A cupertinói alakulat váratlan bejelentést tett. Egy régóta működő gyakorlatán változtat azzal, hogy a jövőben lehetőséget biztosít majd a kisebb, független szervizek számára is a gyári alkatrészek megvásárlására. Ezt fokozatosan fogja meglépni az Apple, szóval egyelőre még nem világméretű a változás.
Hosszú évek óta szerették volna elérni a független szervizek, hogy az Apple hivatalosan kiszolgálja őket, de mostanáig a vállalat mindig megkereste annak a módját, hogy kizárólag a hivatalos partnereknek szállítson gyári alkatrészeket. Ezen túl viszont más lesz a helyzet. Már azok is hozzáférhet majd hivatalos forrásból érkező komponensekhez, akik nem partnerei az Apple-nek. Ez remek hír több szempontból is.
Így a felhasználóknak nagyobb mozgástere lesz a készülékek javíttatásakor, hiszen nem kell majd mindenképpen a hivatalos szervizpontokat keresni az eszközök garancián túli meghibásodásakor. A független szervizek pedig már vonzóbb alternatívát jelenthetnek majd a tulajdonosok szemében, mivel valószínűleg olcsóbban fognak dolgozni ugyanazokkal az alkatrészekkel, mint az Apple szakszervizei, és így beindulhat ezen a téren is az egészséges verseny. És az sem utolsó szempont, hogy ezáltal nem kell attól tartani, hogy a javítás során felhasznált alkatrész esetleg nem megfelelő minőségű, és a szervizelést követően sem fog rendeltetésszerűen működni a szerkezet, esetleg még nagyobb károk keletkezhetnek benne, ami megeshet egy rossz komponens miatt.
Kezdetben csak az iPhone alkatrészekre vonatkozik ez a lehetőség, szóval az okostelefonokon túl más termékeket továbbra is csak a hivatalos Apple szervizek tudnak majd gyári alkatrészekkel javítani a garancia lejártát követően. De remélhetőleg ez is megváltozik majd idővel, és fokozatosan a többi készülékénél is lazít a szervizelés feltételein a vállalat. Állítólag egyébként az elmúlt egy évben 20 független vállalakozással már tesztelte az új szervizelési metódust az Apple, Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában is, és a jelek szerint arra juthattak az illetékesek, hogy működhet a rendszer. Viszont egy további megkötés, hogy egyelőre csak Észak-Amerikában lehet majd a független szervizeknek gyári komponenshez jutni, azt pedig nem tudjuk, hogy nemzetközi szinten ez mikor indulhat majd be.
A független szervizeknek annyit meg kell majd tennie, ha gyári alkatrészeket kezdenek forgalmazni, hogy az eltávolított, hibás komponenseket visszaszolgáltatják az Apple számára. A cupertinói alakulat nagyon komolyan veszi a környezetvédelmet, aminek szerves része az újrahasznosítás, így amit csak lehet, lebont vagy megjavít, hogy később újra felhasználhassa különböző módokon. Ezen felül pedig a szerviz legalább egy alkalmazottjának mindenképpen el kell végeznie az Apple hivatalos képzését, amin minden vállalati szervizesnek is részt kell vennie. Ez csak egy 40 órás alapvető training, amit ingyenesen tart a vállalat.
A változtatással az Apple is nyerhet, hiszen így azok is gyári akkumulátorokat és egyéb alkatrészeket használhatnak majd a javítások során, akik mostanáig más, utángyártott komponensek vásárlására voltak kényszerítve. A cupertinói alakulat tehát extra bevételre tehet szert ezáltal, ami talán jól is jön majd a számára, miután az okostelefon forgalma az utóbbi időben eléggé gyorsan és látványosan megcsappant.