Induló vállalkozásokat támogat az iPonNovation

A győztesek segítséget kapnak a kezdeti lépésekben és a regionális piacokra való termék- vagy szolgáltatásbevezetésben.

Induló vállalkozásokat támogat az iPonNovation

Versenyen mérethetik meg magukat a startupok, a győztesek segítséget kapnak a kezdeti lépésekben és a regionális piacokra való termék- vagy szolgáltatásbevezetésben.

Startupokat és újító kisvállalkozásokat céloz meg az iPon és a HRP közös üzletfejlesztési programja, az iPonNovation, melynek különlegessége, hogy a nyertesektől nem vár el sem tulajdonrész-átadást, sem kizárólagosságot. A program szakmai megvalósítását és irányítását az XO.company végzi, mely a világ legnagyobb független startup-ökoszisztéma versenyét, a Global Startup Awards-ot is jegyzi. A verseny piacérett termékkel vagy szolgáltatással rendelkező vállalkozásoknak szól, akik szeretnének direkt hozzáférést szerezni a hatalmas üzleti és végfelhasználói ügyfélkörhöz, igényt tartanak a személyre szabott tanácsadásra és képzésre, illetve szívesen tanulnának Magyarország egyik vezető webáruházának és nagykereskedőjének kereskedelmi és marketing gyakorlatáról. A bejelentés kapcsán a cég kommunikációs igazgatóját, Hagymási Balázst kérdeztük a verseny hátteréről.

Honnan jött a verseny ötlete, miért gondolta azt az iPon, hogy igény van erre?

A 2020-as Startup Safarin előadóként voltunk jelen, és azt a témakört jártuk körül, hogy az iPon is kezdőként vágott bele az online értékesítésbe. Úgy éreztük, hogy ha már mi ennyi pozitív élménnyel gazdagodtunk, szeretnénk érdemben vissza is adni a startup közösségnek. Abban gondolkodtunk, hogy nekünk mire volt, vagy lett volna szükségünk az indulásnál. Egy olyan csomagot találtunk ki, amivel a nyertesek versenyképesebbek lehetnek, és amivel ténylegesen segíthetjük a piaci terjeszkedésüket, legyen szó termékről vagy szolgáltatásról. Sokat ötleteltünk Kovács Péterrel, a Safari egyik alapítójával és Varga Zoltánnal, az iPon üzletfejlesztési vezetőjével, amit Peti úgy írt körül, hogy: "Zolinak volt egy ötlete, amin én egy kicsit alakítottam, aztán Balázs csavart rajta még egyet." Ez persze csak a dolgok humoros oldala, valójában január óta dolgozunk a projekten, hogy az iPonNovation végül egy igazán egyedülálló programmá váljon.

Galéria megnyitása

A partnerként választott HRP Europe Kft. 150 gyártó több tízezer termékének nagykereskedője, ezért indult velük közösen a program?

Szerencsére nagyon sok olyan partnerünk van a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt, akivel öröm együttműködni, ez viszont nem könnyítette meg a döntést. Úgy gondolkodtunk, hogy ki az, aki a legtöbb – egy startup számára fontos – értéket tud a mi tudásunk és tapasztalatunk mellett hozzátenni a projekthez, így az már biztos volt, hogy b2b disztribútorral szeretnénk dolgozni. Az iPon oldaláról nagyon erős b2c kereskedelmi lehetőségeket tudunk biztosítani, és ebben a felállásban a teljes b2b támogatást is magáénak tudhatják majd a nyertesek, ami gyakorlatilag szinte megduplázza a program értékét. A HRP Europe Kft.-t azért javasoltam, mert egyrészről nagyon régi és fontos eleme az iPon beszállítói hálózatának, másrészről a cég felsővezetésenek nyílt gondolkodású, inováció-fókuszú csapata az iPonNovation sikeréhez elengedhetetlen.

Mit remél ettől a versenytől a vállalat, és milyen jelentkezőket várnak? Milyen szolgáltatások, termékek felfedezésében reménykednek?

Az iPonNovationt akkor nevezhetjük sikeresnek, ha a program végére találunk három olyan magyar startupot, akiket büszkén képviselünk a magyar piacon, és legalább közülük legalább egy termékeit vagy szolgáltatásait a román, horvát, szlovén és osztrák piacon is be tudjuk vezetni. Ezért definiáltuk a program szlogenjét a: „dolgozzunk együtt” kifejezéssel. Izgatottan várjuk három új üzleti partnerünket, akikkel együtt fogunk dolgozni idéntől.

Lesz folytatása az akciónak?

A 2021-es iPonNovationre „pilot” projektként tekintünk. Célunk, hogy egy évről - évre megrendezésre kerülő, nemzetközi (régiós lefedettségű) programmá nője ki magát. Úgy gondoljuk, hogy egy ilyen múltú és méretű vállalkozásnak, mint ami az iPon, szinte kutya kötelessége befektetni a jövőbe és támogatni a tehetségek térnyerését.

A három nyertes startup mindegyike megkapja a több mint 25 millió forint értékű tudáscsomagot és marketing-büdzsét tartalmazó nyereményt, illetve a lehetőséget, hogy jelentős ismertségre tegyen szert. Legalább egy nyertes régiós szinten is bemutatkozhat, fogyasztókat érhet el az iPon segítségével. A verseny kimenetelétől függetlenül a HRP Europe Kft. potenciális tőkebefektetéssel is számol, igény és külön megállapodás esetén erre akár 200 millió forintos keretösszeget is hajlandó fordítani.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap