzel végrehajtott gesztusokat a levegőben, miközben megtartja az érintésérzékeny szárat is. A többféle kezelési opciók jól jönnek majd a kibővített funkcionalitás mellett.
Arról számolt be Gurman, hogy a fejlesztők a megjelenítőt úgy helyezték el, hogy az a jobb oldali lencsénél fog megjelenni, annak is a jobb alsó sarkában. A Hypernova képernyőjének tartalma akkor látszik majd igazán jól, ha eleve lefelé pillant a szemüveget viselő személy. Minden bizonnyal abból a megfontolásból alakították ki így a dizájnt, hogy ne legyen zavaró a kilátásban a digitális felület. Elvileg az alkalmazások ikonjai egy sávon fognak megjelenni egymás mellett a képernyőn, ehhez az ihletet a Meta Quest operációs rendszere biztosíthatta a fejlesztők számára, noha a két terméket elvileg már külön fejleszti a vállalat.
Pontos árat egyelőre nem lehet tudni, a Metánál még nem döntöttek erről, de akár 1300-1400 dollár magasságáig is elmehet a vállalat.
A Hypernova nagyon zsebbe nyúlós megoldásnak ígérkezik ahhoz képest, hogy a jelenlegi Ray-Ban Meta mennyibe kerül. A vállalat első sikeres okosszemüvege már 300 dollártól beszerezhető, vagyis benne van a pakliban, hogy a csúcskategóriás megoldásért több mint négyszer annyit kell kifizetnie a vásárlóknak. Ezért a pénzért már nagyon sokat kell nyújtania a terméknek, és a minőségét tekintve is más szintet kell képviselnie, mint a jelenlegi egyszerű napszemüvegnek.
Technológiai szempontból is érdekes lesz majd a Hypernova, itt ugyanis nagy kérdés, hogy a fejlesztők miként tudják majd azt megoldani, hogy ne legyen bumfordi a végeredmény. Ez olyan dolog, amit muszáj a mérnököknek elérni, egyéb esetben aligha lesz majd eladható. A Ray-Ban Metánál is az a siker egyik legfontosabb kulcsa, hogy tényleg alig nagyobb egy mezei Ray-Ban Wayfarer napszemüvegnél.
Gurman még azt is elmondta, hogy már készül a Hypernova utódja is a vállalat berkeiben, de az csak 2027-re várható. A vállalat a színfalak mögött már évek óta több különböző fejlesztést visz ezen a területen, a kitartó munka és a befektetett több milliárd dollár kezd szép lassan beérni.