Shop menü

JÓL TELJESÍT AZ OLED MONITOROK PIACA – ÉVES SZINTEN 65%-KAL NŐTT A SZÁLLÍTÁSI MUTATÓ

A rangsorban is történt egy helycsere, most már nem a Samsung uralja ezt a piaci szegmenst, hanem az ASUS.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Jól teljesít az OLED monitorok piaca – Éves szinten 65%-kal nőtt a szállítási mutató

Az OLED monitorok egyre inkább terjeszkednek a piacon, legyen szó a noteszgépekben vagy a hordozható monitorokban használt kijelzőkről, vagy éppen a játékosoknak és tartalomgyártóknak készített asztali monitorokról. Az OLED panelek kiváló képminőségükkel, magas kontrasztarányukkal, élénk színeikkel, pontos színmegjelenítésükkel, illetve szupergyors válaszidejükkel próbálnak hódítani, és a jelek szerint sikerül is nekik, ugyanis egyre nagyobb mennyiségben találnak gazdára, a szállítási mutatók dinamikusan növekednek.

A TrendForce elemzőinek legfrissebb adatai szerint a 2025-ös esztendő harmadik negyedévében összesen 644 000 darab OLED monitort szállítottak le az egyes piaci szereplők, ami negyedéves szinten 12%-os növekedést jelent, éves szinten viszont már sokkal masszívabb, 65%-os előrelépésnek tekinthető. Amennyiben az előrejelzések szerint alakul a teljesítmény, akkor idén összesen 2,62 millió OLED monitort szállíthatnak le a piaci szereplők, ezzel jelentősen felülmúlják a 2024-es teljesítményüket: a javulás mértéke 85% lehet.

Az egyes gyártókat nézve azt láthatjuk, hogy a TOP4 első két helyén történt egy fontos helycsere: az ASUS átvette a stafétabotot a Samsungtól. Az ASUS az elmúlt negyedév folyamán 21,9%-os piaci részesedésre tett szert, ami annak köszönhető, hogy sokféle szegmensben kínál jó minőségű, nagy népszerűségnek örvendő OLED alapú termékeket, legyen szó a gamereket célzó RoG modellekről, vagy éppen a tartalomgyártók igényeire szabott ProArd monitorokról. Ezzel egy időben a gyártó hordozható monitorokat és két kijelzőt tartalmazó kihajtható monitorokat is kínál a vásárlók számára, remekül lefedve a középkategóriás és a felsőkategóriás megjelenítők piacát.

A második helyre visszaszoruló Samsung ezúttal 18%-os piaci részesedésre tehetett szert. A vállalat az év első felében főként a zászlóshajóként funkcionáló felsőkategóriás OLED monitorokra koncentrált, míg a második félév folyamán fokozták az új modellek szállítását, ezzel is készülve a negyedik negyedévben tapasztalható forgalomnövekedésre, ami segít majd a vállalat éves szállítási mutatójának növelésében. Hogy ez elég lesz-e az első hely visszaszerzésére? Mivel az ASUS csapata sem ül ölbe tett kézzel, nem lesz egyszerű visszajutni a dobogó legfelső fokára.

Galéria megnyitása

A harmadik helyre az MSI került fel, ami azért nagy szó, mert 2024 folyamán a gyártó még csak az ötödik volt ebben a szegmensben, 2025-re viszont felért a dobogó harmadik fokára. Az MSI folyamatosan bővíti kínálatát, ami jelenleg már 20-nál is több OLED monitorból áll, lefedve a középkategóriás és a felsőkategóriás piaci sávok többségét. A pozíció javulása annak köszönhető, hogy a vállalat remekül koordinálta az új termékek piacra dobásával kapcsolatos feladatokat, ugyanakkor paneltechnológiák terén is frissen tartotta kínálatát, ezzel az egyik vezető innovátornak tekinthető ebben a szegmensben.

Az LG Electronics 2025 második negyedévébe még az ötödik helyet foglalhatta el, ami annak köszönhető, hogy a vállalat áthelyezte termelését, ami fennakadásokat okozott, de a folyamatot időközben sikerült levezényelni, illetve új termékeket is piacra dobtak, ezáltal az ötödik helyről immár a negyedikre léptek fel. A TrendForce csapata szerint az LG Electronics a negyedik negyedév folyamán még egy szintet feljebb léphet, ami az újabb monitorok érkezésének köszönhető, illetve annak, hogy masszívan promotálják 45 hüvelykes OLED monitorjaikat, ami azt eredményezheti, hogy felkerülhetnek a dobogó harmadik fokára.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére